Tips gevraagd om peespatiëntje te vervoeren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Tips gevraagd om peespatiëntje te vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 11:43

Zaterdag hebben we dan een afspraak bij de kliniek om ons peespatiëntje te scannen.De zwelling verergerd constant,het was té erg om nog op het advies van de DA te rekenen vandaar dus...
Alleen,over het vervoer had ik vraagjes:

Mag hij eten?Hij eet om 7u en we vertrekken om 7.30
We hebben geen transportbandages,is gewone bandages goed?
Is een staartbandage nodig?
En,moeten we hem vastzetten met het halster in de trailer?En zoja,met een paniekhaak??

Zijn er meer tips wat we kunnen gebruiken?(het is een uur rijden en hij heeft (dat we weten)al zeker 3u op de vrachtwagen gezeten en dat is goed verlopen)

Thanks

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:46

heb je nog nooit een paard vervoerd ofzo??
tuurlijk mag die eten, je kan ook ff een hooinet ophangen in de trailer, je kan bandages omdoen met GROTE lappen eronder, dus niet als werkbandages, maar je hoeft niet perse iets om te doen hoor, tis wat je zelf het liefst wil(ik geef de voorkeur aan transportbandages) gewoon vastzetten met een halsterrouw hoeft geen paniekhaak aan ofzo hij kan toch niet gaan hangen in de trailer. en ja altijd vastzetten!harstikke gevaarlijk als je dat niet doet!

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:48

Ja, hij mag gewoon normaal eten.
Gewone bandages is prima, zou wel onderlappen gebruiken. En zorg dat ze echt niet los kunnen gaan op de trailer, tape ze eventueel een keer extra vast.
Staartbandage is nergens voor nodig.
En ja, natuurlijk zet je 'm vast in de trailer.

Een uur rijden is niks bijzonders, dat kan makkelijk.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 11:48

Princess schreef:
heb je nog nooit een paard vervoerd ofzo??
tuurlijk mag die eten, je kan ook ff een hooinet ophangen in de trailer, je kan bandages omdoen met GROTE lappen eronder, dus niet als werkbandages, maar je hoeft niet perse iets om te doen hoor, tis wat je zelf het liefst wil(ik geef de voorkeur aan transportbandages) gewoon vastzetten met een halsterrouw hoeft geen paniekhaak aan ofzo hij kan toch niet gaan hangen in de trailer. en ja altijd vastzetten!harstikke gevaarlijk als je dat niet doet!

We hebben nog maar 1x het paard vervoerd,sorry En van dan weten we weinig meer

Hij is 1x vervoer met een vrachtwagen,toen zat hij helemaal geklemd,geen bescherming en niet vastgezet,maar goed,daar was ik niet bij

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:49

Als je nog nooit een paard vervoerd hebt, vraag dan alsjeblieft hulp van iemand die daar wél ervaring mee heeft!

Het is echt niet moeilijk en stelt niet veel voor, maar zeker met in- en uitladen moet je toch wel even weten waar je mee bezig bent.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 11:51

Margreet schreef:
Als je nog nooit een paard vervoerd hebt, vraag dan alsjeblieft hulp van iemand die daar wél ervaring mee heeft!

Het is echt niet moeilijk en stelt niet veel voor, maar zeker met in- en uitladen moet je toch wel even weten waar je mee bezig bent.

Ok,de staleigenaar gaat rijden,dus die heeft ervaring ermee
In en uitladen ging goed toen,maar ik vroeg extra omdat het langer rijden is

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:53

Een uur is niet lang.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 11:59

Ok,dan weet ik genoeg