€2000,- te veel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Obsessed

€2000,- te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:11

Hoi,

Ik heb op 't moment een (onmogelijke) KWPNmerrie op het oog van een jaar of 6, misschien 7. Het betreft een Hamlet x Emilion van ongeveer 1.60m (niet groter in ieder geval) met een aandoening aan de rug en aan haar knie. Ze is zadelmak, maar is naar zeggen geen fijn rijpaard. Of ze dit ooit kan worden, is de vraag. Ik heb het paard zelf echter eerder gereden en ik blijk een van de enigen te zijn die er wel mee op kan schieten. De eigenaren hebben eerder een vraagprijs vastgesteld van €750,- maar nu we serieus geintresseerd zijn, is het opeens €2000,- dit lijkt me toch vrij veel voor een paard dat grof gezegd niets kan, en buiten voor elk grassprietje een meter de lucht in springt... Of niet?

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:16

Hmm, ik denk het ook..Opzich valt het mee..Maar als ze eerst zeggen 750,- Beetje raar..Maarja, misschien kan het een leuk paard worden, misschien ook niet..

Dancer_joey

Re: €2000,- te veel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:17

ja dat vind ik erg veel voor zoon paard
maar waarom is de prijs dan zomaar veranderd als het eerst 750 was

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:25

Obsessed schreef:
Hoi,

Ik heb op 't moment een
(onmogelijke) KWPNmerrie

op het oog van een jaar of 6, misschien 7. Het betreft een Hamlet x Emilion van ongeveer 1.60m (niet groter in ieder geval) met een aandoening aan de rug en aan haar knie. Ze is zadelmak, maar is naar zeggen geen fijn rijpaard. Of ze dit ooit kan worden, is de vraag. Ik heb het paard zelf echter eerder gereden en ik blijk een van de enigen te zijn die er wel mee op kan schieten. De eigenaren hebben eerder een vraagprijs vastgesteld van €750,- maar nu we serieus geintresseerd zijn, is het opeens €2000,- dit lijkt me toch vrij veel voor een paard dat grof gezegd niets kan, en buiten voor elk grassprietje een meter de lucht in springt... Of niet?

Aangezien het paard het paard een aandoening aan de rug en knie heeft (wat voor aandoening is het?), niet erg groot is, alleen zadelmak en niet makkelijk te rijden is (en niet verkeersmak?)...ja dan lijkt het me een wat hoge prijs. Maar wat bedoel je met onmogelijke KWPNer?

Obsessed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:29

Dat ze echt onmogelijk ís ... Je weet af en toe niet wat je met haar aan moet. De ene keer schrikt ze bijv. ergens niet van, de andere keer wel en dat honderd keer achter elkaar. verder zijn er mensen die beweren dat ze gewoon onmogelijk een rijpaard zal kunnen worden.

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:32

Oja, ik snap Maar is ze al lang onder het zadel? Of echt pas net zadelmak?
En om wat voor aandoening ging het nou? Of weet je dat niet precies..

Obsessed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 21:33

Ze is al twee jaar onder het zadel, maar het wil bij die ruiter gewoon niet lukken. Verder schijnt ze er moeite mee te hebben haar rug goed te gebruiken, waarom weet ik niet precies.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:44

Waarschijnlijk door de ruiter,ik zou zeggen als je haar heb gekocht laat haar rug nakijken en stap er daarna zelf op. Maar 2000 is veel s te veel voor deze merrie.750,- euro is de slachtprijs,ik zou er 1000 voor geven. Heel misch. 1500 hangt van de rest van het papier af.

dozo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:53

Lekker laten staan, 2000,= is veel geld voor een paard met lichamelijke en geestelijke problemen!
Voor 750,= kun je nog eens een gokje wagen, maar laat iemand anders zijn probleem niet jouw probleem worden!

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 21:57

Elisa2 schreef:
Waarschijnlijk door de ruiter,ik zou zeggen als je haar heb gekocht laat haar rug nakijken en stap er daarna zelf op. Maar 2000 is veel s te veel voor deze merrie.750,- euro is de slachtprijs,ik zou er 1000 voor geven. Heel misch. 1500 hangt van de rest van het papier af.

Ik zou dat eigenlijk na laten kijken voordat je het paard koopt...

charmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:07

Zowieso vind ik het prijsverschil van 750 naar 2000 veel te groot, hebben ze daar ook een reden voor gegeven? of was je serieuse interesse voldoende om de prijs op te krikken?!

Nikitaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:12

jah ik vind het ook een beetje vreemd??

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:01

Paard heeft een onbekende aandoening aan rug.Aan het gedrag valt nog wat te veranderen maar die rug baart me meer zorgen.Ik zou op zoek gaan naar een ander.Of als je toch echt wilt,eerst laten keuren en niet meer dan de slachtprijs en die is 800€

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:40

mmm apart.. in hoeverre heb je laten doorschemeren dat je haar zou willen kopen? misschien handig om te vertellen dat je wist dat de vraagprijs eerder 750 was.
misschien ( hangt van rug en knie af) kan ze nog dienst doen als fokmerrie, maar ik zelf zou hier niet aan willen beginnen.
ze is moeilijk ( maar dit kan ook van die ruiter afhangen) heeft onbekende aandoeningen aan de rug en iets aan de benen en is nog niet ver ingereden.
voor 2000 euro zou ik die gok in ieder geval niet willen wagen.
misschien kun je een deal stellen dat je er 1000 voor geeft en hem meteen meeneemt, en het risico voor jezelf gaat houden.
heb net te vaak gehoord dat "oude versleten" paarden die bleken later gewoon de verkeerde baas te hebben gehad en vervolgens toppers bleken te zijn onder de juiste ruiter. op zo'n manier heb je er misschien een super paard aan voor weinig geld.
anders is het wel een verdomd dure frikandel.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 23:59

ik vind het wel raar dat ze opeens die vraagprijs omhoog hebben gedaan... wel raar! ik zou er zeker geen 2000 euro voor betalen want je weet nog niet hoeveel je aan haar hebt... 750 euro vind ik een betere prijs! dat heb ik toendertijd toen ik me paard ging kopen ook voor haar betaalt omdat ze onregelmatig liep en pas 2 was en niet al te lief...ondertussen is ze een schat van een beest en niet meer onregelmatig...ze had gewoon geen spieropbouw! zo akn je het dus ook treffen! ik zou zeggen als je haar niet al te duur kan krijgen en het is een leuk beest waag een gokje!!! veel succes!!!

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:09

ik vind het dan wel appart eigenlijk.. vind het dan wel erg veel!!!
succes en hou ons maar op de hoogte van wat je gaat doen !

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:39

hey had je hier(eventueel onder andere naam?) laatst niet ook al een tpic over
dat je je pony zou verkopen en dan met dit paard verder zou gaan? toen ging het ook om een bedrag van 750,- en zou je het paard eventueel kunnen leasen

dat ging nml ook over een paard die door iemand van deurne was gereden, afgelopen 2 jaar ofzo, en dat klikte niet, en t paard was van kennisen van je ouders, jij had er deze zomer op gereden en het ging toen erg goed

naja hoe dan ook, paard mankeert wat aan rug&knie, waarom dan als rijpaard gebruiken? zeker geen 2000,- aan uitgeven

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 00:55

Mariek_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:45

Lijkt idd om dezelfde te gaan. Uit dat andere topic was het ook een Hamlet x Emilion met een (onbekend) rugprobleem.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 08:49

als je nu bijvoorbaat al weet dat het watmet de rug en knie mankeert.. waarom geld en tijd in verspillen?? misschien doet het beesie wel zo omdat ze veel pijn heeft.. daar eens aan gedacht??

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:24

Mijn tip: Niet kopen!!!

Voor €2000,- kun je ook een gezond paard kopen.
als je dit paardje koopt dan ga je je er aan hechten en dan zit jij met de problemen en de dierenarts kosten.

Je weet nooit waarom dat beestje pijn heeft, misschien is het wel chronisch en dan zit jij met de gebakken peren.

Echt niet kopen horen meissie!
Het is misschien zielig voor het paardje maar als je alle zielige paarden op de wereld wilt helpen dan ben je nog wel ff bezig.

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:33

eerst medisch uitzoeken wat er nu echt aan mankeert. Gedrag kan ook zondermeer samenvallen met pijn, dat geeft ook rare reacties. Anders niet aan beginnen, zou mijn advies zijn. Klinisch keuren en in de verzekering zetten, dan dek je het meeste risico op medisch gebied af. Gedragsfouten worden overigens niet verzekerd
Prijs van E 2.000 lijkt me aan de hoge kant gezien het beeld dat je schetst

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:43

Als hij idd wat lichamelijks heeft - dan zal dat er met rijden wel uitkomen ja...
Maar het is een merrie dus er kan mee gefokt worden als ze leuke gangen heeft....
Dus misschien heeft de prijs daar wel mee te maken....

Wel eerst laten keuren op hun kosten om wat meer over de knie en rug te weten te komen en daarop kun je een prijs bazeren

Dus als ze 'm willen verkopen vraag je om een ront-keuring en als die goed is is 2000,- een nette prijs zo niet dan hangt het van de ernst af....

succes!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:49

Ik zou sowieso eerst uitzoeken wat er met die rug en knie aan de hand is en hoeveel werk daar aan is. Anders zou ik hem persoonlijk voor die 750 ook niet kopen, omdat hij door medische kosten ineens heel duur uit kan vallen. Zoek ook uit of je het paard dus kunt verzekeren. Best kans dat ze de gekende gezondheidsproblemen van het paard niet willen verzekeren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:50

daarom moet je ook nooit laten merken dat je serieus interesse hebt want dan krijg je dit dus.
en ja de eigenaren bepalen de prijs maar vind het ook wel wat belachelyk ja.