wat houdt de ibop nou eigenlijk in?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

wat houdt de ibop nou eigenlijk in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:04

Ja, dat vroeg ik me nou wel eens af heb al wilde verhalen gehoord en wil eigenlijk ook zelf wel meedoen met mijn haf, maar wat houdt het nou eigenlijk in? en wat kan je ermee "winnen"? Zijn er bepaalde hoogtes voor stokmaat... Graag hoor ik jullie ervaringen/verhalen over de ibop schrijf je dat eigenlijk zo? !!

Riannetje02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:07

Wat is het??

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:52

Het is een gebruikstest van het stamboek uit.

Wat er bij het haflingerstamboek allemaal gevraagt word weet ik niet, bij het shetlandponystamboek ken ik de eisen wel.

Er valt niets te winnen. Je kan er wel een IBOP 'certificaat' mee verdienen. Dat word dan op het papier en/of in het paspoort aangetekend en is uiteraard nuttig voor de fokkerij(voor eventuele nakomelingen van jou pony, maar ook voor de ouders van jou pony).

Mijn pony's (shetlanders dus) laat ik er aan mee doen zodra er hier in de buurt een georganiseerd word.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:51

ahaa, tsja ik bedoelde met winnen zo'n certificaat
Maarja het is een ruin dus nakomelingen zitten er niet in heeft het dan geen nut om mee te doen? of toch wel?

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 08:28

Voor jou lol .
En eventueel voor zijn ouders (hoe meer 'goede' nakomelingen die wat gepresteerd hebben, hoe 'hoger' het predicaat van de ouders word, welke predicaten je bij het Haf stamboek heb weet ik allemaal niet).

Bij de meeste stamboeken kan je ook met een ruin naar de keuring. Voor de fok met die ruin nutteloos, maar wel leuk voor je zelf en nuttig voor zijn ouders.

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 15:14

ja, wou volgend jaar zomer ook naar de keuring gaan met hem (als ie zich niet te vol vreet ) Ben wel benieuwd hij hadt toen 2e premie ben wel benieuwd of ie dat nog steeds is of niet. Wanneer zijn er keuringen in ZH ? of een site waar het op staat?