Hoe bandageer je?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuikku

Hoe bandageer je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:44

Hoi ik had een vraagje hoe bandageer je een pony?
Groetjes ik

Miiessy

Re: Hoe bandageer je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:46

Hooii
Ik heb dat ook al is een keer gevraagt en het antwoord wat je elke keer krijgt is...: vraag het aan iemand op stal of een vriendin die er verstand van heeft...
Ik heb het zelf op stal gevraagt en nu weetik het... het is heel moeilijk om het zo uit te leggen kan het beter laten zien...
Suc6 nog
Groetjes

ikkuikku

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:50

alleen er is niemand die mij kan helpen

Miiessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:52

ikkuikku schreef:
alleen er is niemand die mij kan helpen

Hmm.. tja dan word het moeilijk... heb je geen vriendinnen die er verstand van hebben??
Anders weet ik het niet...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:09

koop de dvd, met Anky op stal daar leer je het in Wat ik je kan zeggen is dat je de bandage niet heel strak moet doen, maar bij elke wikkel om het been wel even aan moet halen, voor de rest is het zo moeilijk uit te leggen

ikkuikku

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 13:31

ok dank je voor de tips

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:39

Bandages sja.. naar mijn mening zijn die dingen alleen voor de sier.. kan je niet beter peesbeschermers gebruiken? is ook makkelijker te bevestigen..

Succes

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:17

Lastig om uit te leggen, als de TS wil, kan ik wel even foto`s maken van hoe ik bandageer en hier plaatsen?

ikkuikku

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 09:26

Als je dat wil doen alvast bedankt.

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:04

ok, ik zal hier een uitleg neerzetten, maar het is toch nog altijd een kwestie van ervaring en oefenen.

je neemt de bandage met de 'rol' aan de buitenkant. ik bandageer bij het linkerbeen met de rol naar achteren en bij het rechterbeen met de rol naar voren (dat is gewoon makkelijker, anders zit ik in de knoop met mijn handen). je legt hem eerst een beetje scheef zodat je een hoekje krijgt dat naar boven wijst juist waar het pijpbeen begint. je slaat een keer om, en slaat dan het hoekje om naar beneden. dan begin je te bandageren naar beneden, is iets van een vijftal slagen, tot juist boven de kogel (sommigen bandageren er ook over), en dan weer naar boven, iets van een viertal slagen. juist onder waar je begonnen bent, bandageer je een keer recht en dan zit je normaal gezien aan je klittenband.

ik vond dit niet makkelijk om uit te leggen (echt aan het denken aan hoe ik nu ook al weer bandageer, dat is meer een automatisme dan dat ik er bij nadenk), maar het is gewoon belangrijk dat je bij fleece redelijk goed aanspant, niet gaan trekken, maar gewoon goed vastleggen en dat je slagen evenwijdig zijn, dat is makkelijk te controleren.

zoals ik al zei, veel oefenen, na een tijdje gaat het als vanzelf. als je niet zeker bent van je bandageerkunst (als er bijvoorbeeld bobbels inzitten), laat het dan eens aan iemand zien en leg er eventueel zo'n speciaal bandagebandje om (dat vind je in elke paardensportwinkel)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 12:07

Niet, als een goed ervaren iemand het niet uit kan leggen

je kan het al snel te strak of los doen en dan kan het ernstige gevolgen hebben voor de benen.
Bandages omleggen moet nu eenmaal goed gebeuren, anders beter niks er om doen