bandages en peesbeschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nescio1

bandages en peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 13:55

wanneer gebruik je nu eigenlijk werkbandages in plaats van peesbeschermers?
en wanneer gebruik je stalbandages?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:42

stalbandages gebruik je op stal en in de trailer/vrachtwagen, voor bescherming. of in de stal bijvoorbeeld als je paard witte benen heeft en je wilt ze graag wit houden voor een wedstrijd, ook kun je ze gebruiken als je paard stalbenen heeft. ik ben er niet zo'n voorstander van om je paard 24/7 met stalbandages op stal te laten staan.

werkbandagesgebruik je uiteraard bij het rijden/longeren. Zelf gebruik ik meestal peesbechermers en heel soms werkbandages. werkbandages zijn vooral voor shows heel erg mooi (witte dan) het maakt het plaatje af. Ook als de ondergrond wat harder is of onregelmatig gebruik ik zelf eerder werkbandages dan peesbeschermers.

Voor beide Bandages geld dat ze goed moetten zijn aangelegd! met onderlappen

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:38

Peesbeschermers geven bescherming als je paard met de achterhoef de pees aantikt. Een nadeel van peesbeschermers kan zijn dat er zand onder kan gaan zitten wat gaat schuren. Bandages zijn net als Perla zegt meer voor de sier en geven weinig steun en maar iets of wat bescherming. Maar verkeerd aangelegde bandages kunnen veel schade maken!!!!!!