hoe meet je de boomwijte????

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne83

hoe meet je de boomwijte????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 17:28

ik wil mijn zadel verkopen,maar hoe kan de boomwijte van een zadel meete? want het staat niet op mijn zadel wie wil mij helpen!!!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:34

Hmmm dat verschilt per merk. Maar je kan erbij vermelden op wat voor paard het heeft gelegen. Op een KWPNer zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon een Medium boom zijn. Op een slanke pony kan het een Small boom zijn. Of ga er even mee langs de ruitersportzaak. Die kunnen het je vast vertellen!

En stel dat ik een tweedehandszadel zou kopen, dan zou ik het toch eerst willen passen op mijn paard. En ook al komt de boommaat overeen dan kan het zadel verder nog verkeerd liggen.

Veel succes met het verkopen van je zadel!!!

Coberlina

Re: hoe meet je de boomwijte????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:53

dat vraag ik me ook af. Er zijn nl verschillende maten in. Sommige duiden dat aan met maat 1 tot 4 ofzo. Maar andere merken hebben bvb maat 29 tot 33. (de standaardmaten) Ik weet dat ik eerst een vrij brede boom had en die was te wijd. Ook niet goed te maken met een bontje ertussen. En dan hebben ze mij een zadel laten aanpassen dat perfect lag op m'n paard, en die was twee maten smaller, dus 31. Maar ik heb het kaartje bijgehouden, maar daar staat het ook niet op. Heel raar...
Ik vind dat wel spijtig, want als ik bvb een springzadel wil gaan kopen, dan wil ik wel de juiste maat weten.
Misschien kan je de maten opnemen? Dus de centimeters tussen de twee kussens.
xxx