Politie paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Politie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 12:42

ik last laats een advertentie van politie amsterdam in de Paard&Sport dat ze paarden zochten. Met de eisen enz erbij. Heeft iemand er evaring mee met het verkopen van een paard of rijd er iemand zelf bij de bereden politie? En hoe komen ze erachter dat een paard er echt voor geschikt is?

groetjes Sabine

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:45

Ik heb het ook gelezen.
Ik denk dat ze komen kijken.En als het wat is.Dat ze hem meenemen.En op proef nemen En dingen doen.Om te kijken of dat paard er geschikt voor is...

Riene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:49

Ik vraag mij af wat ze met de gepensioneerden paarden doen, zouden ze die ook doorverkopen?

Saskia008

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:08

nou, ik denk dat je zelf zo ongeveer wel kunt bekijken of je paard geschikt is.

is hij snel bang voor nieuwe dingen? is het een heethoofd? etc

gianlucka

Re: Politie paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:10

ponylove schreef:
Ik vraag mij af wat ze met de gepensioneerden paarden doen, zouden ze die ook doorverkopen?

Ik ken iemand die had ook een ex-politiepaard. Volgens mij verkopen ze die gewoon weer door als ze met pensioen gaan.

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:10

HAHAHAHA we hebben nog wel een BELG in de aanbieding
intresse?:P

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:38

onze pensionstal is naast het terrein van de bereden politie...

en toevallig dat we laatst bij een training zijn wezen kijken...
toen hadden ze er een nieuw paardje bij lopen.
die kerel vertelde dat een nieuw potentieel politiepaard eerst 2 maanden op proef komt.
in deze twee maanden loopt hij gewoon alle trainingen mee net zoals de andere paarden.
er wordt gekeken naar de reactie van het paard als hij iets eng vind...

hij mag wel schrikken, maar moet wel beheersbaar blijven en mag het niet blindelings op een rennen zetten.
als dit allemaal naar wens gaat, dan wordt hij/zij gekeurd en bij goedkeuring gekocht.

paarden die met pensioen gaan worden gewoon particulier verkocht.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:40

Vaak gaan ex politiepaarden ook naar de vaste berijder....elk paard heeft 1 of 2 mensen die er met diensten op rijden en vaak wil 1 van deze 2 het paard hebben als het niet meer geschikt is voor het werk...

Mijn droom zal altijd politie te paard blijven,, lijkt me echt zoiets geweldigs!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:40

...of gaan naar de slacht...

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:42

de laatste opmerking vind ik niet toepasselijk
Politemensen hebben ook wel gevoel hoor, die slachten kun paarden echt niet!
Ze zullen echt wel naar een plekje zoeken hoor!

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:47

hallo
ik ken iemand die een ex politie paard heeft die was kreupel en al wat ouder maar die hebben ze door verkocht en hij is nu bij een heel lief baasje

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:54

Hier in België gaan ze in ieder geval niet naar het slacht! Elk paard dat op pensioen gaat, blijft eigendom van de rijkswacht ( mag niet mee gekweekt worden, en nog van die dingen ) maar staat bij jouw thuis. Hier komen ze wel controleren waar ze staan ( want ze stellen bepaalde eisen die je moet hebben ) Ze worden dus eigenlijk dan puur recreatief ofz gebruikt als ze 'op pensioen gaan' .

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:19

Bij mij op de oude stal was een man, die had zijn gepensioeneerde politie paard gekocht... echt een super leuk paardje was dat, altijd voorop met buitenritten met de manegekinders enzo omdat hij gewoon nergens bang voor was, hij reed soms ook wel eens een jacht mee met hem

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:22

eh...LauEef wel of niet gepast doet er denk ik niet toe. Ik heb nog niet zo lang geleden een documentaire gezien over de bereden politie en ja dat vrouwtje was overstuur omdat haar paard waar ze jaren mee samen had gewerkt (want zo is het toch een beetje) de dag erna naar de slacht zou gaan, volgens haar was dat de standaard procedure. Waarom zou ik dit uit mijn duim zuigen? Denk je dat ik niet vind dat die paardjes na jaren van trouwe dienst geen beter pensioen verdienen?

IneV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:24

Waar was dat dan ergens?

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:38

Even denken hoor...dat was geloof ik bij de bereden politie in Amsterdam als ik het me goed herinner. Ik weet nog dat ik aardig geshockeert was van dat bericht. Ik moest me bedwingen om niet gelijk naar de telefoon te rennen, eerst een half uur te lopen schelden tegen diegene die ik dan aan de lijn zou krijgen om vervolgens een fotuin uit te geven om al die paarden het leven te geven wat ze verdienen. Maar in feite is dit probleem snel opgelost, één telefoontje naar de bereden politie is jouw woonplaats en voila...

car0linee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:44

erg segh! ik vind die paarden so0 geweldig,,! Se verdienen wel wat beter dan de slacht,,!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:48

appie_rulez schreef:
onze pensionstal is naast het terrein van de bereden politie...

en toevallig dat we laatst bij een training zijn wezen kijken...
toen hadden ze er een nieuw paardje bij lopen.
die kerel vertelde dat een nieuw potentieel politiepaard eerst 2 maanden op proef komt.
in deze twee maanden loopt hij gewoon alle trainingen mee net zoals de andere paarden.
er wordt gekeken naar de reactie van het paard als hij iets eng vind...

hij mag wel schrikken, maar moet wel beheersbaar blijven en mag het niet blindelings op een rennen zetten.
als dit allemaal naar wens gaat, dan wordt hij/zij gekeurd en bij goedkeuring gekocht.

paarden die met pensioen gaan worden gewoon particulier verkocht.

hier ga ik in mee, ik ken nl een agent te paard

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:49

van de man waar ik rijd gaan regelmatig paarde naar de politie,de eisen zijn simpel,koelbloedig paard,niet te oud en netje's aangereden,er staan twee die ik ook heb gereden,is wel gaaf om te zien als ze door de stad heen lopen,ze gaan eerst op proef heen,krijgen ze een training gaan ze een paar keer mee de hort op,en aan de hand van de prestatie blijven ze of komen ze weer terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:50

Lisjuh87 schreef:
Vaak gaan ex politiepaarden ook naar de vaste berijder....elk paard heeft 1 of 2 mensen die er met diensten op rijden en vaak wil 1 van deze 2 het paard hebben als het niet meer geschikt is voor het werk...

Mijn droom zal altijd politie te paard blijven,, lijkt me echt zoiets geweldigs!

nee, dat is niet zo, ik weet niet of jij iemand kent die bij de politie rijd, in nl wel, de meeste mensen die politie te paard (dit gaat over regio boxtel ) zijn hebben zelfs geen eigen paard! daar hebben ze vaak naast hun werk geen tijd en zin meer in!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:52

het paard dat ik startklaar heb gemaakt, was op proef bij de politie, hij is vijf jaar
Hij was eigenlijk goedgekeurd, maar het enige water mis was was dat hij de tram eng vond. Dat was echt het enige

IneV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:53

Hier in België worden toch ook echt verkocht ofz hoor..

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:34

Het schijnt per regio te verschillen wat er met de paarden gebeurt. Bij de klpd gaan ze inderdaad wel eens naar de ruiters die er mee gereden hebben. Andere korpsen verkopen ze wel eens door, maar als een paard ongeneeselijk kreupel is of echt oud gaan ze naar de slacht.

Wat de eigelijke vraag betreft: Het paard moet redelijk groot (liefst rond 1.70)zijn om politie paard te worden en koel in zijn hoofd. Dus niet schrikachtig.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 18:22

aha oke bedankt voor de reacties allemaal

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:06

Misty's vorige bijrijder wil bij de bereden politie. Ze is nu ondertussen al een stuk verder en volgens mij duurt het niet lang meer. Volgens haar kiezen ze grotere paarden er voor uit. En bij m'n vorige stagebedrijf kwam de politie wel eens kijken of er geschikte paarden waren.