Andere lesgever, hoe vertellen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Andere lesgever, hoe vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 15:38

Ik krijg nu al een tijdje les van iemand die het eigelijk wel heel erg goed doet en waar mee het ook klikt. Bij haar betaal ik 25 €

Nu sta ik op een andere stal en ik heb vandaag privéles gekregen van haar omdat mijn lesgeefster niet kon, en zij geeft dus ook superles en een uur les kost bij haar 15 e omdat ik daar gestald sta.

Nu is het voor mij dus veel voordeliger om les te nemen bij de 2de persoon aangezien ze alletwee eigelijk goed les geven.

Maar ik vind het gelijk zo grof om te zeggen dat ze niet meer moet komen.

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:06

Gewoon eerlijk zeggen. Het is veel groffer om eer via via achter te komen.

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:08

heb ik ook eens voorgehad. Gewoon eerlijk zeggen en als je lesgever het goed met je voor heeft, dus niet alleen op het geld van je lessen uit is zou die daar niet boos ofzo voor worden. Mss wel ff genatnt om het te zeggen maar beter het zelf zeggen als het van iemand anders te moeten horen of telkens beschaamt te zijn als je je vorige lesgever nog eens ziet omdat je hem nooit iets gezegt hebt....

suc6 ermee

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:26

Gewoon eerlijk zeggen. Ze zal er vast wel begrip voor hebben. Het scheelt je toch weer 10 euro per keer!! Das behoorlijk wat.

Nicole01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:28

Ja ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen, ze begrijpt het vast wel. ik had het ook gedaan als ik jou was

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:46

ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen, dat is net zo netjes en ze heeft het vast wel vaker meegemaakt dat iemand ergens anders ging lessen.
Niks zeggen is veel onbeschofter.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:55

Gewoon zeggen waarom, zal ze echt wel begrijpen! 10 euro is toch steeds best veel. Misschien wil ze het ook wel voor 15 euro doen, kun je eens afwisselen, als ze het zelfde lesgeven.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 13:09

Pff, ik zie daar dus echt tegen op.

Hoe moet je dat zeggen, ja sorry , je moet niet meer komen....

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 13:35

Je moet het wel een beetje goed aankleden natuurlijk.
Zou het zeggen als je haar ziet en NIET via telefoon of email - dat is zo onpersoonlijk.
Gewoon zeggen dat je vindt dat ze fijn les geeft en met plezier bij haar rijdt. Maar dat je financieel wat minder goed bij kas zit en nu op stal les kan krijgen voor 10 euro minder per uur en dat dat jou per maand veel scheelt en dat dat de reden is dat je over wil stappen. Dat het verder neit persoonlijk is enz enz.
Maar: misschien ook een idee? Hoe kan je na 1 les al beoordelen dat ze net zo fijn les geeft? Stel anders voor dat je bijv. eens in de 2 of 3 weken bij haar wil blijven lessen en het afwisselt zodat het financieel beter te behappen is..

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:33

Ik zou persoonlijk nog even wachten met overstappen die ander heb je net 1 keer les van gehad en de eerste keer kan je er nog weinig van zeggen, maar ja 10 scheelt ook wel een boel, moeilijke keuze, maar als je echt voor die ander kiest gewoon weg eerlijk zeggen ze komt er toch achter en stel je voor dat die ander naar een tijdje toch niet bevalt kan je eventueel weer terug gaan,

Merletje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 14:44

Eerlijk zeggen lijkt me wel het beste.

Pava

Re: Andere lesgever, hoe vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:06

Eerlijk zeggen is idd het beste, maar ik snap wel dat je daar heel erg tegenop ziet. Bovendien zullen lang niet alle instructeurs het begrijpen dat je ergens anders gaat lessen; er zijn er zat die daar helemaal niet begripvol op reageren. Hopelijk is jouw instructrice wel van het begripvolle soort en neemt ze je niets kwalijk.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 15:59

Gewoon zeggen joh. Ik denk overigens niet dat het heel verstandig is om van twee mensen les te nemen. tenzij het verschillende disciplines zijn.
Precies vertellen hoe het zit de volgende keer dat je les van haar hebt. Vooral benadrukken dat je altijd tevreden bent geweest en dat je veel geleerd hebt. En dan zeggen dat je toch wel veel leuke dingen kan doen voor 40 euro in de maand!! Ofwel dat het financieel veel beter is.

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:11

gewoon zeggen, ze had in jou geval waarschijnlijk precies het zelfde gedaan

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 09:41

Ja ik heb er eens goed over nagedacht.

Ik ga 1 keer per week lessen bij dat andere meisje voor 15 €.

En dan 1 keer in de 2 weken een springles bij mijn vroegere lesgeefster.

Zal het haar donderdag zeggen, dan heb ik les van der.