Hulp gevraagd, paard laat niet los?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ray_Ninja

Hulp gevraagd, paard laat niet los?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 18:21

Ik plaats dit bericht voor een vriendin. Want zij zit zelf niet op bokt.

Ze heeft een haflinger en die loopt op M niveau maar word nu op B niveau gestart.
Ze word gereden op een enkelgebroken watertrensje. Ze kan heel mooi rond lopen maar ze laat niet los zeg maar. Ze loopt dus nooit nagefelijk en loopt altijd in je handen te hangen. Het bit houd ze helaas vast dus als je gaat spelen komt er geen beweging in. Soms reageert ze ook heel erg fel op het bit. Ik denk persoonlijk dat de pony misschien last heeft van haken.

Ik ben altijd gewend dat mijn paard lekker op zin bit loopt te kauwen en hem lekker loslaat, en als je speelt dat het bit een beetje "schuift". En dat er in de loop van tijd een schuimrandje ontstaat.
Bij deze pony heb ik dit nog nooit gevoeld of gezien. Verder als hij "rond" loopt en je geeft hem wat meer teugel, zou een paard je hand moeten blijven volgen, maar deze blijft gewoon lopen en je krijgt boogjes in je teugel.
Mijn vraag, voor haar, aan jullie..
Wat kan je hier aan doen?

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:14

Ik zou allereerst dit topic laten verplaatsen naar rijtechnisch, en daarnaast een goede instructrice vinden die samen met haar dit probleem op gaat lossen.

Ray_Ninja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 20:31

irish_lady schreef:
Ik zou allereerst dit topic laten verplaatsen naar rijtechnisch, en daarnaast een goede instructrice vinden die samen met haar dit probleem op gaat lossen.

Die heeft ze al. Ze heeft elke dag les. Maar ze krijgen hem op geen enkele manier nageefelijk

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:44

misschien zitten de wolfskiesjes er nog?? Die moeten eruit getrokken als dat zo is. Mijne deed ook zo gek toen die er nog in zaten (is pijnlijk met bit). En anders rijtechnisch probleem.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:46

Ik zou het paard eens laten controleren op haken en wolfskiezen.

Daarnaast, als het zo is dat ze al les heeft en ze krijgen haar met geen mogelijkheid nageeflijk, lijkt de instructie in mijn ogen ook niet denderend goed, die zou toch ook kunnen kijken waar het probleem vandaan komt (aanraden om er een DA bij te halen of paardentandarts)?!

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:48

idd wolfkiezen, haken. Zou allemaal kunnen. Maar als ik lees dat hij hangt in haar handen zou ik toch denken dat ze er te weinig bij is met de been. Een paard wordt nageefelijk als hij er van achter onder wordt gereden. Drijven. Voorwaarts rijden! NIet hard!!! Maar wel drijven en voor opvangen. Zo komt hij over de rug en loopt hij wel nageefelijk.

Succes ermee!!!

Sily

Re: Hulp gevraagd, paard laat niet los?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:15

Tandarts en andere instructie zoeken?

Buiten de tanden om klinkt het dat de pony meer aan de voorkant aan de teugel wordt geholpen dan dat de achterkant gebruikt wordt.
Vooral vanwege het hangen, niet volgen en vasthouden.

Is ook een heleboel over te vinden hier op Bokt.