Zijn er mensen uit Eibergen en omgeving...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Melis

Zijn er mensen uit Eibergen en omgeving...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 09:38

...die misschien weten van wie de pony is die schuin tegen over rijschool Klein Hartemink tussen een bedrijf en een autozaak aan de Kiefteweg te Eibergen in een weiland staat? En wat zijn verleden is?

De reden dat ik dit vraag is omdat zijn halster veel te strak heeft gezeten en hij nu echt een striem heeft gekregen op zijn neus. Het halster heeft zo strak gezeten dat de pony er ook wonden aan over heeft gehouden. De wonden zijn dicht alleen het ziet er wittig uit, niet hetzelfde als een wond normaal heelt heb ik het idee. Het halster wat de pony nu draagt, zit gelukkig losser. Daarbij komt dat hij ook wel eens naar de hoefsmid mag. Het is nog niet zo erg als je soms wel eens ziet bij verwaarloosde paarden maar een bezoekje aan de hoefsmid is niet verkeerd.

Dus dat kan betekenen dat er nu beter gezorgd wordt voor het beestje maar kan ook best zijn dat de eigenaar alleen een losser halster nu gebruikt en dat dat alles is.... Ik hoop het eerste en dan is ook alles goed. Maar als het het laatste is, dan wil ik daar uiteraard wel een stokje voor steken.

Het is een bruine pony. De pony ziet er overigens verder goed uit. Kijkt goed uit zijn ogen en is dol op aandacht, begon te hinneken toen ik er op af liep Ik wil geen bemoeial zijn, maar paarden hebben recht op goede verzorging.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:06

Pfff daar zeg je me wat.. ik ken alles wel, maar weet ffe niet waar hartemink zit, wat voor een bedrijf? welke auto zaak? Ik zal eens kijken, ik heb waarscheinlijk al een idee welk ponytje je bedoelt en van wie die is. Misschien kun je me ffe pben?

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:13

Ik heb nu aan andere mensen gevraagt, 2 mensen zeggen hetzelfde, ik weet van wie de pony is, en wat de naam is. als het goed is een hengst.

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:50

Ik weet nu wel waar die moet staan!
je trouwens 2 hargerink dingen
op t industrie en in eibergen zelf.. jullie bedoelen industrie he/?

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:45

ja, eibergen is dicht! ( huis verkocht )

bergerac

Re: Zijn er mensen uit Eibergen en omgeving...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:11

Daar staan wel meer van die pony's in de buurt. Zien er allemaal zo uit. Zijn die niet van ene Wantia?

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 07:48

Om hier met namen te gaan gooien lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Als Melis nu weet om wie het gaat (/ gegevens heeft??) kan zij er zelf wel achteraan gaan.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:37

ja, die zoon. Dat zei ik ook al.. (frieke)
Idd sjoerd.. goed idee..

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:13

Zien al die ponys er zo uit dan??
ik kom er nu nog niet langs want ik ben echt goed ziek.. maar ik spreek wel met melis @bokt af als ze haar auto heeft:P
dan rijden we er wel ff langs en neem ik mijn digi wel mee..

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 16:38

ikke kan er ook wel heen een keertje.. ik kijk wel wanneer ik tijd heb! ik ken een heleboel van die pony's. Ik weet dat een kwart van al die pony's goed verzorgt zijn hoor! ( maar dat zijn dan kinderen die veel van paarden houden enzo, wie hun berijden. )

bergerac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:07

nonixjuh schreef:
ikke kan er ook wel heen een keertje.. ik kijk wel wanneer ik tijd heb! ik ken een heleboel van die pony's. Ik weet dat een kwart van al die pony's goed verzorgt zijn hoor! ( maar dat zijn dan kinderen die veel van paarden houden enzo, wie hun berijden. )

Wel eens gezien hoe?

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:45

ja, ik ben zelf ook een paar keer ( 6x ) met meisjes mee geweest. 2 meisjes, die ik super goed ken, die gingen er toppi mee om! ik heb zelf daarop een paar keer buitenrit gemaakt. De paarden vonden het super leuk, dus daar geen reden om te treuren!
( die meisjes waren ook de enigen die voor zichzelf 1 paard hadden, allebij 1 dus )
Daarna ben ik nog met een ander meisje naar een ander paard heen geweest. Zij reed er nauwlijks op, omdat het andere meisje iederedag kwam. Dat andere meisje reed er telkens met 3man op en kon zelf niet rijden ( waardoor ze dus het paard ook in de mond trok ) . Dat paard is nu hoefbevangen, is nu op rust bij het meisje die ik als eerste noemde.
Dus, nee niet alle paarden worden goed behandeld!
Ik ken dus zowiso 5 kinderen, 5 paarden die SUPER worden bereden!

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:29

Dit moest ik even neer zetten van een tevreden klant bij *****

ey allemaal,

Ik ben nynke en ik rij bij ***** waar jullie het dus over hebben,

Ik begrijp jullie berzorgheid en ik vind het allemaal best dat jullie gezellig zitten te babbelen over paarden en zo maar eerst maar is over die hengst:
als het goed is heet hij *** en hij is van *** hij helpt ***met van alles hij heeft ook nog ander werk en hij doet er hartstikke lief mee hij staat nu als het goed is niet meer tegenover hartemink(de nieuwe dacht ik dat jullie bedoelde toch??) dat met die hoeven bemoei ik me niet mee maar ik vind het hartstikke aardig dat je zijn halster groter hebt gemaakt!!

over *** hij is top met zijn pony's hij is hartstikke aardig er mee en hij geeft ze snoepjes en is een vette aardige man ze krijgen elke dag een strook gras erbij en gister (zaterdag 19-11-05) heeft hij hun hoeven bekapt!! sommige meisjes rijden met z'n 2en op 1 pony dus ze zitten niet achter elkaar erop maar ik bedoel dat ze gewoon appart rijden maar ze delen de pony de oudste pony is 25 volgens mij polly (de papa van mijn pony )

ik hoop dat ik jullie genoeg info heb gegeven en anders heeft lieneke(nonixjuhh mijn msn adres die wil ze vast dan wel geven he lieneke)

gr. Nynke en een xx van mona mijn pony bij ****

Nynke,
Ik zal het nog even voor de Duidelijkheid zeggen: Het is niet aanvallend bedoelt! ok?
Laatst bijgewerkt door Katja op 22-11-05 18:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Alle namen uit bericht verwijderd.

Melis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 10:04

hahaha, Lieneke, je moet maar tegen haar zeggen dat ze het niet persoonlijk moet opvatten en dat het welzijn van het paard hier voorop staat en niks anders! En vraag haar ook maar eens wat er nu met die wonden gebeurd...???

menske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:19

Mmmmm sorry hoor maar dit verhaal klinkt erg pennyachtig. Een pony met een te klein halster en te lange hoefjes als je de dierenbescherming daar op af wilt sturen krijgen ze het erg druk dat kan ik je verzekeren.

bakstertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:26

euhm @ menske.. ik wil niet zeuren hoor.. maar *** wel iets ouder dan een meisje van 11 die een penny verhaal kwijt wil.. En okeej als je omde meeste redenen de dierenbescherming er bij wilt halen, dan trekken ze op het laatst niks meer van aan.. Maar goed als die er gezond uit ziet en vrolijk en alles is.. zou ik niet weten wat de dierenbescherming er zou moeten doen.. Ga anders even aan de deur en vragen.. ofzoiets dergelijks

waarom moet op bokt alles ene penny verhaal zijn..
Laatst bijgewerkt door Katja op 22-11-05 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:51

Nogmaals verzoek om geen namen te plaatsen.

menske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:09

Sorry hoor bakstertje, ik ken*** verder niet maar als je de achtergrond van een pony niet kent vind ik dit of erg penny of sensatie zoeken.

De pony ziet er nu goed uit is vrolijk, attent en gezond en kijkt goed uit zijn ogen, het halster wat hij nu draagt past goed dus het enige wat er volgens *** mis is met deze pony is dat hij nodig eens naar de hoefsmid moet (maar ze geeft zelf al aan dat het ook weer niet zo heel erg is).
Volgens een ander meisje dat de pony kent is de eigenaar een aardige man die leuk met de pony omgaat nou ik zou zeggen einde verhaal.
Laatst bijgewerkt door Katja op 23-11-05 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:25

Laatste waarschuwing als er weer namen geplaatst worden gaat dit topic op slot.

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:10

Katja, ik denk dat ze de naam van het meisje, of de naam van de TS heeft gebruikt..

Melis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 19:57

@menske:
Voor alle duidelijkheid: er zaten nog steeds wonden op zijn neus, wel dicht maar het verdient nog wel steeds de aandacht. Het is dus niet een simpele kwestie van riempje losser maken, de hoeven kappen en alles is opgelost. Ken jij het paard en heb jij de wonden gezien? Zo nee, dan is het voor jou erg moeilijk om een oordeel te geven. Tevens heb ik niet gezegd wat ik eventueel zou gaan doen, ik heb nog helemaal NIET gesproken over de dierenbescherming of iets dergelijks. Je doet dus een aanname, erg penny achtig hoor.

Het is geen sensatie wat ik zoek, ik wil graag dat dat paard goed verzorgd word. Ik ben verder niet bekend met mensen in die omgeving, vandaar dat ik op deze manier op zoek ben gegaan naar mensen die de eigenaar of de achtergrond van het paard kennen. En als je mijn bericht ook GOED leest, dan weet je ook dat, mits alles in orde is, ik mij daar ook verder niet mee ga bemoeien. Laat ik eens wat quoten van het stukje wat ik heb geschreven:
Citaat:
Dus dat kan betekenen dat er nu beter gezorgd wordt voor het beestje maar kan ook best zijn dat de eigenaar alleen een losser halster nu gebruikt en dat dat alles is.... Ik hoop het eerste en dan is ook alles goed. Maar als het het laatste is, dan wil ik daar uiteraard wel een stokje voor steken.

Citaat:
die misschien weten van wie de pony is die schuin tegen over rijschool Klein Hartemink tussen een bedrijf en een autozaak aan de Kiefteweg te Eibergen in een weiland staat? En wat zijn verleden is?

Ik heb helaas geen foto's. Nogmaals het welzijn van een paard gaat voor alles, denk je niet zo en is een paard slechts een dier en verdient een dier niet dezelfde zorg als een mens, dan is dat jouw mening . Maar om dan een conclusie te gaan maken dat ik sensatie zoek, vind ik absoluut onredelijk.

Daarbij komt dat jij mij niet kent. Tevens weet jij niet wat ik in die tussentijd nog heb uitgezocht dus ook dat is geen gegronde reden om zomaar een conclusie te trekken. FYI: Ik heb idd meerdere personen gesproken die juist positieve dingen over deze man hebben geuit. Dus, daaruit kan ik concluderen, na informatie te hebben onderzocht over de huidige eigenaar van het paard, dat het paard nu in goede handen is, en dat de situatie waar ik het paard vond, hoogstwaarschijnlijk komt door de vorige eigenaar. Er is mij in ieder geval verzekerd dat het paard nu goed wordt verzorgd en dat is voor het paard het allerbelangrijkste!

Lijkt me dus erg duidelijk allemaal...

@moderater: mijn naam is melissa dus die hoef je niet te verwijderen. Ik ben niet de eigenaar maar de TS. Ik neem aan de je de naam van de eigenaar bedoelt die niet genoemd mag worden. Klopt dat? Want die staat er namelijk nog in hoor...

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:03

Op zich lijkt het me trouwens dat jullie dit ook wel per pb verder af kunnen handelen en dat dit niet meer in het openbaar hoeft?

menske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:04

Even voor jou informatie als wonden genezen zijn betekent dat over het algemeen dat datgene wat de wonden veroorzaakt heeft al een hele tijd niet meer gebruikt wordt dus als de wonden weer netjes dichtzitten is het enige dat overblijft de net iets te lange hoeven en nee dat vind ik persoonlijk geen reden om een onderzoek te starten. (pfff ernstig misschien gaat ie er wel dood aan )

Zo'n verhaal op internet zetten vind ik sensatie zoeken als het je echt alleen maar om het welzijn van de pony te doen was had je het bij die rijschool kunnen vragen daar hadden ze je ongetwijfeld kunnen vertellen van wie deze pony was. Zo had je bij de bron navraag kunnen doen zonder al die negatieve verhalen op internet waarbij zelfs de namen in het rond vliegen (en ook nog eens de verkeerde namen).

Melis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 17:13

Je zegt het zelf al: ..over het algemeen... Nogmaals de vraag: heb jij het paard gezien? Zo nee, dat kun je daar ook geen oordeel over geven. Zo ja, dan is dat jouw mening. Persoonlijk wil ik de beste zorg voor mijn paarden. Daarbij uiteraard een verwijzing naar de 1ste quote van mijn vorige stukje.

En FYI, ik heb het bedrijf dat naast de wei zit, gevraagd of zij bekend zijn met de eigenaar. Wederom een aanname van jouw kant.

Het lijkt wel of je het paard en de eigenaar kent. Let wel: ik ben niet verantwoordelijk voor degene die de eigenaar bij naam heeft genoemd hier in dit topic. Lijkt mijzelf niet meer dan logisch om, indien je de naam weet, gewoon mij even te pb-en. Maar dat is misschien mijn fout door aan te nemen dat iemand anders ook zo denkt en daarom had ik erbij moeten zetten dat men mij dan even moet pb-en. Dan was dit ook niet gebeurd.

Uiteraard mag jij denken dat ik sensatie zoek. Gelukkig weet ik zelf dat dit absoluut niet het geval is geweest. Jouw mening versus mijn mening, daar hebben we allebei recht op. Laten we het daar gewoon op houden. Volgens mij zijn we dan ook uitgesproken.

menske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:18

Ach je kunt je natuurlijk ook gewoon met je eigen zaken bemoeien dan was dit allemaal ook niet gebeurd.