Ik gebruik alleen maar spuiten op basis van Ivermectine, Ivermectine & Praziquantel, en Moxidectine - daarvan is bekend dat ze 't beste werken.
Als er een wormspuit is die een Shet niet mag hebben, dan staat het wel duidelijk vermeld in de bijsluiter. Die dus even goed lezen. Maar er staat me niets van bij. Wel dat je bepaalde werkzame stoffen niet aan (zogende?) merries mag geven. Slechte zaak trouwens, waar je die wormspuit hebt gehaald. Als ze je daar niet eens kunnen vertellen dat je 't in de bijsluiter op moet zoeken als ze 't zelf niet weten.
Ik weet niet precies hoe zwaar een Shet precies is maar ik gok dat ie niet zwaarder dan 300 kg is. Dus je kan er de helft van de spuit in drukken en dan de andere helft voor de volgende keer bewaren. (gewoon op een donkere, koele plek bewaren. Dopje er wel weer op en in doosje doen, heb je de bijsluiter er nog mooi bij)
Ik zou als ik jou was iig niet de hele spuit er ineens in drukken. Een grote overdosering is voor geen dier goed. Iets overdoseren is niet schadelijk. Onderdoseren des te meer aangezien je dan kans loopt dat de wormen resistent worden tegen 't middel.
Equiworm F is op basis van Fenbenzadol. De meeste wormsoorten zijn hiertegen resistent, maw: ze gaan er niet dood aan. DA's raden het gebruik van Equiworm F daarom af, je kan je paard dan beter een spuit appelmoes geven, dat heeft evenveel efect als een Fenbenzadolspuit.