wie heeft er ervaring met de dierenbescherming?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carolaa

wie heeft er ervaring met de dierenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:29

WIe heef er ervaring met de dierenbescherming?

Wanneer grijpt deze in? Alleen als het paard al bijna dood is, of eerder?

Alle verhalen en ervaringen zijn welkom!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:14

Het lijkt mij dat de DB in actie komt als het echt serieus is of als er meerdere meldingen binnenkomen. Als een paard bijna dood is zijn ze naar mijn mening eigenlijk al te laat...maar vaak komt het (gelukkkig) niet zover. Ik weet niet of je het om een speciale reden vraagt maar je kan de DB ook zelf bellen en vragen wanneer ze in actie komen...

Boktpony

Re: wie heeft er ervaring met de dierenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:45

de dierenbescherming komt inderdaad alleen in actie als er meerdere meldingen over gedaan zijn...! en dan nog gaan ze volgens mij eerst anoniem kijken hoe de situatie is om dan te bepalen of het nodig is om de beestjes in beslag te nemen of niet...
de moeder van mijn paard is ook in beslag genomen en daar heb ik foto's van gezien toen ze net in beslag was genomen en ze zag er best nog wel aardig uit vond ik...helaas na 5 maanden ging ze dood aan zandkoliek ze had op dat moment net 3 maanden een gezond veulentje...mijn paard dus!

maar mag ik vragen waarom je dit wilt weten? weet je een paard wat niet goed verzorgt word of wat?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:03

Citaat:
maar mag ik vragen waarom je dit wilt weten? weet je een paard wat niet goed verzorgt word of wat?

Ja...dat vroeg ik me ook al af...

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:51

De DB komt inderdaad alleen in actie als er meerdere meldingen binnen zijn gekomen, en als het echt ernst is.
Ik heb ooit eens gebeld omdat er een pony met onwijs (daar schrik je van ) lange hoeven stond. Nadat een aantal mensen daarover hadden gebeld, zijn ze pas gaan kijken. En hebben ze contact opgenomen met de eigenaar.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 10:00

Nou het is een lang verhaal maar ik zal het proberen zo kort mogelijk te vertellen.

Tegen over mijn oom en tante op een stukje bosgrond staat een pony, al een paar jaar. Nou vorig jaar december lag die pony al een paar uur lang in de sneeuw op de grond, kwam niet meer zelfstandig omhoog. Toen zijn wij gebeld en hebben we die pony ingeladen en naar de dierenarts gebracht.
Daar bleek ze spierbevangen van de kou, een blaasontsteking en een verstopping in de darmen te hebben.
Ondertussen naar de eigenaar op zoek gegaan, deze was al 3 maanden niet meer bij de pony geweest, en had de pony al die tijd ook geen hooi meer bijgevoerd. De verstopping in haar darmen kwam dus ook van het eten van eikels, takken en boomschors!
Met de eigenaar hebben we toen besloten ( telefonisch ) dat ze bij ons zou blijven om op te knappen en aan te sterken.
De eerste week was het echt op het randje van leven en dood, nachten lang aan het waken geweest bij haar, dekens opgehad e.d. Dierenarts kwam 2 x per dag langst. Maar de eigenaar vertikte het om langst te komen om te kijken.

Na 3 maanden was ze helemaal opgeknapt, ze draafde en bokte zelfs weer in de wei! En is ze weer opgehaald door de eigenaar. Deze wilde er namelijk geen afstand van doen. Hij beloofde er vanaf nu goed voor te zorgen. Mijn tante zou vanaf dat moment ook een oogje in het zeil houden.
De eerste maanden ging het inderdaad goed, ze kreeg hooi, brok, musli en water.
Maar nu bijna een jaar verder verslonsd alles weer, mijn tante zegt er iedere keer wat van, maar soms komen ze pas na een week met hooi of water!
Nu stond ze ook weer een aantal dagen zonder water en hooi, en kreeg ze alleen nog brokjes van mijn tante. ( die voert haar als er eten staat )
We hebben al contact gehad met de dierenbescherming, maar die zegt dat mijn tante het maar in de gaten moet houden en die doen nu dus niets.
Ja oke als we ze hadden gebeld vorig jaar december toen ze daar in die wei lag, had ze een spuitje gehad en was ze nu dood geweest. En zo ver willen we het niet laten komen.

Oh ja en ze staat nu onder de kale plekken en ze schuurt heel erg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:33

Tjee, wat een verhaal zeg...ik snap die eigenaar niet hoor, hij zegt dat hij er geen afstand van wil/kan doen maar hij zorgt er niet goed voor...als je van een dier houdt doe je er toch alles voor?! Ik zou kijken of je die andere mensen die ook gebeld hadden weer kan bereiken en vragen of die nu weer willen bellen...dit kan zo toch niet doorgaan?? Arme pony!! Die eigenaar moet zelf eens een week zonder eten en drinken zitten...dat had ie niet overleefd!!

Succes ermee!!

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 10:37

ik weet het! Maar we hadden zelf al een koper voor die pony, maar hij wilt er geen afstand van doen, want zijn dochtertje wilde een pony. Nou ze komt er niet eens iedere week naar kijken! En ze hadden hem dus gekocht als 2 jarige, legt ze er een zadel op, hoofdstel aan gaat er op zitten, vind ze het gek dat die pony haar eraf gooit! Joh, logisch toch is niet eens zadelmak!
Ik heb me eigen al zo geergerd aan die mensen, maar we kunnen er zo weinig aan doen!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:40

hier erg snel gelukkig(best logisch als ze mijn moeder aan de telefoon krijgen )

er liep een hond in de bossen die heel mager was,dus toen hebben we de DB gebelt..die waren gekomen maar ze kregen de hond helaas niet te vangen

wenny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 10:55

ik snap niet dat ze niet komen hoor
mijn paard was kreupel het was op een zondag
kreupel zijn is niet zo heel erg dramatisch
zeker niet als tie nog maar 1 dag kreupel is
ik ben niet zo iemand die voor alles een DA erbij haal
kreupel is bij mij altijd goed afspuitwen 10 minuutjes stappen
gaat het na een paar dagen niet beter dan komt de DA

toen ik opstal kwam waren er vreemde bij me paard
die zeiden dat hij niet verzorgd werd en dat er nooit iemand kwam

dus ik zei dat ik de eigenaar was
water bij me had en voer hadden hun hem dus al gegeven
toen zeiden ze ja we hebben de DB al gebeld

ik naar de DB gebeld waren ze inderdaad wezen kijken
bij mijn paard een kreupel paard ziet er zielig uit
maar hij is voor de rest echt niet mager ofzo
hij was alleen kreupel en daar kwamen ze al voor
ik heb toen op maandag een DA erbij gehad
die zijn been heeft verbonden
ik heb toen nog de DB terug gebeld om even te zeggen
dat de DA geweest was en dat ze mochten kijken
als ze me niet geloofde want ik wordt ziek van zulke actie's
Ga liever paarden helpen die het echt nodig hebben

daarom vind ik het vreemd dat ze hiervoor niet komen
ik zou nog eens bellen en dan zeker even het verhaal van vorig jaar vertellen ik denk dat ze dan wel willen komen
en vertel er ook bij dat de eigenaar erg lax is kwa de verzorging van het paard

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 11:15

Ik heb ooit een zwaarverwaarloosd katje opgevangen in huis. Het beest had niesziekte, vlooien en wormen (die waren langer dan katje zelf), katje was 5 weken oud...
Ik wilde geen kat, maar niemand wilde hem en het asiel ook liever niet. Het meisje wat hem had gevonden kon hem niet houden ivm meerdere katten in huis.

Ikheb dat beestje opgevangen en 3 dagen later staat er een meneer van de dierenbescherming me uit mijn bed te bellen (ik had nachtdienst). Had mijn onderbuurvrouw gebeld (ze was boos op mij omdat ik het niet op prijs stelt dat zij haar afval overal wegmikt), dat ikeen katje zwaar mishandelde.

Ik stond half slaperig aan de deur. Die meneer begint direct dat er hier een verwaarloosde kat zit en dat het dier er inderdaad echt niet goed uitzag. Zeg tegen die meneer van de dierenbescherming dat als hij goed onderdak kan bieden hij hem best mee mag nemen, en ik duw hem alle zalfjes, poedertjes ed in zijn handen...
Meneer keek enigszins verbaasd, en vroeg toen pas naar uitleg.
Hij gaf me het advies de buuv aan te klagen wegens laster (dat vond ik bijzonder vreemd, dus niet gedaan).

Katje opgelapt en nieuw baasje voor gezocht.

In mijn geval kwamen ze dus bijzonder snel.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:33

Met zn allen een klacht indienen voor die pony dus, als de DB dan wel wat doet..