Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

milo schreef:buiten dat kunnen er in gemaaid gras giftige planten zitten,die gewoon meegemaaid zin. dus ik zou het niet doen.
felicity schreef:Ik had ooit eens gehoord dat gemaaid gras schadelijke stoffen van de grasmaaier kunnen bevatten.
Is eigelijk ook raar. Hoe komen we anders aan kuil en hooi?

aletniessen schreef:Het is dus al drie dagen oud, als het gemaaid en lang genoeg is snap ik dat wel kan.

) of gewoon eigenwijsheid...beautylover schreef:felicity schreef:Ik had ooit eens gehoord dat gemaaid gras schadelijke stoffen van de grasmaaier kunnen bevatten.
Is eigelijk ook raar. Hoe komen we anders aan kuil en hooi?
hooi en kuil is minimaal 6 weken gedroogd...ik denk dat die stoffen dan al wel weg zijn!
Gazon-gras raad men meestal af omdat het te kort is en vaak voorzien is van bepaalde kunstmest waar paarden niet tegen kunnen (de een wellicht wel, de ander wellicht niet). Ook is gazon gras anders van structuur dan weidegras. 
Sugarmiss schreef:Ik zou het zelf nooit doen om de al eerder genoemde redenen, maar mijn buren geven hun met de benzinemoter gemaaide gazongras al jaren aan hun paarden en ze leven allemaal nog.
Kwestie van geluk hebben.
het gaat om de messen die het gras maaien...wij boeren maaien met trekkers die op diesel lopen, ons vee leeft ook nog gewoon