zadelzoektocht

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shrop

zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 20:45

Hallo,
heb net een nieuwe knol , nu moet deze knappe grote vent ook nog een zadel, heeft een enorme hoge schoft, en ik ben net pas de wereld van de dressuur aan het ontdekken, wat oh wat is fijn en handig: veelzijdigheid een kieffer aachen, of zoiets, of toch een dressuur zadel, kn ligt er super op, maar kan je daar wel mee naar buiten?
Help bokkers, want deze herintreedster is even de weg kwijt in het land van de duizend en een zadels!!!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:52

kun je beter even bij vmr posten tem wel even voor je

in principe kun je overal mee naar buiten , ken er genoeg die het liefst op een dressuur rijden buiten anderen weer vzh , ik liever een western

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:26

-> VMR

saskia23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:31

Ik heb ook een KN, hoewel ik zelf niet al te veel buiten rij maakt mijn bijrijdster wel heel wat uurtjes door spaarnwoude en ik heb haar nog nooit horen klagen.
Succes met het zoeken naar een zadel!
Groetjes Saskia

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:32

Denk dat je het best voor een zadel kan gaan met teruggesneden kamer, gezien z'n hooge schoft.
Ik zou zeggen pak de divoza gids, zoek uit wat je mooi vind, en bel en ze kommen passen wat bij je paard en bij jou past.
(andere zadelmaker is ook goed hoor

LotusT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:49

Ik zou een zadelmaker laten komen, dan weet je zeker dat je een goed passend zadel hebt...

Eilandje

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 08:20

Haha, ik zit net met hetzelfde, volgende week komen ze nieuwe zadels passen en ik twijfel nog steeds tussen een veelzijdigheidszadel richting dressuur of een dressuurzadel (de zadelmaker brengt ze dus beide mee). Ik rijd momenteel met een dressuurzadel, en eigenlijk verkies ik dat, maar in de toekomst zou ik ook wat willen springen, dus vandaar de overweging om toch maar voor een veelzijdigheidszadel te gaan. Als je niet van plan bent te springen, zou ik persoonlijk sowieso voor een dressuurzadel kiezen. Daar kan je ook prima mee buitenrijden, ik heb met mijn dressuurzadeltje wel eens dagtochten gereden, en nooit geen klachten gehad over het zadel.

Mijn zadelmaker zei trouwens wel dat hij niet tevreden is over de Kieffer Aachen (en Kieffer in het algemeen). Blijkbaar zijn dat erg brede zadels waardoor je met je been ver van de buik van je paard zit. Wat er van waar is weet ik niet.

SisLeone

Re: zadelzoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:35

Eilandje schreef:
Haha, ik zit net met hetzelfde, volgende week komen ze nieuwe zadels passen en ik twijfel nog steeds tussen een veelzijdigheidszadel richting dressuur of een dressuurzadel (de zadelmaker brengt ze dus beide mee). Ik rijd momenteel met een dressuurzadel, en eigenlijk verkies ik dat, maar in de toekomst zou ik ook wat willen springen, dus vandaar de overweging om toch maar voor een veelzijdigheidszadel te gaan. Als je niet van plan bent te springen, zou ik persoonlijk sowieso voor een dressuurzadel kiezen. Daar kan je ook prima mee buitenrijden, ik heb met mijn dressuurzadeltje wel eens dagtochten gereden, en nooit geen klachten gehad over het zadel.

Mijn zadelmaker zei trouwens wel dat hij niet tevreden is over de Kieffer Aachen (en Kieffer in het algemeen). Blijkbaar zijn dat erg brede zadels waardoor je met je been ver van de buik van je paard zit. Wat er van waar is weet ik niet.

Heb ik geen last van en rij al jaren op de kieffer.

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:36

Ik zouj een zadelmaker langs laten komen, met verschillende soorten zadels en dan gewoon gaan proberen. Dan merk je vanzelf wel waar je lekker op rijdt.

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 14:38

ik zou ook even www.bestfitzadelservice.nl bellen
hun zijn echt heel goed en hebben meerdere merken
ze zijn onderandere de importeur van KN
ikzelf heb net een KN TANGO gekocht bij hun en mijn zus een henri de rival of zoiets dat is een franse merk wat hun net een jaar importeren hele mooie zadels vind ik,en mooi leer ook
en voor een hele leuke prijs

groetjes vanja