Vallen vossen pony's aan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

shemar

Vallen vossen pony's aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 17:52

Vandaag zijn m''n pony's weer naar hun winterstalling verhuisd, alleen de twee mini's zijn achtergebleven op het weiland. Phiona is wel mee, ze moet rondjes rijden met m'n zoontje en wordt beleerd voor de kar.

Nou weet ik van vorig jaar dat er in het weiland van de boer tot 4 keer aan toe een schaap doodgebeten in de wei lag, we hebben hier namelijk last van vossen die in de weilanden op jacht zijn.

Toen de fjorden de wacht hielden in de wei hebben wij er geen last van gehad (op halfopgevreten vogels etc na dan).
Maar Phoebe is misschien nog wel kleiner dan een flink schaap, en maak me toch wel zorgen of ze niet aangevallen zal worden.

Wat denken jullie, zou zo'n vos het in z'n hoofd halen om de pony's aan te vallen of is stoere hengst Vero afschrikwekkend genoeg?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:00

Ik had hier toch al op gepost?

shemar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 18:06

Haha, ja net zoiets alleen op een ander forum. dacht zal het hier ook nog even vragen zitten wat meer mensen.

zorro_loveee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:08

wij hebben ook vossen op het land maar die hebben tot nu toe nog niks gedaan. wij hebben er ook twee shetten staan maar ze schrikken al as dat shetje gaat lopen
groetjess

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:11

nee, totaal niet. Wij hebben hier bij ons ook nog met vossen gezeten en ik kan je verzekeren dat die vossen gaan lopen als de pony nog maar naar hun kijkt hoor !

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:20

Maar Phoebe is nog zo'n klein schatje....
Ow.... dat was dan op het shettenforum... Haha toevaliig.. ojah ou ken ik wel jah.. Ik was denk ff in de war haha!!

droebel

Re: Vallen vossen pony's aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:18

vossen vallen geen schapen aan. ze zijn lichamelijk niet eens in staat om een schaap te doden. die schapen zijn dus waarschijnlijk gedood door honden.
je hoeft dus niet bang te zijn dat vossen op je pony gaan jagen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:44

Vossen kunnen idd geen schapen doden, zou dat eerder op verwilderde of slecht opgevoede honden houden. Wij hebben hier ook vossen, maar soms hebben we eens een dode kip (die door de schrik is overleden, we hebben nl nogal een hoop hele oude... ) Maar verder gelukkig weinig last... Een keer heeft hij een gans proberen te grijpen in de nek, maar die had ook alleen wat veren minder en verder niks.

Dus, ik denk niet dat je voor vossen moet vrezen... Wel eventueel voor die honden als die al niet afgemaakt zijn.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:51

Vossen kunnen idd geen pony doden(heb ff aan me vader gevraagd). Ze schrikken al heel snel. En anders staat er altijd nog een stoere hengst bij dus er kan volgens hem niets gebeuren.
kussies Luus

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:07

nee , maar onze shet valt wel vossen aan

als er schapen gedood zijn was dat echt geen vosje (zijn iets groter dan een grote kater om je een idee te geven , beestjes zijn echt klein dus )

als ze denken iets te zien wat groter is gaan ze al rennen

kippen daar graven ze zelfs voor onder een hok door of klimmen over het gaas , maar alles wat groter is kunnen ze niet aan

onze shet daarintegen vind het erg leuk om achter alles wat beweegt (zelfs onze dober van 75 cm hoog) aan te jagen en er boven op te springen