Achterwaarts tijdens losrijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Perlina

Achterwaarts tijdens losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 18:15

De titel geeft misschien al een vermoeden waar het over gaat, maar ik licht het toch maar even toe. De laatste jaren op de manege reed in in de 'hoogste' les. En in die les werd het achterwaarts gaan meegenomen tijdens het loswerken. Dat ging ongeveer als volgt: Eerst wat stappen met een los teugeltje, langzaam aan de teugel wat oppakken en figuren stappen. Daarna aandraven en in draf wat figuren meepakken. Vervolgens gingen we overgangen rijden; draf-stap, stap-draf, draf-halthouden etc. Maar ook draf-halthouden-achterwaarts en dan stap of draf.
Maar nu mijn vraag: Hoort het achterwaarts gaan hier al wel thuis?

Maylie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:16

Hmm.. nou mij lijkt het juist wel goed.. ik weet niet waarom.

Ilzjuh

Re: Achterwaarts tijdens losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:36

ik denk eigenlijk niet dat het kwaad kan, zelf wacht ik altijd liever even wat langer voordat ik oefeningen als achterwaarts enz.
maar als het niet een te lang stukje is, dus gewoon even kort een paar passen achterwaarts, denk ik niet dat het kwaad kan.
correct me if i'm wrong

saskia23

Re: Achterwaarts tijdens losrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:50

Ik doe dit ook met losrijden, vooral als ik het idee heb dat hij vasthoudt in de rug. Hij wordt er lekker los van.
Dan heb ik het uiteraanrd ook over een paar passen maar dat lijkt me logisch

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:58

Hmm, ik doe dit in de les eig. alleen op het eind? Op zich best goeie vraag. Ik zou het niet weten, lees hier even mee

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:07

doe het ook bij het losrijden, is wel goed om sommige paarden juist een paar stapjes terug te laten zetten steeds, moeten ze hun gewicht meer op de achterhand brengen enzo...

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:08

ik doe het ook wel eens in het losrijden. Als het paard de oefening goed begrijpt is het een mooie manier om hem in zn bekken wat losser te maken. Natuurlijk, net als bij alles, wel in beperkte mate gebruiken.