hoe moet een zadel nou eigenlijk liggen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

hoe moet een zadel nou eigenlijk liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 13:56

ik hoor vaak je zadel licht te ver naar voren of je zadel licht te ver naar achteren.
bij mij op stal zeggen ze dat mijn zadel te ver ner achteren licht mijn zadelmaker zegt dat het zadel zo goed licht.
hoe hoord een zadel nou eigenlijk te liggen mischien met foto om te vergelijken

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:16

ligt schrijf je als ligt, maar even ontopic,
Je zadel ligt vaak goed als je het iets te ver naar voren plaatst, en dan rustig naar achteren beweegt tot het achter de schoft goed valt, de schouder moet niet klem onder het zadle liggen, en de kussens achter de schoft, zo ligt het meestal goed. Nu moet het zadel verder ook gewoon goed 'passen'op het paard uiterraard.

angelaxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 14:18

ja zo ligt die van mij ook maar hoor nog vaak zat dat het zadel verder naar voren moet maar dat ligt het echt op de schoft en dat is toch niet de bedoeling

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:20

Het moet niet drukken op de schoft, het verschiltook per zadel, de boom is meestal wel boven de schoft, maar drukt daar niet.

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:20

kimmy1986x schreef:
ja zo ligt die van mij ook maar hoor nog vaak zat dat het zadel verder naar voren moet maar dat ligt het echt op de schoft en dat is toch niet de bedoeling

het zadel hoort zo te liggen dat de schouder vrij kan bewegen.

Voel maar eens na.