(BE)vrachtwagentje rijb.B: verzekering, IV,...?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

(BE)vrachtwagentje rijb.B: verzekering, IV,...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:21

hey

ik vroeg me wat af ivm een vrachtwagentje voor B rijbewijs. Ze worden ingeschreven als lichte vracht normaal gezien, maar hoeveel bedraagt de verzekering ongeveer? En de inverkeerstelling?
Komt er verder nog iets bij waar je aan moet denken?
Mijn ma dacht dat je dan ook hetgeen wat je vervoert (paard dus) moet verzekeren, klopt dit?
Alles wat je dus weet ivm aankoop enzo van zo'n vrachtwagentje is welkom! alvast bedankt
xxx

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:34

Ik heb net een wagentje gekocht (net geen oldtimer) en kan je dus wel wat vertellen .

Heb je al iets op het oog?

Bij een oldtimer hoef je geen belasting te betalen, wanneer de auto jonger dan 25 jaar is dus wel (kwarttarief aanvragen!).

Verzekering heb je dus ook apart voor oldtimers en "gewone" verzekeringen. Ik heb mijn wagen via London Verzekeringen verzekerd, zonder schadevrije jaren en ik zal op jaarbasis ongeveer 350 euro kwijt zijn.

Ik zou je paard sowieso verzekeren, zeker als je hem gaat vervoeren. Mocht je een keer onverhoopt een naar ongeluk krijgen, is je paard iig verzekerd!

Coberlina

Re: (BE)vrachtwagentje rijb.B: verzekering, IV,...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:41

hey
nog niet direct. Maar ik zou graag toch eigen vervoer hebben. Vrachtwagentje zou handiger zijn, omdat ik dan mijn vader zijn auto niet moet lenen (of hem laten rijden) en dan nog e rijbewijs erbij halen
Mijn paard is wel verzekerd, maar ik weet niet of daar eigenlijk vervoer bijzit. Hij is verzekerd voor als hij iets kapotmaakt of anderen schade toebrengt. En in het verkeer enzo. Ik vraag al jaren aan de bank voor een duidelijke uitleg, en nooit geven ze op papier waarvoor ik verzekerd ben en waarvoor niet. Raar maja.
Dus een oldtimer is dan wel een pak goedkoper, veronderstel ik?
xxx

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:47

Hoeft niet, een oldtimer kan ik gebruik veel duurder zijn dan een nieuwere wagen . Ligt eraan hoe de auto onderhouden is, hoe je hem zelf onderhoudt etc.

Wat jij hebt is zo te horen een WA verzekering, daar valt je paard dan ook onder. Een paardenverzekering is echt anders, dan is je paard zelf verzekerd, bijv. bij ongelukken. Er zijn diverse aanbieders van paardenverzekeringen (bijv. Interpolis).

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 19:55

De wegenbelasting is toch duur bij een vrachtwagentje?
Of dat zijn ze toch van plan?????

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:15

Na verhoging van de wegenbelasting (in Nederland) kostte mijn vrachtwagentje 360 Euro per jaar. De verzekering was niet zo duur, dat stelde echt niks voor. Het duurste was het onderhoud en reparaties.

Coberlina

Re: (BE)vrachtwagentje rijb.B: verzekering, IV,...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 20:55

ok, de verzekering zal dus ongeveer hetzelfde zijn als bij een gewone auto dan?
Wat verbruikt een vw'tje eigenlijk zo al? Is dat veel meer dan een auto?
xxx