Ervaringen Merano zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

monteaura

Ervaringen Merano zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:20

Hallo,

Ik was op zoek naar een goedkoper dressuurzadel, en kom iedere keer uit op de Merano zadels. Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben? Zitten ze ook werkelijk lekker, en blijven ze netjes?

Chrissetje

Re: Ervaringen Merano zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:23

pas geleden had een meisje van stal er 1 gekocht!
leder voelde aan als plastic,niet netjes afgewerkt,aan de onderkant begon het al te blodderen,slechte pasvorm...

ze ging ermee terug naar de winkel,maar die vrouw wou het zadel niet meer terug terwijl ze nog het recht had om het zadel terug te brengen!

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:23

Had ze m gedragen al ofniet?

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:24

gedragen? of ze erop gereden heeft of wat bedoel je precies?

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 18:24

Ze zitten lekker en liggen goed. blijven ook netjes als je ze goed en regelmatig poetst

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 18:32

ja erop gereden. En had ze m bij zadelmarkt gekocht? Want daar garanderen ze toch dat je m mag terugbrengen?

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:06

monteaura schreef:
ja erop gereden. En had ze m bij zadelmarkt gekocht? Want daar garanderen ze toch dat je m mag terugbrengen?

ja ze heeft er 1 keer op gereden.
nee ze heeft hem hier ergens in de buurt gekocht,niet bij zadelmarkt dus..maar ze mocht hem bij die winkel na een week ook nog terugbrengen,maar die wilden het zadel niet meer terugnemen

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:52

Ik ben bij zadelmarkt geweest maar vond de zadels er nou niet bepaald comfortabel uitzien. Je ziet goed dat het een goedkope versie is.

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 22:18

ik heb er wel een goede ervaring mee. heb er zelf ook 1 voor mn paard. en ken zo nog 5 mensen met ook een merano zadels(verschillende types). de pasvorm is erg goed vind ik. zo ken ik een draver met zo'n zadel en daarbij ook een fries. op alle liggen de zadels erg goed. ik vind hem zelf heerlijk zitten met een lekkere gelzit. tuurlijk is het geen kieffer kwaliteit, en zul je vaker moeten vetten om het netjes te houden. maar voor dat geld mag dat ook naar mijn mening..

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 22:31

Geweldig, goede reacties dus, zal t er eens met mams over hebben!

Hartstikke bedankt!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:06

De kwaliteit is niet super maar daar betaal je ook naar.
De pasvorm is goed en het zadel zit ook heerlijk moet ik zeggen!
Ik heb de mijne zo goed als verkocht, paste helaas niet op nieuwe paard.
Ga nu wel voor een ander zadel.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:22

dé ideale manier een paard snel rugproblemen te laten krijgen
de zadels vervormen heel snel en zijn helemaal scheef aan de onderkant
de mensen die ze verkopen hebben helemaal geen verstand van zadels ....boommaten doen ze niet aan
hoe kan een zadel goed liggen zonder dat het is aangepast
sommige mensen zijn wel heel snel tevreden
koop dan liever een (2e hands) wintec en laat die opnieuw vullen/aanpassen naar de rug van je paard.. als je niet zo veel geld heb
dan kun je je paard in ieder geval heel houden

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 22:57

Ik begin nu wel heel erg te twijfelen. Ik heb nu een wintec pro op t oog, lijkt me n iets beter zadel als ik t zo hoor!

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:54

ik heb ook een wintec pro en zou persoonlijk weer voor de pro gaan ipv een merano. ze zitten als een zetel + ik heb cair systeem in de kussens, waardoor die altijd aanpassen aan het paard.
de prijs valt goed mee en ik denk dat je meer plezier aan de wintec zal hebben. anders moet je ze beide maar eens proberen te testen.

dollydot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 23:58

Een Wintec bleef niet goed liggen op de rug van mijn paard. Het zakte helemaal scheef. Waarom koop je niet een tweedehands merkzadel bij de ruitershop.
Die kan het komen passen, je krijgt garantie en je hebt een betere kwaliteit zadel.

unamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 07:56

dollydot schreef:
Een Wintec bleef niet goed liggen op de rug van mijn paard. Het zakte helemaal scheef. Waarom koop je niet een tweedehands merkzadel bij de ruitershop.
Die kan het komen passen, je krijgt garantie en je hebt een betere kwaliteit zade.

een scheef zadel heeft scheve vulling of het paard is scheef
2e hands merk zadels kunnen net zo goed scheef zijn
ik leg een zadel niet eerder op een paard voordat het zadel eerst opnieuw gevuld is door zadelmaker van Triest uit Meppel ( vrijwel altijd nodig bij een 2e hands zadel omdat er soms wel 3 verschillende soorten vulling in zit en de vulling keihard is)
hij rekend voor het op maat maken van een wintec 45 euro (dan meet hij ook nog je paard (gratis) op)
je hebt dan een perfect passend zadel
de boom beugel zet hij zelf op (de goede) maat zodat je geen nieuwe hoeft te kopen en je verzekerd bent van de goede boom maat

Joolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:01

Heb zelf een merano zadel en ben er best tevreden mee. Het valt best mee dat het zadel snel lelijk word heb het nu bijna een jaar en ziet er nog goed uit vind ik zelf. Word redelijk vaak gebruikt.

Afbeelding

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:09

Hier zijn al een hoop topics over.

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:38

ik zou niet voor zo'n zadel gaan , heb zelf een jaar op een goekdkoper zadel gereden en was er redelijk tevreden over .. na 4 maanden zag hij er al minder goed uit dan een zadel van een stalgenoot van mij ( kieffer geloof ik van 10 jaar oud ) ze blijven niet mooi , het leer is stug en na vetten wordt het leer opeens heel slap... nee ik ben blij met mijn nieuwe duurdere zadel, waar ik van betere kwaliteit kan spreken...
probeer anders iets van een wintec , zijn duidelijk betere kwaliteit dan merano!

veel sucses met de beslissing!
groetjes

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 20:03

Ik heb al 2 jaar een Merano zadel en ben er erg tevreden over, je gaat wel gebruiksplekken zien, maar dat kun je verwachten voor deze prijs. Ik heb de mijne wel bij zadelmarkt gekocht en de eerste die ik mee kreeg paste niet en ik kon zonder prblemen terug komen om het zadel om te ruilen. Ik vind de zit erg fijn en de vulling blijft bij mij ook goed. Zadel wordt zeker 4 keer per week gebruikt ( ook voor lange bosritten ) en ik heb het nog niet hoeven laten opvullen.

Een tevreden klant dus.