Overstap verzekering?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Overstap verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 11:17

Volgende week maandag komt er een osteopaat bij mijn paard, welke ook DA is.

Nadat ik het probleem (en de mogelijke oorzaak) vertelde, vroeg de assistente meteen of ik verzekerd was, i.v.m. eventuele röntgenfoto’s.

Mijn merrie is alleen beperkt verzekerd, dus nu is het moment daar om haar uitgebreid en voor ziektekosten te verzekeren.

Maar mijn vraag is: weet iemand hoelang ze in die verzekering moet zitten eer je wat uitgekeerd krijgt?

Hoop op reacties

anne7

Re: Overstap verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:47

Normaliter kan je geen aanspraak maken op je verzekering indien het probleem al bekend was voordat je het paard verzekerde.

Verder is het per verzekering afhankelijk. ik geloof dat de meesten een half jaar i.o.d. hanteren.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 11:54

Maar zij hoeven niet te weten dat het probleem er al is. Ze is al bij hun verzekerd, ik wil alleen de vorm van verzekering aanpassen.

Ik dacht dat er een periode van 21 dagen of 6 weken tussen moet zitten, maar ik kan niets vinden in de Algemene Voorwaarden.

Ik vraag het maandag wel even aan die man

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:50

Ik zit bij Interpolis. Ik heb pas ook mijn verzekering aangepast. En de ziektekosten er bij genomen. Ze kwamen me paard bekijken, om te kijken of er geen gekke dingen waren, en toen zou ik gelijk aanspraak kunnen maken daarna. Dus als die nacht er wat was gebeurd had ik t al uitgekeerd gekregen. Ik geloof dat als je een nieuwe verzekering neemt, met gelijk ziektekosten, dat er dan idd iets van 20 dagen wachttijd stond, tenzijn het het gevolg van een ongeluk was.
Maar dat is bij Interpolis....

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 12:54

Ik zit dus ook bij Interpolis.

Paard is toen ook bekeken voor de verzekering, toen was alles oké. Ik riep steeds dat ik haar voor ziektekosten moest laten verzekeren op het moment dat ze ingereden zou zijn. Heb toen wel zo'n formulier aangevraagd, maar heb er niets mee gedaan (laksheid, i quess).

En het probleem dat ze nu heeft hoeft ook geen slepend iets te worden, dat moet ik sowiezo afwachten en ze moet ook sowiezo over naar ziektekosten.