Haflinger reageert erg op het weer nu! wat kun je doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Haflinger reageert erg op het weer nu! wat kun je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 18:10

Hallo,

Mijn haflinger is nog jong (3,5 jaar) dus het zal ook wel wat met zijn leeftijd te maken hebben (denk ik), maar hij reageert erg op het weer nu. Omdat het opeens zo koud is, was hij vandaag ongelofelijk druk. Zou ik hem wat minder brokjes geven? Of hem even goed warm laten lopen in de "bak"? En nog een vraagje... Kan een haflingertje nu al wel een deken op? (300 grams) vind het zelf namelijk nog wel een beetje vroeg, maar hij komt al zo gigantisch in zijn teddy-vachtje!
Alvast bedankt!!

Groetjes

WiMa

Re: Haflinger reageert erg op het weer nu! wat kun je doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:22

Tuurlijk kan het ook door zijn leeftijd komen, hij is nog erg jong maar dat van dat weer daar heeft mijn paard van 7 ook last van..Ik ben er in mijn hele leven nog nooit afgebokt en nu was het hem gelukt! Ik lag er naast!! Pijn in mijn rug en een enorme blauwe plek op mijn arm maar heb het overleefd Ik ben van 1,5 kilo naar een kilo gegaan en ik moet zeggen het veel beter gaat..Ik longeer hem nu trouwens ook even een kwartiertje voordat ik buiten ga rijden!! Dat deken kun je gewoon opdoen..De mijne staat al ongeveer een maand met deken op..Het gaat geloof ik vanaf vrijdag of zaterdag een stuk kouder worden!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 20:33

die vacht kun je toch niet meer tegenhouden, een paard verhaart namelijk niet door de kou maar door licht!!!

als het namelijk korter licht is krijgt de vacht een seintje om het winterhaar aan te gaan maken...

die 300 gram kun je er nu heel goed op doen, t gaat licht vriezen snachts en overdag word t ook al behoorlijk koud..

over dat druk zijn: lekker los laten lopen voor het rijden!
zo kan hij lekker zonder jou zich afreageren en als je er dan opstapt zal hij tenminste een stuk beter naar je luisteren.

Valina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:18

iemand die ik ken had dat ook met haar Haflinger. Die vond de kou langs haar lichaam "raar/vervelend" en deed een uitrijdeken op tijdens het rijden. Het gebok en gestier was meteen over !

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:40

Mijne is ook altijd druk als het koud is

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:48

Mijn paard is 13 en heeft er nog steeds last van..
Je kunt hem idd minder brokjes geven, maar geef hem dan wél wat meer hooi o.i.d. Je kan hem ook van te voren longeren of even los in de bak zetten (ik weet niet of je een bak hebt) Ik niet.. en bij mij is het dus gewoon zitten en proberen te stoppen..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 17:38

dankjullie wel allemaal me pony is al rustiger.. Hij had gewoon ff zoals me opa zei de winter in z'n koppie!