Waar blik Kiwi schoensmeer te koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PolitieTed

Waar blik Kiwi schoensmeer te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 22:12

Zoals de titel al zegt; waar kun je nog een BLIK schoensmeer kopen van het merk KIWI? Ik wil het gebruiken om mijn laarzen te poetsen. Ik had begrepen dat deze niet meer verkocht werden, maar een tijd geleden zag ik op bokt dat het nog wel te koop was/is. Dat topic kan ik alleen niet meer terugvinden (zoekfunctie werkt geloof ik nog niet optimaal).

Hier dus nog mensen die weten waar ik dit kan kopen?

Just_Mii

Re: Waar blik Kiwi schoensmeer te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:29

ik heb ook een blik, en die heb ik in de ruitersportzaak gekocht!

vecindario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:34

ik koop ze bij de schoenmaker

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:56

vecindario schreef:

di_Segno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:58

Schoenmaker ja

cathynz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 07:14

ik kan het hier gewoon in de winkel kopen voor een habbekrats, ala wil kan ik als je de post betaal wel effe stuuren..mischien wel een paar bliken tegelijk?

LPtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:31

avondwinkel ( ja ja de avondwinkel heeft het zelfs )
AH , ook

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:17

Bij de supermarkt.

Ik mag ook weer een nieuwe kopen. Ik had het namelijk laten branden en wilde toen het dekseltje er op gooien maar hij ging er net naast en dus niet precies op de vlam. Eer de vlam uit was was alles helmaal gesmolten en eruit gelopen....

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:19

gewoon bij de appie heyn, mijn spul is ook op, moet ook ff nieuw gaan kopen, want had hetzelfde als samentha5 als je het helemal aansteekt gaat die zooi echt snel op

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:34

Inderdaad, gewoon bij de supermarkt. En ik heb ook hele goedkope schoensmeer uit een blikje van een ander merkt en dat effect is net zo goed als je het in de hens steekt.

nienertjeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:43

anders kun je het ook nog bij drunens ruiterhuis kopen, dasar heb ik het gelijk met mn laarzen gehaald

Quibus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:46

vecindario schreef:

Oh dan zal ik daar ook eens gaan kijken

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 13:36

bij dirk van de broek.. Maar ikz weer toch bij die andere van dirk met dat sponsje erin.. mijn petries worden daar toch echt mooier van..

Als ik het in de fik steek blaas ik het zo uit, ik gooi er eigenlijk nooit deksel weer opp

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:33

Ik heb pas bij de appie hein ook weer een nieuw blik kiwi gekocht ik heb het niet in de fik gekregen tewijl dat normaal altijd wel kon

Ben bang dat ze er iets hebben uitgehaald waardoor het niet meer ontvlambaar is!!(had net een nieuwe lichting schoenpoets) (heb nu een ander merk gehaald bij de schoenmaker en die fikt weer wel(en heeft het zelfde resultaat als kiwi), ben dus overgestapt op een ander merk)

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 18:48

@aafje87: welk merk heb je nu dan? *kan ik dat ook even uitproberen, misschien werkt dat nog beter *

PolitieTed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 19:50

Haha en ik maar denken dat het nergens te krijgen is. Nouja dan ga ik nog maar eens goed zoeken hier in de buurt. Hopelijk kan ik het nu wel vinden dan.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 21:42

samantha5 schreef:
Bij de supermarkt.

Ik mag ook weer een nieuwe kopen. Ik had het namelijk laten branden en wilde toen het dekseltje er op gooien maar hij ging er net naast en dus niet precies op de vlam. Eer de vlam uit was was alles helmaal gesmolten en eruit gelopen....

FF offtopic, maar mag ik vragen hoe jullie precies je laarzen poets???
Met de vlam erin, hieruit begrijp ik dat jullie het schoensmeer aansteken en dan op de laars smeer??
Ik heb ook kiwi maar ik steek het nooit aan...

Ik hoor het graag.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:17

ik koop het altijd bij AH

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 10:24

Er stond mij idd iets van bij dat het uit de handel gehaald werd, omdat het vlambaar was. Ik zie het hier ook nergens meer in de supermarkt. En ook bij de ruitershop zie ik het nergens meer staan. Bij het Drunens Ruiterhuis heb ik het nog wel zien staan, maar daar kom ik maar heel sporadisch (is 1,5 uur rijden, maar heb daar m'n zadel gekocht).

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:44

Vonnie84 schreef:
Er stond mij idd iets van bij dat het uit de handel gehaald werd, omdat het vlambaar was. Ik zie het hier ook nergens meer in de supermarkt. En ook bij de ruitershop zie ik het nergens meer staan. Bij het Drunens Ruiterhuis heb ik het nog wel zien staan, maar daar kom ik maar heel sporadisch (is 1,5 uur rijden, maar heb daar m'n zadel gekocht).

Klopt en de nieuwe Kiwi is dus niet meer vlambaar, heb ik weer zucht......
ik gebruik nu tana. Te koop bij de schoenmaker

Taron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:48

bij ons bij de super de boer zijn ze gewoon, ben alleen nog niet zo slim geweest om het te kopen.

_eva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:28

gewoon bij de schoenmaker

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 13:29

BiancUgo schreef:
FF offtopic, maar mag ik vragen hoe jullie precies je laarzen poets???
Met de vlam erin, hieruit begrijp ik dat jullie het schoensmeer aansteken en dan op de laars smeer??
Ik heb ook kiwi maar ik steek het nooit aan...

Ik hoor het graag.

Van de Anky site gekopiëerd:

Hoe laat ik mijn leren rijlaarzen glimmen?

Ten eerste heb je schoenpoets nodig en wel van het merk KIWI.
In de meeste supermarkten is dit wel te koop, in de kleur van je laarzen. Daarnaast heb je wattenschijfjes nodig, een paar oude panty's, een schoenpoetsborstel voor het uitpoetsen en een aansteker. Maak de laarzen goed schoon, er mag geen zand of modder opzitten en de laarzen moeten aan de buitenkant droog zijn. Maak vervolgens ongeveer vier wattenschijfjes nat en knijp ze goed uit. Steek de schoenpoets aan met de aansteker (doe dit buiten, voor de veiligheid) en laat het even branden, zodat het kan smelten. Doe het dekseltje op het doosje, zodat het vuur dooft. Doe echter nooit het dekseltje er helemaal op, want dan ontploft de schoenpoets en zit je helemaal onder!

Smeer met de vochtige wattenschijfjes de vloeibare schoenpoets dun op de laarzen (niet op de binnenkant, want dan wordt je shabrak haast niet meer schoon) en laat het stollen.

Poets de laarzen zachtjes uit met de schoenpoetsborstel en vervolgens net zo lang met de panty's over de laarzen poetsen, totdat ze glimmen. Het resultaat is nooit direct zichtbaar, het duurt enkele malen voordat een optimaal glans ontstaat.

Zo doe ik het en het werkt echt!