Petrie laarzen..( paar vraagjes)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Petrie laarzen..( paar vraagjes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:44

Ik heb dus petrie laarzen ( al een jaar) alleen 15 min mee gelopen want het deed beetje auw zijn wel op maat gemaakt .. maargoed.. Ik ze gister maar is uit de kast getrokken want het word toch maar eens tijd om er mee te gaan rijden.

Dus gister heb ik 2 uur gereden ( 2 paarden) en vandaag 2 uurtjes.. Maar ik voel me kuit niet en ik voel helemaal niet waar me voet in de beugel zit gister ik zit zo te kijken zit me beugel onderhand bij me hak :S

hoe krijg ik me laarzen snel soepel want ik word hier helemaal gek van haha ik zat echt op me paard als een beginner :s ik voelde niet eens hoeveel kuit ik me paard gaf ik denk nah ik zet goed me kuiten erin reageerd niet eens ik heb totaal geen gevoel echt zwaar irritant

Dus hoelang duurt het voordat ze soepel zijn?
hoe krijg ik ze het snelst soepel?
Is het normaal dat ik me kuiten en me beugels niet voel?

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:51

traplopen traplopen traplopen

veel mee rijden, lopen, traplopen
elke keer met een vochtige lap schoonmaken

succes

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:22

Het is normaal dat je minder gevoel hebt in het begin met je laarzen aangezien ze nog zo stijf zijn...
Veel lopen is de beste oplossing, of traplopen erg goed is weet ik niet (je moet dan wel heel veel buigen, misschien dat het randje aan de bovenkant omvouwt) en je moet iig niet ermee fietsen, daar worden ze lelijk van!
Rijden heb ik in het begin gewoon niet gedaan met de laarzen omdat ik ook zo weinig gevoel had... Ben dus net zo lang ermee gaan lopen in huis ed tot ze soepel waren en toen gaan rijden, dan gaat het stukken beter! Als je laars in de knieholte nu wat aan de hoge kant is, kun je er een inlegzooltje voor kopen met verhoogde hak waardoor het inlopen/rijden minder pijnlijk wordt succes ermee iig!

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:25

bij mij duurde het 2 weken maar ik rij ook 4 keer per week... in het begin zal het achterin je knieholtes wel pijn doet... maar als je laarzen soepel zijn zakken ze ietwat in en vormen ze zich perfect naar je voet....

ik zou nooit geen rubberen laarzen meer willen... leren zijn zoveel beter... Ik heb zelf cavallo's van 350 euro, maar heb nooit geen zweetvoeten meer en ze sluiten gewoon perfect aan op mn been!

veel succes en plezier met je laarzen

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:29

geduld en gewoon veel dragen komt vanzelf wel en het is normaal dat je totaal even geen gevoel hebt van je kuit druk...

SnelleMarz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 20:34

in het begin voel je idd geen zak.
Heber 5x mee gereden en toen ging 't al stukke beter, ben er verder niet mee gaan lopen.
Ja naar de bak lopen & rijden. Ik ben nie tzo'n '' aansteller '' wat betreft "dat doet pijn en blablablbla"

Heb ze nu alweer 5 weekjes (mn nieuwe) en beginnen nu naar mn benen te staan

Wat voor Petrielaarzen heb je?
Kalfsleer wordt sneller soepeler dan rundleer.

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:26

Ik heb petri's in het begin voelde ik mijn voeten ook niet en zat er ook erg belabberd op! Ik ben er gewoon veel op gaan lopen, trappen op en fietsen etc. na 2weken ging het een stuk beter!! Ik kan dan ook alleen maar zeggen veel ermee doen, en even door de zure appel heen bijten!

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:28

Ik heb me petrie's nu ruim 2 maanden, zijn op maat gemaakt, gebruik ze eigenlijk elke dag maar ze zitten alleen lekker met pentykousjes en plastic zakjes (anders krijg ik ze niet aan).Als ik sokken aantrek zitten ze echt voor geen meter. Heb er wel mee gefietst en daarna zaten ze wel een stuk lekkerder en, zoals velen beweren, ik vind niet dat ze er lelijker op zijn geworden.

Dus even doorzetten en dan heb je heerlijke laarzen die zitten als huisjes

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:28

Heel veel met de laarzen doen, lopen en vooral rijden. Bij mij duurde het niet zo heel lang en ben er ook meteen mee gaan rijden. Ook hoop dat ze snel wat soepeler worden

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 10:25

hehe plastic zakken waar die allemaal niet goed voor zijn :p

Ik heb geen last van me knieholtes aangezien ik dat altijd heel erg had heb ik er voor gekozen dat ik ze iets lager wou

_Naomii_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:28

je moet er mee gaan fietsen en heel lang op blijven lopen dan zijn ze zo goed!!..

MeggieMea

Re: Petrie laarzen..( paar vraagjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 16:20

Nouja, ikzelf heb er iets anders mee gedaan..
Ik ging zwemmen met me vriendin's Fjord,, en toen naar nog geen week.. waren ze goed
Ik zou het zo weer doen als ik nieuwe kreeg.. Hielp bij mij wel

_Naomii_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 19:06

ja maar met zwemme kunnen ze heel snel kapot gaan fietsen helpt veel beter oja en er op rennen het doet even pijn maar dat is wel een snelle manier om er van af te komen!!..

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 18:45

ze beginnen al beter te zitten! ze beginnen zelfs lekker te zitten

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:12

Fietsen is slecht voor je laarzen Dan gaan ze alleen maar sneller kapot bij de enkels.
Het beste is rijden
Ik heb de mijne nou 3 weken en rij zo'n 4 keer per week. En dan ok nog ruim een uur. En ze beginnen steeds beter te zitten.
Heb ze de 1e week ook binnenhuis aangehad. heeft ook wel geholpen.

Rytm

Re: Petrie laarzen..( paar vraagjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:55

Inderdaad, rijden rijden en rijden.
Ik had in het begin ook dat ik niks voelde, constant mn beugels verloor en dat ik echt dacht van, ik stop ermee!
Maar nu zitten ze heerlijk.

milo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:17

hier is al een topic over maargoed.

in het begin voel je ook niet veel inderdaad, maar geloof me: het went aardig snel hoor.

veel mee rijden!