Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hollander schreef:ik ga met de rest van de reacties mee...alleen wil ik er nog aan toe voegen dat als je paard je gaat trekken..proberen er onder uit te komen..dat je het voetjes goed vast moet houden en niet uit je handen laten schien.
1 hij kan zig bezeren
2 hij heeft gewonnen en zal dit vaker gaan doen
veder kun je best een hoef smid laten komen.
bij enkele van onse paarden kon ik eerst niet de achter hoeven uit krabben omdat ik bang was voor een trap.
De hoefsmid maakt het niks uti of hij het al kan of niet.(het zou wel handiger zijn) ook kan jou paardje veel leren van een hoef smid.
Bij ins was het zo dat ik niet de achter hoeven kon uit krabben tot de hoefsmid was geweest.
Die heeft het voetje gewoon op geteeld (trok hem om hoog aan zijn sokken).
Hij bleef een beetje bij de voor hand en vroeg eerst met zijn been naar voren te komen (want dat kan hij geen kracht zetten en jou niet hard bezeren hoog uit een blauwe plek)en dan als je het hoefje beet hebt naar achter laten strekken.
Ze probeerde het terug te trekken maar hij hield gewoon vast na 2 pogingen heeft hij het op alle gemak kunnen bekappen en bij vijlen.
Nu na deze goeie er varing met de hoefsmid kan ik ook zelf de hoeven uit krabben en durf ik het hoefje gewoon vast te houden als ze hem terug wil trekken (dit gaat natuurlijk niet op voor grote zware paarden daar heb je natuurlijk niet de kracht voor)
OrissE_GipsY schreef:nou, probeer jij maar eens een hoef vast te houden van een paard dat in de stress schiet en hem met zijn volle gewicht daarbij probeert neer te zetten , kijken hoelang je dat volhoudt ?
OrissE_GipsY schreef:idd... hij moet natuurlijk niet gaan stressen, maar wanneer hij dat wel doet, ben jij echt geen partij om zijn been vast te houden hoor... lukt je misschien bij een mini shetlander.. maar niet bij een warmbloed ofzo denk ik