transportbeschermers...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Dorien_

transportbeschermers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 12:12

welke transportschermers doen jullie aan je paardje zijn benen?

Ik doe deze aan: Afbeelding, het zijn niet dezelfde maar ze lijken erop . Probleem is dat mijn paard hiermee bijna niet wil stappen, of toch zeer moeilijk. Hij gaat dan ook veel lastiger van de trailer, heft zijn benen zo hoop op enzo, heb er dus meer last van als iets anders.

Nou is men vraag, welke gebruiken jullie?

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:27

Ik gebruik er lage en dat gaat prima

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 12:45

en beschermen bandages met grote onderlappen even goed?

Petersburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:45

ja hoor!! dat is net zo goed!

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:48

ik gebruik ook hoge beschermers, was eerst ook klein protest, maar hij heeft ermee leren leven nu
Heb er geen problemen nu meer mee!

(wat misschien helpt is eerst goed stappen voordat je em op de trailer zet, eerst min of 5 even rond lopen met em, doe ik zo ie zo en dan went ie aan het circus rond zijn benen )

Succes!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:56

Ik heb zelf ook lange transportbeschermers van BR ik zou eigenlijk nooit meer lage willen.

Climax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 14:57

Ik gebruik nooit van die dingen, vind het een beetje onzin, tenzij het paard echt heel raar doet onderweg.

Eros

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:01

ik heb percies de zelfde als de ts en mij bevallen ze prima, meestal laat ik hem eerst nog een klein stukje met de transportbeschermers lopen en dan gaat alles helemaal goed en hebben we nergens last van

RUBYWHITE

Re: transportbeschermers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:13

Ik gebruik nu nog gewoon bandages met onderlappen maar heb deze op mijn lijstje staan:

Afbeelding

De premiere set, al moet ik zeggen dat ik zelf wel heel erg weg ben van de Palau transport beschermers. Maar dat vind ik meer voor onrustige paarden die veel op de trailer staan, voor mijn paarden dus niet noodzakelijk.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:31

whaha ik zal je vertellen ik heb op bokt ook van die hoge transportters gekocht.

Had ze eergister gepast even op stal en denk zal whitney even laten lopen kijken wat ze doet, vond ze dooooodeng ze vloog haast over mij heen

maar gauw weer afgedaan hahah..

trouwens rubywhite

die halste HAD whitney ook die heeft ze dus gister gemolt

Wel fijn halster hoor

en vind die transportters ook heel mooi. maar ben ook blij met mijn huidigen

zal wel even een keer foto's maken. maar ze lijken op die van de ts maar dan helemaal donkerblauw

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:35

ik heb die halsters ook, vind ze wel oke..vallen wat groot

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:38

ja naja ik had dus een cob die zat op het grootse dus eigenlijk bijna te klein, best sterke halsters maar niet als je parad met volel gewicht er tegen aan gaat hij is op het ijzer geknapt

maargoed dit was even heel erg offtopic

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:40

Gebruik ook hoge voor de mijne, stel dat hij per ongeluk naast de klep stapt: hup been open, doe maar niet. Mijne gaat dus niet meer zonder beschermers op de trailer. Voor mijn shet moet ik nog op zoek naar goeie.

xxappiexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:59

De mijne heeft lage transportbeschermers. Maar sinds ze een keer gevallen is op de trailer en bijna niet meer op kon staan door die dingen gebruik ik bandages met springschoenen.

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 17:40

Ik heb ook van die hoge.

Om je paard te laten wennen (vind het altijd zo'n leuk gezicht, die hoog optrekkende benen als ze ze voor het eerst om hebben ) zou ik beginnen met 2 beschermers om te doen, voor of achter, en dan een paar rondjes lopen.
Daarna de andere 2 ook en weer een rondje of wat lopen tot hij/zij redelijk loopt met die dingen om.

Na het uitproberen heb ik ze zelf weer afgedaan en mijn paard terug gezet, keer erop met beschermers op de trailer.
Het eerste pasje wil ze nog wel eens de benen vrij hoog optrekken, maar loopt daarna vrij snel weer normaal.

Maar niet omdoen en meteen op de trailer zetten als je paard er nog niet aangewend is!

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:57

Ik gebruik hoge, vind ik fijner, blijven ook goed zitten

Een paard moet altijd wennen aan hoge, dus gewoon even doorzetten niet meteen uitgooien.

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:58

ik gebruik gewoon bandages!

MarloesV89

Re: transportbeschermers...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:00

Ik gebruik die lage maar alleen voor wedstrijden zodat dr benen mooi blijven (ze heeft wit achter en ze wil nog weleens poepen in de trailer). Voor de rest gebruik ik geen transportbeschermers

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 19:19

magic_lover schreef:
whaha ik zal je vertellen ik heb op bokt ook van die hoge transportters gekocht.

Had ze eergister gepast even op stal en denk zal whitney even laten lopen kijken wat ze doet, vond ze dooooodeng ze vloog haast over mij heen

maar gauw weer afgedaan hahah..

trouwens rubywhite

die halste HAD whitney ook die heeft ze dus gister gemolt

Wel fijn halster hoor

en vind die transportters ook heel mooi. maar ben ook blij met mijn huidigen

zal wel even een keer foto's maken. maar ze lijken op die van de ts maar dan helemaal donkerblauw

Je moet het paard misschien toch even laten wennen aan die dingen.. Even los mee in de bak of gewoon op stal om. Want als ze door het lint gaat en ze staat op de trailer.. is dat niet best.

weer on-topic. Ik bandageer ze altijd met grote onderlappen.