Verkopen of (nog) niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kenso0wlover

Verkopen of (nog) niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:55

Nja...om een lang verhaal kort te houden..
de laatste tijd heb ik niet zo'n zin meer om naar mijn paard te gaan, te gaan rijden en alles..
Ik ga er gewoon elke keer met tegenzin in.
Ik vind het gewoon rot als ik bijvoorbeeld bij een vriendin blijf slapen, en dat ik da weer weg moet net als het gezellig is, om naar mijn paard te gaan.
Natuurlijk hou ik heel veel van me paard, en ik zou hem wel heel erg missen denk ik, maar als ik er toch elke keer geen zin heb, heeft het niet echt zin meer en het kost natuurlijk ook heel veel geld. Nou zit ik erover te denken om hem misschien te gaan verkopen, maar ik weet het eigenlijk niet of ik het moet doen of toch maar niet.
Ik wou vragen wat jullie ervan denken en of jullie misschien iets weten om toch een goede beslissing te maken..
Alvast bedankt
groetjes isabelle

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:59

als je steeds met tegenzin naar je paard gaat,heeft het volgens mij niet zoveel zin om een paard te houden...

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:59

probeer eerst eens een bijrijder die hem een paar keer per week doet en evt iets meebetaald aan de stalling. dan heb jij weer wat meer tijd voor jezelf.
mocht het dan nog niet gaan kan je hem altijd nog verkopen

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:01

inderdaad zoek een bijrijdster die mee betaald in de stalling en die dan bijv. 4 of vier dagen in de week je paardje rijd , dan hoef jij minder te gaan en wordt je paard toch gereden . heb je daarna alsnog zoiets van : ik heb nog steeds weinig zin ... dan wet je dat het tijd is om te gaan verkopen

saskia23

Re: Verkopen of (nog) niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:02

Ik heb ook een periode gehad waarin ik eigenlijk helemaal geen zin had om naar mijn paard te gaan. Ik ging wel natuurlijk maar voor mij hoefde het allemaal niet.
Ik heb hem niet verkocht omdat ik bang was dat het maar een fase zou zijn en ik er spijt van zou krijgen ... gelukkig maar want ik heb cdit gevoel nooit meer gehad!
Ik zou mijn leven zonder paarden echt niet voor kunnen stellen. (corrdctie, niet voor WILLEN stellen).
Ik ben elke dag op stal (ondanks bijrijdster), rij bijna elke dag en ben helemaal gek van hem. Ik ben zelfs stiekum aant sparen voor een opvolger.
Ik zou zeggen, kijk het even aan en ga bij jezelf na hoe je in elkaar steekt. Ik bedoel, als jij iemand bent die er dan ook echt genoeg van hebt ja dan kun je aan verkopen denken maar als je er spijt van denkt te krijgen ......

Succes

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:05

sassie22
ik ben het helemaal met je eens, goh ik hoef niks meer toe te voegen, dat komt ook niet vaak voor!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:53

kijk, en daar hou ik van

Hollander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:58

Ik weet niet hoe jong of oud je bent.
Maar toen ik een jaar of 15 a 16 was had ik ook geen zin in mijn paarden zeker niet als ik bezoek had.
Maar die tijden gaan weer over en dan heb jij wel mooi je maatje verkocht.
Ik zou inderdaad een bijrijder proberen te zoeken die mee betaald dan kun je altijd nog beslissen.
Ik neem aan dat je vriendinen niet elke avond blijven slapen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:00

sassie22 schreef:
Ik heb ook een periode gehad waarin ik eigenlijk helemaal geen zin had om naar mijn paard te gaan. Ik ging wel natuurlijk maar voor mij hoefde het allemaal niet.
Ik heb hem niet verkocht omdat ik bang was dat het maar een fase zou zijn en ik er spijt van zou krijgen ... gelukkig maar want ik heb cdit gevoel nooit meer gehad!
Ik zou mijn leven zonder paarden echt niet voor kunnen stellen. (corrdctie, niet voor WILLEN stellen).
Ik ben elke dag op stal (ondanks bijrijdster), rij bijna elke dag en ben helemaal gek van hem. Ik ben zelfs stiekum aant sparen voor een opvolger.
Ik zou zeggen, kijk het even aan en ga bij jezelf na hoe je in elkaar steekt. Ik bedoel, als jij iemand bent die er dan ook echt genoeg van hebt ja dan kun je aan verkopen denken maar als je er spijt van denkt te krijgen ......

Succes

ben het er helemaal mee eens geen overhaaste beslissingen nemen, kijk het gewoon eerst nog even aan en neem (zoals gezegd) desnoods een bijrijder, dan hoef jij minder te gaan.
ik heb precies hetzelfde gehad en er over gedacht mijn paard te verkopen, dat heb ik toen niet gedaan omdat ik wist dat ik hier ontzettend spijt van zou krijgen.
ik heb het gewoon nog even aangekeken en het ging vanzelf weer beter

[edit] en nu zou ik haar nooit meer kwijt willen

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:12

Hollander schreef:
Ik weet niet hoe jong of oud je bent.
Maar toen ik een jaar of 15 a 16 was had ik ook geen zin in mijn paarden zeker niet als ik bezoek had.
Maar die tijden gaan weer over en dan heb jij wel mooi je maatje verkocht.
Ik zou inderdaad een bijrijder proberen te zoeken die mee betaald dan kun je altijd nog beslissen.
Ik neem aan dat je vriendinen niet elke avond blijven slapen

Ja ik ben nu 16 jaar..
maar ik zit er ook mee dat als ik volgend jaar een vervolg opleiding ga doen, dat ik dan helemaal geen tijd meer over houd.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:16

Ik zou in het belang van je paard wel verkopen.
Als jij straks afgestudeerd bent en je mist het heel erg kun je er altijd wel weer een kopen, paarden genoeg op de wereld en je hart is echt wel groot genoeg voor meer dan een

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:32

ik zit zelf ook in die situatie.. niet omdat ik er geen tijd voor heb..maar gewoon omdat het met rijden gewoon al een paard maanden flinkbergafwaarts gaat en het alleen maar frustrerender wordt.

een bijrijdster heb ikgeprobeerd.. maar het werd alleen maar erger.. want willem vond het natuurlijk bij haar wel gezellig.. en bij mij niet.. want ja werken voor iemand die geen zin in zijn paard heeft is ook weer wat.

maar heb hem de belofte gedaan om hem nooit te verkopen, dus in mijn geval zou de beslissing vallen op zijn vervroegde pensioen(hijs bijna 18) dan gaatie gewoon lekker de wei op en haal ik hem eraf om buitenritjes te doen.. dan maar geen wedstrijden meer.

maar je bent nu 16.. vriendinnen, vriendjes, uitgaan.. dat is allemaal hartstike leuk nu. en dat blijft nog wel leuk voor een paar jaar. dalijk als je die opleiding gaat doen.. heb je zeker minder tijd, dus ik denk dat verkopen voor jou de beste optie zou zijn.

en als je uitgefeest bent kan je altijd kijken of je weer een paard wilt.. het is niet de bedoeling dat je paard je in de weg zit om plezier te hebben.. want als je dat met je paard gewoon niet meer hebt.. is het eerlijker voor hem...

maar het blijft moeilijk

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:02

ik zou t toch eerst met een bijrijder proberen
verkopen kan altijd nog

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:50

Wees blij dat je een paard bezit!! En je bezit nog een pracht beest ook!!Toen ik jou leeftijd was, had ik er ook geen interesse meer in..Meer interesse in jongens, uit gaan en alles behalve mijn pony. Ik had hem verkocht en was opgelucht dat ik hem verkocht had maar die fase in je leven gaat ook voorbij, dat uitgaan, hangen bij vriendinnen en jongens..Maar dan hem je hem wel al verkocht! Ik ben nu 27 en begrijp niet wat me bezielt heeft om hem te verkopen en heb er na al die jaren nog steeds spijt van!! Zoek een fijne bijrijder die ook wat mee betaald in de kosten en geniet van jouw prachtige paard!!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:50

je hebt er nu spijt van... en je zegt dat je toen blij was... tuurlijk gaan fases voorbij..

maar is het eerlijk als ze dalijk dat leuke paard geen aandacht meer geeft en ewoon niet meer komt??

als ze har opleiding heeft en weet ik het wat is ze nog zeker 4 jaar bezig... moet dat paard maar gaan staan wachten totdat baasje weer eens zin heeft?? dat vind ik oneerlijk voor het paard.

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:38

Dat had ze zich dan moeten bedenken toen ze hem kocht..Even voor alle duidelijkheid ze moet zelf weten wat ze doet, ik zeg alleen maar wat mijn verhaal is en wat het nog steeds met me doet..Tuurlijk is het oneerlijk voor het paard als het baasje niet meer komt maar aan een paard zit verantwoording en als ze het niet aan kan dan moet ze hem inderdaad verkopen maar weg is wel weg!!En dat probeerde ik duidelijk te maken met mijn verhaal..

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:45

Ik heb even je profiel bekeken en ik denk dat het meerendeel komt omdat je hem zelf betaalt (wat ik overigens wel goed vind). Nu heb je nl ook de lasten ervan en ik denk dat het misschien daarom minder leuk is. Als je nog een opleiding moet doen en ook andere dingen wilt lijkt het me beter als je hem toch verkoopt. Een paard kan niet zoveel jaar op een eigenaar wachten die dan over een poosje pas weer tijd en zin heb. Als je een baan heb houd je al helemaal minder tijd over.

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 16:30

Ten eerste even bedankt voor de hulp..

En ik snap wat jullie bedoelen..
Even voor WiMa: Toen ik hem kocht, was ik echt een paardenmeisje, ik kon mezelf toen echt niet voorstellen dat ik er ooit afstand van zou kunnen doen, of willen doen. Snapje?
Ik denk dat ik toch ga proberen een bijrijdster te zoeken, maar ook al lukt het, als ik geen zin meer heb, is het denk ik toch het beste hem wel te verkopen..
groetjes isabelle

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:52

als je van te voren toch eens kon weten wat er in de toekomst ging gebeuren he... als ik had geweten dat ik mijn baan zou kwijt raken zou ik nooit geen 2 paarden heb gehad..

aan dat als heb je gewoon nix.

in elk geval succes met je keuze

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:06

Los van het feit dat je er niet zoveel zin meer in hebt;
Ik kan me er zo aan storen dat meisjes een paard kopen, dan ineens jongens en uitgaan interessanter vinden en dan het paard maar weer verkopen. Of onder het mom van 'ik ga studeren'. Je weet van te voren dat je (meestal dan) gaat studeren. Als je denkt niet genoeg tijd te hebben, begin dan helemaal niet aan een paard. Tja, en uitgaan gaat prima, alleen kan je de volgende dag eenmaal niet zo lang uitslapen als dat je zou willen.
Als je een paard koopt , moet je er voor gaan, en als het even tegenzit moet je niet gelijk het beestje verkopen.

WiMa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:37

Ik begrijp je heel goed, ik heb namelijk ook in jouw schoenen gestaan..Ik was toen ik Nicky kreeg ook echt een paardemeisje, niets of niemand kon tussen hem en mij komen, dacht ik..Je moet gewoon heel goed nadenken voordat je hem daadwerkelijk verkoopt..Ik hem drie jaar geleden ook weer een paardje gekocht omdat de passie toch blijft!! En dit paardje blijft, hoe dan ook!!

kenso0wlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 21:22

vivanes schreef:
Los van het feit dat je er niet zoveel zin meer in hebt;
Ik kan me er zo aan storen dat meisjes een paard kopen, dan ineens jongens en uitgaan interessanter vinden en dan het paard maar weer verkopen. Of onder het mom van 'ik ga studeren'. Je weet van te voren dat je (meestal dan) gaat studeren. Als je denkt niet genoeg tijd te hebben, begin dan helemaal niet aan een paard. Tja, en uitgaan gaat prima, alleen kan je de volgende dag eenmaal niet zo lang uitslapen als dat je zou willen.
Als je een paard koopt , moet je er voor gaan, en als het even tegenzit moet je niet gelijk het beestje verkopen.

Ja maar ik kon ander half jaar geleden toch niet weten dat ik anderhalf jaar later niet meer zo'n zin zou hebben in rijden en alles, en dat ik zoveel andere dingen leuk(er) zou gaan vinden..

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:27

Als een bijrijdster niet lukt, is het dan misschien geen oplossing om het een jaartje 'uit te lenen' , paard blijft van jou maar iemand anders zorgt voor het paard en betaalt alle kosten.
Zo kan je even op adem komen, en als je na een jaar weer zin hebt, kan je het paard terugnemen, zoniet kan je hem alsnog verkopen.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:48

Bij ons in de buurt lijkt dat bijna een gewoonte te worden. Ze waren allemaal net zo oud als jij nu en kregen ook een pony, nu zijn ze rond jou leeftijd en hebben er ook geen zin in maar het enige is zij denken niet over verkopen. De een daar staat de pony gewoon de hele dag zich vet te eten en de andere die heeft een berijdster die nooit komt!! Maar ja ze krijgen het niet over hun hart het paard te verkopen. Maar ik merk gewoon omdat ze het alleen moeten doen dat ze het saai vinden. Want als ik er ben (ik ben helemaal paardengek en heb er alleen soms last van) dan wordt er natuurlijk flink gereden!! Dus ja ik denk dat je er heel goed moet over nadenken en het een en ander op papier moet zetten. Je kunt ook bijv je paard laten leasen is ie gewoon van jou maar iemand anders rijdt erop!!

hardi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:58

Ikzelf zou ook niet zo snel mijn paard verkopen. Je moet het natuurlijk ook zien weg is weg en je krijgt het niet meer terug. Tuurlijk kan je dan een ander paard kopen, maar het zal nooit hetzelfde zijn.

Zelf zat ik er ook aan te denken om inderdaad een verzorger / ster te zoeken voor je paard. Zo heb je zelf wat meer vrije tijd en ga je een weekeindje weg met vrienden bijv. laat je diegene dat weekend je paard verzorgen.

Als dit dan toch niet de oplossing blijkt te zijn kan je je paard natuurlijk altijd nog verkopen.

Succes in ieder geval met je beslissing.