Mijn auto mag dit trekken (mag 1800 trekken), maar ik heb zelf geen e-rijbewijs.
Nu kan ik dit papiertje natuurlijk wel gaan halen maar aangezien ik waarschijnlijk zelf vrij weinig met de trailer hoef te gaan rijden (chauffeur aanwezig
) wilde ik eerst eens gaan zien hoe me het rijden met trailer uberhaupt bevalt. Misschien vind ik het wel helemaal niets en dan vind ik het ook weer zonde om er zoveel geld in gestoken te hebben (voor het e-rijbewijs bedoel ik dan).Nu adviseerde iemand mij om de trailer dan terug te laten keuren. Leeggewicht van de trailer is 750 kilo, en aangezien ik maar een e-ponietje heb, heb ik lang niet zoveel laadvermogen nodig.
Wie weet hoe dit verder zit? Want degene die mij dit adviseerde wist er verder ook niet veel van. Kan terugkeuren altijd en wordt de trailer dan opnieuw gekeurd etc? Op de site van het RDW kon ik wel een aanvraagformulier vinden maar verder niet echt gedetailleerde info over de procedure (en kosten).
Uiteraard is het niet mijn bedoeling om zomaar de weg op te gaan zonder ooit met een trailer gereden te hebben, maar ik zou dan eerst eens rustig wat ervaring willen opdoen (zonder paard) en dan evt later alsnog het papiertje gaan halen.
Alleen mezelf kennende zal ik me de meeste tijd toch laten rijden
aangezien ik vrijwel altijd iemand heb die me wil rijden. En om nou het e-rijbewijs te gaan halen om twee of drie keer een rondje te rijden lijkt me ook niet heel handig. Bevalt het trailerrijden me wel dan kan ik het alsnog halen natuurlijk.