Nu loopt ze dus ruim een jaar op blote voeten en dat gaat eigenlijk ontzettend goed! De hoeven zien er weer goed uit (ondanks dat Ivanka hoefbevangen is geweest afgelopen zomer), ze loopt er goed mee en het scheelt mij gewoon ook veel geld per jaar
. Het enige probleem is, dat ze toch zwakke hoeven blijft houden. Of zoals mijn hoefsmid zei: een slechte hoefstructuur. En opzich merk ik daar niks van, totdat ik op het harde ga stappen erop. Dan loopt ze weer gevoelig, niet dat dit voor het oog erg opvalt. Maar ik voel het wel en dat vind ik vervelend voor haar.
Dus ik had het met mijn smid over ijzers gehad, maar hij zei dat we daar beter niet aan konden beginnen. Nu niet, maar ook gewoon nooit niet meer. Voor haar is het gewoon beter om zonder ijzers rond te lopen. Ook omdat ze het hele jaar door buiten loopt (in de winter 's nachts op stal) en het modderig kan zijn in haar wei.
Nou ja, vind ik ook helemaal goed, maar dan wil ik ook dat ze op het harde zonder pijn kan lopen. Zijn oplossing was om niet meer buiten te gaan rijden, maar aangezien dat van mij en van Ivanka een grote hobby is, vind ik dat de slechtste oplossing ooit.
Dus kwam ik bij hoefschoenen uit. Het is bij Ivanka eigenlijk alleen voor dat ze die nodig heeft, achter zijn haar hoeven op de een of andere manier veel beter.
Maar ja, er zijn veel verschillende merken hoefschoenen. Op bokt werkt de zoekmachine niet zoals ik dat wil, dus start ik er (nog) maar een topic over.
Welke hoefschoen heb jij? Wat is het voordeel van op maat gemaakte hoefschoen tegenover bijv. de Marquis? Moet een paard lang aan een hoefschoen wennen?