Heb een vraag voor de deskundigen onder ons. Mijn paard (1.60) krijgt 2x per dag een halve schep pavo basisbrok. Ik rijd haar om de dag max een uurtje in het bos (recreatief dus). Ze staat overdag in een schraal weiland en krijgt 2x per dag flink wat hooi.
Nu zit ik met een probleem, ik weet dat ze heel gevoelig is voor eiwitten en al snel met klachten zit. Nu ben ik al overgestapt van kuil naar hooi. Verder is ze vrij pittig. Zou het misschien verstandig zijn om havervrije muslie te geven? Heeft dit minder afvalstoffen en bevordert het de afvoer van de afvalstoffen? WIe kan mij hiermee helpen?
ze zit net niet lekker in der vel, merk het aan haar. Dus ik ben op zoek naar een oplossing. Lijkt weleens of ze wat verkrampingen heeft ofzo.. Wil dus proberen het voer zo goed mogelijk op haar af te stemmen, snap je?
muesli zonder haver van Havens is een hele goede, is ook voor paarden met spierproblemen en nerveuze paarden, ik voer t mijn pony en die doet het daar supergoed op. op de site van Havens staat wel info over het voer.
persoonlijk zou ik de hoeveelheid krachtvoer niet echt gaan minderen 1 kilo lijkt me dat dat toch wel nodig is i.v.m de vitamines.
misschein de hoeveelheid hooi iets minderen? kan toch behoorlijk wat eiwitten en voeding bevatten waar sommige paarden nogal fel op reageren... mijn pony dus wel, vandaar dat ik die meusli er naast voer( hij krijgt ook 2x per dag flink wat hooi)
dacht dat hooi juist erg eiwitarm was? Okay hangt natuurlijk af van wat voor land het komt en wanneer het gemaaid is, maar wat ik begreep was dat deze erg eiwitarm was.
En eventueel iets om de afvoer van afvalstoffen te verbeteren? Dat heeft de meeste prioriteit nu.