mexicaanse neusriem??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

mexicaanse neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:08

hallo, ik vroeg me af wat nou eigenlijk het nut is van een mexicaanse neusriem..ik vind 't er gewoon super stoer uitzien, maarja, dat zal de functie wel niet zijn:)
alvast bedankt

Barvrouwke

Re: mexicaanse neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:12

De riemjes komen zo mooi samen, omdat ze dan met zijn allen scherper kunnen inwerken op dat ene puntje op de neus. Het werkt dus scherper in dan een hoofdsel met lage of gecombineerde neusriem.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:15

dus voor wat voor paarden kun je dat dan gebruiken?
waar hebben die paarden dan problemen mee?:$

Barvrouwke

Re: mexicaanse neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:22

Ze worden meestal gebruikt voor paarden die zich sterk maken. Je ziet daarom deze neusriem vooral terug in de springsport.
Het is overigens toegestaan om hiermee dressuur te rijden, mits je het bontje eronderuit haalt. Dit ter bescherming van het paard, omdat er wel eens bierdopjes of dat soort ongein tussen wordt gestopt.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 21:21

Zo'n bontje is toch al geen gezicht

Ik rijd mijn paard sinds een paar maanden ook met een mexicaanse neusriem. Niet omdat hij zo sterk was voor, maar omdat zijn achterste kiezen wat naar buiten gesteld bleken te staan en mijn normale neusriem daar precies overheen lag. De tandarts raadde me aan eens een mexicaan te proberen en dat bevalt super. Ik snap nu ook waarom hij vaak zo met zijn hoofd sloeg als ik eens met mijn hand inkwam onderweg