Pony weggeven???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

crazymolly

Pony weggeven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 20:11

ik heb sinds 9 jaren een shetlander-ijslander-kruising (ik heb nog drie andere paarden), maar met Bonny doe ik niets, ze staat gewoon bij me op wei en word dik. Er zijn somige meisjes wat haar hebben verzorgt, maar ze kan behoorlijk bokken, dus vind ik op dit moment niemand voor haar te verzorgen.
Nu is er een kennis van een vriendin, wat een leuk pony zoekt . Deze vrouw doet veel vrijheidsdressur, zoals ik ook, en ze doet klassik dressuur .
Ik weet niet of ik Bonny aan haar zou geven.
Bij mij staat ze op wei en bij haar word ze leuk verzorgt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:13

Bedoel je nu verkopen of door die kennis laten verzorgen?
Een pony weggeven moet je natuurlijk nooit doen...

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:13

Ik zou gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor haar is! Als jij denk dat ze het daar beter krijgt, dat ze daar meer aandacht krijgt moet je het gewoon doen, je kan haal altijd opzoeken..!!

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:16

weggeven zou ik nooit doen je kan haar wel de pony laten verzorgen
maar dat is mijn mening jij moet natuurlijk doen waar jij jezelfhet beste in kan vinden

Ukster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:21

tjah je moet het zelf helemaal weten.

mijn pony heb ik wel gehad van de eigenaar,
ik verzorgde hem een half jaar, en heb hem toen ingereden en zij werd zwanger. en ze had al niet veel geld, dus gaf ze hem aan mij, omdat ze dan zeker wist dat hij goed af was.

wel kon ik hem ook al vanaf 6 maanden, en hij was 2,5 toen ik hem ging verzorgen,
nu is hij al bijna 4 jaar van mij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:39

Je kan hem toch ook in bruikleen geven? als in... geven met een soort contract erbij dat zij hem niet mag verkopen, maar dat verder wel de hele verzorging en kosten voor haar rekening zijn. Dan heeft zij een eigen pony, maar heb jij nog de uiteindelijke zeggenschap over haar.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:42

Ik wilde hetzelfde zeggen als Kleintje19.
In bruikleen geven dus. Aan haar geven, ze mag hem zien als eigen paard, en moet hem ook zo behandelen. Maar wil ze hem ooit verkopen, dan moet ze hem aan je terug geven
Wel even een contractje opstellen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:47

Ik zou mn pony dan liever weggeven. Dan heb je in elk geval geen enkele verantwoordelijkheid meer en als je eht financieel op kan brengen...waarom niet?