Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(sorry met Kuil heb ik helemaal geen ervaring, ik heb alleen gehoord dat er veel meer voedingstoffen inzitten dan bij hooi.)
Ibbel schreef:Een Fries en een KWPNer staan mijlenver van de natuur af, net zoals de meeste gecultiveerde paardenrassen. Vrieskou is voor geen enkel paard een probleem, en geen reden ze binnen te zetten. Regen wel. Bij ontbreken van een stal kun je wachten op problemen als ze geen gelegenheid hebben droog te worden/blijven.

T@nj@ schreef:Ze hebben het ruwvoer nodig om de inwendige kachel aan de gang te houden, zou je dat niet doen zit je zo met een riller óf een paard wat broodmager de winter uit komt en een mager paard heeft geen reserves om zich warm te houden.
MiekeB schreef:T@nj@ schreef:Ze hebben het ruwvoer nodig om de inwendige kachel aan de gang te houden, zou je dat niet doen zit je zo met een riller óf een paard wat broodmager de winter uit komt en een mager paard heeft geen reserves om zich warm te houden.
Is gras ook ruwvoer? Mijn oudste (21) staat soms te rillen met nat en koud weer. Ze hebben nog veel gras in de wei staan, maar is dit genoeg om warm te blijven, of moet ik toch hooi bij gaan voeren? Ik heb ze altijd naar binnen gehaald als hij stond te rillen, maar als het kan zou ik ze heel graag buiten laten. Indien nodig met regendeken als het echt nat en koud is.
MiekeB schreef:Is gras ook ruwvoer? Mijn oudste (21) staat soms te rillen met nat en koud weer. Ze hebben nog veel gras in de wei staan, maar is dit genoeg om warm te blijven, of moet ik toch hooi bij gaan voeren? Ik heb ze altijd naar binnen gehaald als hij stond te rillen, maar als het kan zou ik ze heel graag buiten laten. Indien nodig met regendeken als het echt nat en koud is.
Volgens mij is het niet giftig maar je weet maar nooit he, hier hebben ze er in ieder geval niets van gehad.
(zijn rollen van 300kg) gingen ze rustig eten. Te dikke paarden heb ik niet, hooguit de Shetjes die wat aan de ronde kant zijn maar dat hoort erbij en de wintervacht vertekend ook een beetje. superwoman schreef:Hoi,
Misschien een oplossing - als je wel graag een schuilstal zou willen hebben - zoek er dan 1 op wiellen...dat mag wel......
Op marktplaats heb ik er verschillende gezien....gewoon even goed (blijven) zoeken...
Ze moeten idd niet in de modder staan . Een droge plek op het land is wel een must.
Succes!