iemand ooit de dierenbescherming gebeld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

iemand ooit de dierenbescherming gebeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 12:12

Heb je ooit wel eens de dierenbescherming gebeld?
Zo ja, waarvoor?
Wat wat er aangedaan?
Heb je er ooit nog wat over gehoord?

Chrissetje

Re: iemand ooit de dierenbescherming gebeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:30

ja..

1: er was een hond vastgebonden op de snelweg! helaas was de hond al dood..
de dierenbescherming is hem op komen halen.
2: er liep een herdershond in de bossen,heel mager; ook de dierenbescherming gebeld en die zijn toen gekomen om de hond te vangen,maar ze kregen hem na een half uur nog niet te vangen

we hebben nog een paar keer de DB gebeld,maar ik weet niet meer waarvoor

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 13:41

ja wij van onze stal, op een stal tegenover ons waren de paarden al 2 weken niet buiten geweest (onder andere ook een merrie met veulen) en ook 2 weken niet uitgemest. Alleen een meisje kwam ze elke dag voeren dus toen hebben wij ook gebeld. De dierenbescherming deed vrijwel niks maar die man met paarden is zn stal uitgezet en iemand anders heeft het overgenomen.

De paarden werden helemaal gek toen ze buiten kwamen omdat het zonlicht zo fel was

Hobby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:08

Ik heb al verschillende keren de DB gebeld. De eerste keer was i.v.m. mishandeling van een hond. De hond kreeg jachttraining en moest daarbij naar een object zwemmen. Aangezien het niet zo'n goede zwemmer was wilde hij steeds naar de kant zwemmen. Aan de kant werd hij letterlijk het water in geschopt en in het water werd hij door de eigenaar d.m.v. een lijn onder water getrokken. De DB is gaan kijken, maar de man was al vertrokken, helaas...
Ik heb contact met de DB over zwerfkittens bij ons in de tuin. Het was een nestje van een verwilderde kat van de overbuurman en die kat krijgt altijd haar kittens in onze tuin. Het nest was erg laat in de herfst geboren en zou volgens mijn dierenarts de winter niet overleven. De DB wilde hier niks aan doen, ik moest ze maar laten doodgaan. Ik heb zel dus alsnog zelf ingevangen en naar een goede opvang gebracht.
Een maand geleden heb ik ze nog gebeld i.v.m. het couperen van een Belgisch trekpaardveulen. Dit veulen staat hier in het buitengebied en is toen het een paar maanden oud was gecoupeerd. Dit is verboden in Nederland, maar ze kunnen er pas iets aan doen als er bewijs is dat dit veulen met staart geboren is. De eigenaar fokt ieder jaar een veulen, dus volgend jaar ga ik foto's maken. De DB wilde in ieder geval wel de Algemene Inspectie Dienst inschakelen, maar wist niet of die er nog iets aan konden doen.
Voor dode dieren e.d. bel ik altijd naar de dierenambulance.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:24

Ik heb eens gebeld voor een drachtig paard dat haar heup gebroken had. Ze wilden haar niet in laten slapen, omdat ze een veulen droeg en lieten haar dus met die heup zo staan.
De DB deed er niet veel aan. Ik geloof dat ze zijn gaan kijken en ze stond er verder goed (dus droog, met eten en drinken) bij, dus lieten ze het zo.
De merrie heeft later een veulen gekregen. Het mag duidelijk zijn dat ze daarna ingeslapen werd.....

kimsim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:36

net nog
mijn hond is weer eens weggelopen
hij kan zelf de deur open maken

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:42

Ik heb de DB één keer gebeld, heb het gelukkig niet vaker nodig gehad. Het ging om een Shet hier in de buurt die totaal niet verzorgd werd, kort gezegd.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:53

al een paar keer, een hond die ineens uit het niets opdook en met mij meeging, helaas was dat beest niet gechipt en dat geen plaatje om zijn halsband.
Dus dierenbescherming gebeld en die hebben hem opgehaald.
Beest bleek een weglopertje te zijn en is terug gegaan naar zijn eigenaar(heb daarvoor nog een bos bloemen gehad omdat ik hem had meegenomen)
Heb de dierenbescherming gebeld over een jaarling die koliek had, veearts erbij gehaald en beestje heeft het gered(ook daarvoor een bedankje gekregen)
En een keer wegens verwaarlozing van een pony achteraf bleek dat het beest zo oud was dat het met zijn laatste dagen bezig was, op last van de DB hebben de eigenaren het beestje in laten slapen(was hoefbevangen, graat mager en stond midden op een klein modder stukje land)

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:28

Ik heb de dierenbescherming eens naar mijn oude manege gestuurd. Die manege eigenaar heeft/had renpaarden. Een van die renpaarden had een bult op zijn pees.
Normale mensen bellen de dierenarts...hij niet. Hij ging de bult er wel even afsnijden En herhaalde dat proces dus elke dag.
Ik wist dat niet totdat ik dat paard op de spuitplaats zag staan, echt heel die spuitplaats zat onder het bloed.
Ik heb direct de DB gebeld en ze zouden gaan kijken.

Via via ben ik er toen achter gekomen dat ze wel zijn gaan kijken. maar de staleigenaar had doodleuk gezegt dat de d.a het had gedaan.
En de DB geloofde dat

Sinds die keer heb ik nooit meer de DB gebeld.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:40

Eén keer: er was bij ons voor op de weg een waterkippetje doodgereden, maar ze had twee kuikens. Die hebben wij gevangen en toen hebben we de DB gebeld. Ze kwamen ze niet halen, we moesten ze naar hun brengen, maar ze waren toen al gesloten en we moesten maar de volgende dag langskomen. De kuikens hebben toen een nachtje bij ons gelogeerd in een kooi met water en dekens. Ze waren erg klein en we hadden verwacht dat ze de nacht niet zouden redden zonder de juiste zorg. Gelukkig bleken ze de volgende ochtend nog te blaken van gezondheid en we hebben ze toen naar de DB gebracht. Ze zouden naar een vogelopvangtehuis worden gebracht. Dit was al wel jaren geleden.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:45

kimsim schreef:
net nog
mijn hond is weer eens weggelopen
hij kan zelf de deur open maken

oh, mijn hond kan ook zelf deuren openmaken (dat heb ik haar geleerd )
maar gelukkig kan ze geen buitendeuren openmaken
ik heb nog nooit de DB gebeld, het is gelukkig nooit nodig geweest

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:47

Vorige week nog....er was een hond aan komen lopen, over een drukke weg en toen bij ons beland.....
We belden en werden van het kastje naar de muur gestuurd omdat op zondag niet zo makkelijk iemand bereikbaar is??!!
Toen hadden ze gezegd:"LAAT HEM ANDERS MAAR WEER LOPEN?????????!!!!!!!nou, ik bedoel maar.........mijn man zei dus dat hij dat niet ging doen en toen gaven ze uiteindelijk een tel.nr. en bleek dat de hond al gemist werd en dat hij hier vlakbij een uur geleden was weggelopen......
IK VOND HET ECHT BELACHELIJK!!!!