Lengte zweetbladen KN Symfony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Royallady

Lengte zweetbladen KN Symfony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 22:14

Hoi, dit wordt m'n eerste berichtje op Bokt, gelijk een uitgebreide vraag;

Heb gister (eindelijk) m'n nieuwe dressuurzadel kunnen ophalen. Ik heb een tijdje gereden op een demo zadel (KN Symfony, MK 45) maar deze beviel op 2 punten niet; de boom was iets te smal voor m'n paard en m'n eigen benen iets te lang (ik kwam met m'n bovenkant van de rijlaarzen soms net onder de onderkant van de zweetbladen.)

Ik heb nu een KN symfony WK 45 met 3cm langere zweetbladen. Nu was ik van plan er morgen op te gaan rijden en hem vanavond wat in te vetten, toen het mij opviel dat de zweetbladen toch wel erg lang waren...... Nu hoop ik niet dat ze hem per ongeluk geleverd hebben met 5cm langere zweetbladen, da's wel wat te lang...

Nu durf ik hem dus eigenlijk niet in te vetten en er morgen op te gaan rijden zonder zeker te zijn dat de lengte van het zweetblad goed is. Op m'n zadel de code: 05091040WK2 45. en daarboven de letters KP HS. Het meeste kan ik wel ontcijferen:

0509 = september 2005
1040 - ?? (misschien het 1040ste zadel geproduceerd in die maand of jaar?)
WK = Weite kammer (brede kamer)
2 = staat op elke KN symfony zadel die ik ken, 2e versie?
45 = grootte van je achterste....
KP =?
HS = ?

Ook ben ik met een meetband aan 't meten geweest; vanaf het midden van het zadel (diepste punt) tot onderkant zweetblad = 57cm. Vanaf onderkant zweetblad tot onderkant andere zweetblad over het zadel heen is het precies 114 (klopt dus).

Kan iemand mij hierbij helpen door misschien wat te gaan meten?

Dennis

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:18

ik ga morgenmiddag rijden en zal dan even kijken of ik het kan opmeten, ik heb ook een nieuwe kn symphonie dus dan zal er toch overeenkomsten moeten zijn.....
je hoort het wel ff.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:35

het lijkt mij het makkelijkst om even een zadelmaker te bellen, of de leverancier. die zullen het wel weten

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:16

Ben het met LiSSy eens, heb je denk ik meer aan dan de maten van een KN met kortere zweetbladen..

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:05

Die 2 zegt iets over de vorm van het kussen, keil 1 of keil 2. Wat exact het verschil is zou ik ook niet weten, 2 is idd de meest gebruikelijke.

Ik heb mijn Symphonie er even bij gepakt.
Bij mij staat er boven het nummer nog MS AH (waar bij jou KP HS staat), geen idee wat dat betekent...

Die van mij heeft normale zweetbladen, althans, daar ga ik van uit. Durf het niet met zekerheid te zeggen want ik heb 'm 2dehands gekocht.

Ik kom op 54 en 108 centimeter als ik meet, dus dat scheelt 3 centimeter. Lijkt er dus op dat het klopt.

Ik heb wel een Medium boom en de zitting een maat kleiner, maar dat zou niet uit moeten maken voor de lengte van het zweetblad.

Royallady

Re: Lengte zweetbladen KN Symfony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 20:51

Bedankt allemaal!

Ben vanmiddag ook aan het meten geweest; toevallig kwam ik iemand tegen vanmiddag op de pensionstal met een KN symfony en deze was ook 54 en 108 idem als Margreet. Dus mijn zadel is idd. met 3 cm. langere zweetbladen geleverd zoals de bedoeling was.

Hij rijdt super en past heel mooi, ga hem straks invetten. Heb nu al weer zin in om er op te gaan rijden...

Dennis

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:52

Mooi zo
Veel plezier ermee! Het zijn hele fijne zadels

Marrepar

Re: Lengte zweetbladen KN Symfony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 08:16

Royallady schreef:
Bedankt allemaal!

Ben vanmiddag ook aan het meten geweest; toevallig kwam ik iemand tegen vanmiddag op de pensionstal met een KN symfony en deze was ook 54 en 108 idem als Margreet. Dus mijn zadel is idd. met 3 cm. langere zweetbladen geleverd zoals de bedoeling was.

Hij rijdt super en past heel mooi, ga hem straks invetten. Heb nu al weer zin in om er op te gaan rijden...

Dennis

Mooizo
Veel plezier ermee

sliertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 19:16

scheelt mij weer meten want ik was het vergeten....

hahah dat rijmt!