Zou ik met dit papier startkaart aan kunnen vragen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

Zou ik met dit papier startkaart aan kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 16:41

Ik heb een draver,en die is zonder papieren verkocht.
Nu heb ik een paspoort van het khns,en daar staat zijn chipnummer ingetypt,en alleen zijn entingen van het afgelopen jaar.
Ik hoorde nl dat je de 1 e entingen van zijn leven moet kunnen laten zien(weet niet wat hier van waar is) alvast bedankt

Goldie

Re: Zou ik met dit papier startkaart aan kunnen vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:44

De basisenting moet er iig instaan.
Ik mocht laatst bijna niet starten op een wedstrijd omdat onze veearts te eigenwijs was om die basisenting erin te zetten...

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:47

Als de basisenting er ook in staat genoemd dan is het prima, dat kan ook dmv een notitie in het paspoort dat dit paspoort het vervolg is op een inentingsboekje en dat de intentingen tot die datum correct zijn gegeven.

Als er geen basisenting in staat dan zul je het paard opnieuw een basisenting moeten geven. Als dat rond is kun je gewoon een startkaart aanvragen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:48

Je zult je paard opnieuw de basisenting moeten geven, maar verder is er geen enkel probleem hoor.

Je kunt je startkaart gewoon aanvragen(daarvoor hoef je normaal ook geen kopie van het stamboekpapier in te leveren, alleen van het paspoort(blz met afstammingsgegevens, aftekeningen en chipnummer geloof ik)

Basisenting moet je wel in het paspoort hebben staan(of een zinnetje van de veearts), maar dat kan ook later. Dat wordt niet door de KNSH gecontroleerd, maar op de wedstrijden zelf.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:48

Apple schreef:
Als er geen basisenting in staat dan zul je het paard opnieuw een basisenting moeten geven. Als dat rond is kun je gewoon een startkaart aanvragen.

Startkaart kun je gewoon al aanvragen hoor. De entingen worden alleen op concours gecontroleerd, niet door de KNHS.
Je hoeft dus niet op stel en sprong de veearts te bellen

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 16:54

Okee bedankt. Voorlopig nog niet van plan,maar wil het wel ooit. Vroeg me af of het wel kan met dit papier.Is de basisenting 1 enting,of is dat die van 2 keer met een maand ertussen?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:04

Dat is die van 2 keer met 1 maand ertussen . Die staat waarschijnlijk als eerste genoemd in je entingspapieren .

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:12

heb ook geen entingspapieren verder,dus zal het dan opnieuw moeten laten doen

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:15

Je hebt een boekje met daarin de inentingen, welke periode zit er tussen de entingen?

Heb je ergens een vermelding van een basisenting of heb je ergens een enting met 1 maand ertussen? In dat geval heb je gewoon een goede enting en hoef je het niet opnieuw te laten doen.

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:17

Ik kreeg mijn paard 9 maanden geleden,zonder papieren en zonder entingspapier. Heb hem toen gewoon laten enten en nu weer, 9 maanden later. Heb dus verder geen entingsverleden.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:18

Aha op die manier . Dan heb je inderdaad nog een basisenting nodig .

haf_jessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:19

Hij is nu geent tegen influenza en tetanis ,vorige week,als ik dat over een maand weer laat dien is dat dan een basisenting? groet eline

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:21

Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd:

a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:21

Citaat:
Hij is nu geent tegen influenza en tetanis ,vorige week,als ik dat over een maand weer laat dien is dat dan een basisenting?

ja dat kan, mits je beide entingen wel op laat schrijven in je paspoort/entboekje, je dierenarts moet daar al om vragen bij het enten omdat hij ook een registratieplicht heeft.

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 17:19

Bij onze da is een basisenting, twee entingen met een tussenperiode van 6 weken. Veder moet je voor nationale wedstrijden 1x per jaar enten en voor internationale 2x per jaar enten. Het is dus niet verplicht om 2 keer per jaar te enten.