is het verstandig om.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

is het verstandig om.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 20:28

deze gel aan je paard zijn benen te doen na een training?

Cole's Liniment Gel:
Te gebruiken als warming-up middel voor sportpaarden. Ook te gebruiken als ontspanningsmiddel voor rug- en beenspieren.

..omdat het ontspannen werkt.... (gaat om een paard met geschoren benen..maar wss doet dat er niet toe )

of moet je een coolingsgel gebruiken?
(maar koelen de benen niet vanzelf in de winter en als ze afgespoten zijn?)

Ellebel

Re: is het verstandig om.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:33

Ik denk dat het een soort tijger-balsem is voor paarden. Ik zou zeggen laat lekker gel-vrij die benen.

Chely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:39

denk dat het wel iets van net heeft maar zeer minimaal...stap gewoon goed warm en stap goed uit dan komt dat allemaal wel goed zonder je geld aan zoiets uit te geven

Kuiken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:22

Je kunt na arbeid beter de benen afspuiten dat is beter voor de doorbloeding.

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:30

`je kan het gebruiken, maar let wel goed op of je paard er tegen kan. Sommige paarden reageren erop en dan krijg je van die lelijke plekken van irritatie..........
Zelf geef ik de voorkeur aan goed uitstappen en evt. als het echt nodig is even afspuiten.

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:06

ik heb slechte ervaringen met cools linement heb er een keer een paard van zien in storten. Heb werdt toen wel op zijn rug gesmeerd maar ik raad het niet aan.raad ook gewoon goed uitstappen aan.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:09

Cole's Liniment beslist niet onverdund gebruiken.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:11

dit gaat om een gel die het warm maakt? wanneer is dat goed dan? en wanneer is een coolinggel goed?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:15

Margreet schreef:
Cole's Liniment beslist niet onverdund gebruiken.

mag dus echt wel, lees de fles maar
onvderdund te gebruiken als massagemiddel, is bij mij tevens door DA en fysio me aangeraden en werkt super
zou het alleen op een geschoren paard niet onverdund gebruiken, en eerst kijken of het paard er niet overgevoelig op reageert

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:47

Bij een bedrijf waar ik stage heb gelopen deden ze de paarden na het rijden met een spons insmeren met dit spul. Waar dat goed voor was weet ik niet maar ze deden wel meer van die rare dingen (paard na het wassen insmeren met dettol??) Als je paard gewoon gezond is heeft hij zo'n dingen niet nodig hoor.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 14:54

yep normaal gebrik je coles liniment verdunt met water om het paard mee af te sponzen na het rijden, voorkomt spierpijn

maar bij rugblessure's of iets anders kan je het onverdunt als massagemiddel gebruiken

ik gebruik het overigens zelden, alleen om zn rug mee te masseren na hele zware inspanning

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:00

wij gebruiken dat spul om de paardenruggen te masseren zo nu en dan. Maar dat is echt zelden. Ik zou het in ieder geval nooit zo maar op de benen smeren. Daarvoor zijn die benen me veel te kostbaar en al dat gesmeer tegenwoordig loopt echt de spuigaten uit.

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:44

zoiets is leuk als het paard heel heel stijf is maar niet om elke dag na het rijden te smeren, stap liever goed uit en spuit de benen af met water(lauw, niet te koud kunnen de spieren een oplazer van krijgen!!)

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 15:48

ik gebruik het wel, alleen als ik erg intensief gereden heb en bang ben voor spierpijn de volgende dag.
wij hebben blauwe gel, en een vloeibaar spulletje.
ik weet alleen dat je dat blauwe niet op mag doen met bandages, omdat de huid dan wegbrand.

het werkt dus wel. (maar ik gebruik het niet vaak omdat ik het vies spul vind aan mijn handen )