honden + paard??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lolientje

honden + paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 14:30

ok.. het zit zo.
heb twee boxers, het zijn zusjes en ze zijn bijna 2 jaar oud, heb ook een paard, en die komt binnen een paar dagen bij mij thuis op stal staan.
we hebben twe kennels (naast elkaar) voor d honden, en de achter en voortuin zijn van elkaar gescheiden. de honden gaan vaak naar de achtertuin, en de voortuin daar staan de stal en de kennel.
samen kunnen ze nog wel eens opspringen en zijn ze altijd vet enthousiast, alleen zijn ze best rustig..
ik ben bang dat of me paard of me honden het paard wat gaan aandoen. ik ben vanplan om ze een voor een aan elkaar te laten wennen, ik weet alleen niet de beste manier hiervoor..

iemand ideën of ervaringen??

lovemika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:39

Als ik jou was zou ik idd de honden een voor een aan het paard laten wennen, ik zou dit eerst in de wei doen, of een binnenplaatsje oid, zodat ze zich beiden niet opgesloten voelen. Dan doe je de eerste hond aan de lange lijn en dan hou jij je hond vast, en iemand anders het paard gwoon aan een hoofdstel, en dan ga je eerst op een afstandje praten met elkaar en dan later ga je een stukje samen lopen. zo heb ik het ook gedaan met ons hondje (een terrier maar toch), veel succes

cesara

Re: honden + paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:25

toen onze paarden thuis kwamen. begon er een heel hard te hinnken toen die op stal stond, en begon onze rotweiler er naar te happen.
heeft ongeveer een dag geduurt daarna was het goed.

ik zal het zo doen als lovemika zegt

Marloes_R

Re: honden + paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:53

Idd voorzichtig laten wennen. Maar mijn Rottweiler is jaloers en hij kan er echt niet bij. Hij blaft ook vaak naar ze en hij is een keer losgekomen en toen sprong hij tegen mijn paard. Die gooide mij eraf en trapte. Dus sindsdien ben ik nog voorzichtiger. Mijn herder kan er gewoon bij lopen, die kijkt niet eens. Dus even kijken wat je honden doen.

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:55

Ik zou het zo als Lovemika zegt doen .. of paard in de wei hond aan de lijn en dan eerst kijken hoe die op afstand reageert

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:23

Ik zou inderdaad het paard iig de gelegenheid geven om 'te vluchten' dus die níet vast zetten, en dan de hond aan de lange lijn en hem dan laten wennen en meteen leren dat een paard níet achterna gerend mag worden.

Overigens heb ik mijn hond gewoon los gelaten, hij ging niets vermoedend het weiland in, en toen hapte een ezel hem in zijn rug hahahha! hond gauw aan de andere kant van het hek staan blaffen, en als de paarden en ezel dan even niet keken stiekem de wei weer in en blaffen van een afstandje. Dan kwamen de paarden nieuwsgierig op hem af en rende de hond weer gauw achter het hek.
Was erg grappig, en nu loopt mn hond gewoon altijd mee als ik rijd, bij sommige paarden zelfs onder het paard, paarden kijken goed uit, dus dat gaat perfect.