Zijn dat gewoon bandages die uit alleen fleece bestaan?
En waarom worden die gebruikt?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) Het materiaal weet ik niet, ik zag wel een paar te koop op marktplaats, en toen waren ze gemaakt van wol.

Perla schreef:je mag nooit elastische bandages omdoen als stalbandages.
de meeste stalbandages zijn van een soort dus wol, gewoon wol of fleece.
De bandages moetten goed zijn aangelegd en minstens 1x per dag op nieuw omgedaan worden. Bij warm weer na een zware inspanning word er vaak geadviseerd om de benen eerst af te spoelen en laten drogen dan verkoelingsgel of pasta op de benen te doen en vervolgens de bandage daar weer over heen.
Bij stalbandages moetten er altijd onderlappen onder.

, worden ze eigenlijk ook gebruikt bij paarden die net gezschoren zijn , ook hun benen en daarmee stalbandages aandoen?
Perla schreef:Ja, teminste dat moest ik in Italie bij een internationale springruiter doen.
Eerst de benen met een witte coolingsgel/pasta insmeren en dan nattekranten er over de bandages er overheen.
Klei is inderdaad een witte brij die je op de benen smeert, en sommigen doen daar papier omheen (kranten of keukenpapier, ...) dan een onderlap en dan de stalbandage. Anders plakt alle klei aan de onderlappen en dat krijg je er moeilijk af.
En je moet de stal bandage iets losser om het been doen, dan de werkbandage

KimS schreef:Perla schreef:Ja, teminste dat moest ik in Italie bij een internationale springruiter doen.
Eerst de benen met een witte coolingsgel/pasta insmeren en dan nattekranten er over de bandages er overheen.
Ik denk dat je klei bedoeltKlei is inderdaad een witte brij die je op de benen smeert, en sommigen doen daar papier omheen (kranten of keukenpapier, ...) dan een onderlap en dan de stalbandage. Anders plakt alle klei aan de onderlappen en dat krijg je er moeilijk af.