onderdeken maat kleiner?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

onderdeken maat kleiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:42

De titel zegt eigenlijk alles al, moet je een onderdeken een maat kleiner kopen dan de gewone dekenmaat? Ik kreeg dat zaterdag te horen van iemand van de ruitersportwinkel en ik vraag me af of ik het moet geloven. Ik wil er nu een via piaffe bestellen maar ben nu toch aan het twijfelen, moet je je onderdeken een maat kleiner kopen? (mijn paard heeft sowiezo een tussenmaat, ze heeft 195 op en die is een paar cm te groot, een 185 is weer te klein)

twinducklin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:23

Die van mij heeft gewoon dezelfde maat als onderdeken.. Ze heeft altijd maat 185 en ook als onderdeken heeft ze maat 185.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:27

Ik heb ooit een onderdeken maat 185 besteld voor mijn paard (normaal gesproken heeft hij die maat) maar die deken was voor hem te groot. Een 175 paste beter, terwijl 'gewone' dekens in die maat hem doorgaans te klein zijn.

Ik denk niet dat het per definitie zo is dat je onderdekens een maat kleiner moet aanschaffen. Waarschijnlijk verschilt het per merk en/of model.

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:33

ik werk ook in een ruitersportzaak en wij raden eigenlijk altijd aan om de goede maat te pakken niet kleinerr, wanneer je een deken een maat kleiner pakt past hij vaak niet echt super en kun je lelijke plekken krijgen.