RiimkJe schreef:Ja, dat is een beetje het probleem, ik weet absoluut niet hoe Evelien is ingereden, en hoe ze alles aangeleerd heeft. Dat heeft iemand anders gedaan... Ik heb al wel eens op haar gezeten, en gemerkt dat ze NIET naar heb bit luisterd... Zou dit ook te maken kunnen hebben met het 'inrijden' ?
Ik kan me eigenlijk geen rijstijl vezinnen waar een paard of pony niet op een bit hoeft te reageren, wat nog wel zou kunnen dat ze bitloos is ingereden.
Doe een halster om en daar de teugels aan, probeer eens ernaast lopende zo te sturen.
Of misschien is ze niet ingereden maar alleen zadel en/of mensmak gemaakt.
Mocht ze niet reageren op het halster zou ik zeker iemand laten helpen die vaker met het bijltje gehakt heeft.
Wel zou je zelf verder kunnen gaan met inleren op het halster je kan het zo aanleren dat op een gegeven moment gewoon met je pinken kan sturen.
Op deze manier kan jij oefenen en leer ook met stem halt en stap event. rechts en links (erggggggg makkelijk voor de kar
)
Met deze voorbereiding en een beetje begeleiding is het bit zo bekend voor haar EN je heb dan een pony met super zachte mond.