Na zweten, weer onder deken buiten laten lopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XxSultanxX

Na zweten, weer onder deken buiten laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 16:59

ik moet bijna altijd savonds mijn paard longeren omdat ik altijd laat uit school ben maar eerst was dat nog niet zo erg was het warmer en de stallen waren er,hij zweet altijd heel erg maar nu is het probleem ik kan hem niet op stal zetten want die zijn ze aan het verbouwen...
nu was mijn vraag kan ik hem dat savonds gewoon onder het deken doen als hij erg gezweten heeft(heeft normaal nooit deken op is 2,5)dat ik hem dan sochtens af doe???of is dit te warm???
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 14-11-05 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:01

Goed uitstappen zodat hij in elk geval al ver droog is ..
Heb je ook geen andere plek waar je hem even een uurtje binnen kan zetten tot hij wat droger is en dan een deken opgeven?
En dan daarna weer naar buiten zetten zonder deken?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:10

Ik weet de oplossing

Gewoon lekker buiten laten lopen en van het voorjaar weer beginnen met longeren en zadelmak maken. Dan zijn je stallen klaar, wordt het weer langer licht en je bent nu meteen van je dekenprobleem af

Als een 2,5-jarige het spelletje kent, waarom dan de hele winter blijven longeren. Stompen ze alleen maar van af, is slecht voor de gewrichten en tegen de tijd dat je erop gaat zitten heeft hij ook nog eens een hele goede conditie

hobbelheksJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:15

ik ga met gomir mee in deze, laat hem nog lekker f jong wezen

Dee_Es

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:27

Ik zou hem zeker niet een deken op doen voor de nacht. Voor hetzelfde geldt gaat ie er ontzettend van zweten en als ie dan afkoelt...heb je dus een ziek paard. Ik ga zelf altijd heel lang stappen (20 tot 30 min) als mijn paard bezweet is maar dat lijkt me bij jou niet echt een optie dus sluit ik me aan bij gomir en susan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:28

gomir schreef:
Ik weet de oplossing

Gewoon lekker buiten laten lopen en van het voorjaar weer beginnen met longeren en zadelmak maken. Dan zijn je stallen klaar, wordt het weer langer licht en je bent nu meteen van je dekenprobleem af

Als een 2,5-jarige het spelletje kent, waarom dan de hele winter blijven longeren. Stompen ze alleen maar van af, is slecht voor de gewrichten en tegen de tijd dat je erop gaat zitten heeft hij ook nog eens een hele goede conditie

helemaal mee eens
wat hij nou kent leert hij niet meer af
hij is ook nog erg jong voor zoveel te longeren.
dus lekker van het voorjaar rustig verder gaan.
ben je ook meteen van dit probleem verlost

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 19:05

de stallen worden deze weekend afgemaakt veel word hij nog niet gelongeert maar 2x in de week.ik kan hem ook niet stil laten staan dan word hij veel te dik waar hij staat staan veel paarden en ze hebben veel land en gras,ook kan hij het ook nog niet zo goed ben net paar weken geleden begonnen.dus hij moet het nog leren

Marloes_R

Re: Na zweten, weer onder deken buiten laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:32

Jezou hem goed droog kunnen stappen en dan met een zweetdeken op naar buiten tot hij helermaal droog is. Alleen uitkijken dat het dan niet regent.
Ik doe dat vaak, want ik heb open stallen. Dan wissel ik steeds de zweetdeken tot ze helemaal droog is. Dan laat ik haar wel altijd vantevoren rollen, want anders doet ze dat met deken op.