bodyprotector?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:13

heej

Ik zit er over te denken om een bodyprotector te kopen omdat ik zonder zo'n ding niet hoger mag springen dan 20 cm van mn moeder..

Springen jullie met bodyprotector? of niet?
en wat vinden jullie van die dingen?
weet iemand toevallig ook hoe duur ze ong kosten?

groetjes

Eddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:16

mijn ma vond dit ook in het begin toen heeft ze er zo een gekocht van 100 euro en die heb ik een keer gedragen.
Ik vond dat dit ongeloofelijk belemmert in mijn bewegingen

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:20

Ik ga er binnenkort ook een halen, ik rij zelfs standaard(athans dat gaat wel gebeuren zodra ik weer een paard op ga) met bodyprotector.
Ik vind een bodyprotector een eigen keus maar als je besluit er eentje te gaan dragen een erg goede vooruitgang.
De kosten van aan bodyprotector gaan vanaf een €70(is er nu een in de aanbieding bij powerhorse, www.powerhorse.nl ) tot zo duur je het zelf wilt maken.
Ik zou je wel willen aanraden om altijd voor een BETA 3 protector te gaan, dit omdat deze het meeste bescherming bieden.

PS na aanleiding van het vorige bericht, als je een goed passende bodyprotector koopt is het geen belemmering van je vrijheid!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:26

70 euro vind ik wel wat duur, ik denk niet dat mn moeder dat zomaar gaat betalen en ik heb er zelf ook geen geld voor...
Dat word dan nog even 20 cm springen ben ik bang..

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:34

Ik spring ook met een bodyprotector.
Ik vind het trouwens prima zitten en hij belemmert mij niet. Maar het is erg fijn als je een keer met je rug tegen een staander/ balk aanknalt.

V_Max_cowboy

Re: bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:40

Het is enerzijds duur, maar anderzijds ook weer niet!!
Kan je een prijs zetten op je eigen veiligheid/gezondheid??
Zelf doe ik aan westernrijden, en de meesten uit mijn omgeving dragen zo een 'engels ding' dus niet, net als een tok overigens.
Onlangs echter was ik op de piste zonder, en kwam ten val tijdens een galop. Ik kwam onder het paard terecht, waarbij ze OP mij is gaan staan omdat ze nergens anders nog heen kon. Gevlog een week ziekenhuis, 2 gebroken ribben, en 3 liter wondvocht tussen longen en longvlies die ze moesten weg draineren.
Het staat iedereen vrij om een protector en tok te dragen of niet, al naar gelang de omstandigheden. Maar het heeft helemaal niks met de hoogte van de sprong of snelheid van de rit te maken als je je bezeerd. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Grtzzz,

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:44

Ik heb er een tweedehands gekocht voor 50€.
En ik doe hem om met springen.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:36

ik gebruik nooit met springen vind ze ook een beetje duur.
maar ik denk ook niet dat ik er een nodig zou hebben want het hoogste dat ik heb gesprongen is 1 meter

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:46

Ik ga er ook eentje halen, vind het toch wat veiliger! Vorig jaar op m'n ribben gevallen: gekneusd en klein scheurtje in 1 van m'n ribben.. Vorige week met beleren achterover geklapt samen met het paard, maar had het geluk dat toen we samen vielen ik ernaast viel en niet eronder! Heb nu besloten om naast m'n cap ook een bodyprotector te gaan dragen.

_eva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:23

ik heb er ook 1.
het is verplicht in de samengestelde wedstrijdsport dus ik kan er niet om heen. Het liefst heb ik er geen een aan maar het is nou eenmaal verplicht.