mijn waterdichte regendeken is niet meer waterdicht!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

mijn waterdichte regendeken is niet meer waterdicht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 19:25

nou ja zeg!!!

kom ik bij mijn pony vanmiddag, trek zijn waterdichte regendeken eraf......

wat denk je??
van binnen helemaal nat!!!

niet meer waterdicht dus, en de deken is nu drie jaar oud.

kan ik daar zo'n speciale spuitbus op leeg spuiten of moet dat speciaal ergens mee gewassen worden???
en waar kan ik het beste wat voor merk dan kopen??

a.u.b niet verplaatsen naar t centrale deken topic graag, daar word t namelijk niet beantwoord..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:19

Bij Divoza verkopen ze daar spul voor. Drie verschillende soorten.
Ik kan de link niet geven, want dan staan de prijzen er niet bij

Dus je moet even naar www.divoza.nl --> dekens --> regendekens. En daar staat het.

REYNIR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:10

Ik heb mijn regendeken laten wassen bij de ruitersportzaak, dan maken ze hem ook weer waterdicht....
En anders moet je inderdaad met een spuitbus aan de gang!

JulienSVU

Re: mijn waterdichte regendeken is niet meer waterdicht!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:20

Van Bucas kan je wasmiddel kopen waarvan je deken waterdicht wordt. Ik zou niet met spuitbussen gaan werken. Deze zorgen er voor dat je deken niet meer ademend is! En dus gaat je paard onder de deken zweten. En na 3 jaar is het volgens mij wel tijd voor vervanging.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 22:28

t zal wel een spuitbus worden vrees ik ik heb maar 1 regendeken en die moet hij nu wel op houden.

maar thnx voor de antwoorden!

ik vind het wel raar hoor, deken is gemaakt van polyester, zit daar dan ene of ander goedje op wat t waterdicht maat dat er dan na zoveel tijd weer afgaat?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:35

Ik ben toevallig woensdag bij divoza geweest en heb daar naar gevraagd.Ik heb mijn waterdichte deken ook 3 jaar en ik vroeg me af of ik die ook wel eens moest gaan inspuiten.Die van mij is nog wel waterdicht maar ik kan me voorstellen hij is nu 2 keer gewassen dat het iets minder wordt.Ze vertelde daar dat het zeker geen kwaad kan om hem in te spuiten maar de deken moet wel schoon zijn zei ze en die van mij had er al weer lekker in liggen rollen dus is niet meer schoon.Volgend jaar na het wassen ga ik hem inspuiten.
Ik zou dus wel even informeren als je een bus koopt of het ook op een vieze deken kan anders is het zonde geld.

Met wassen schuurt het zeg maar een beetje over elkaar en dan slijt het een beetje daardoor kan het minder waterdicht worden dat is wat ze mij uitlegde.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:48

spuitbus bij de paardendrogist is iets van 2,95 is te doen dus!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 09:33

ik ga vanmiddag even bij de schoenmaker langs en t schijnt dat ze bij een winkel hier die tenten e.d. heeft ook goed spul te krijgen is..
dus dat dan maar proberen..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:25

Van dat Harmisol spul werkt ook erg goed, zo heb ik mijn 5 jaar oude regendeken ook weer goed waterdicht gekregen. Tis per bus vrij prijzig (ik dacht zo rond de 7 euro), maar ik had ook maar 1 bus nodig voor de hele deken.

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:20

als ik hem was doe ik het met zo'n speciaal product waarmee je gewone jassen ook kunt wassen. Zo wordt hij weer waterdicht. Ik weet niet meer van welk merk ofzo dat dat is maar als je bij een kampeerwinkel of sportwinkel gaat kunnen ze je zeker zo'n wasproduct geven

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:24

Bij mij is door het wassen (paardendeken wasserij) de tape van de naden afgegaan. Je kunt het wel inspuiten, maar als hij dag en nacht gedragen wordt, blijft hij niet volledig waterdicht meer. Ik heb een nieuwe gekocht (WeatherBeeta) waar zo weinig mogelijk stiknaden inzitten. Dus ook de coupenaden op de kont zijn plooien en geen gestikte naden. Deze deken gaat ook niet meer naar de wasserij, ik spuit hem wel "schoon" met de hogedrukspuit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 13:28

een nieuwe kopen zit er voor mij niet in helaas...geen geld voor.
ben wel inmiddels al zover dat de deken absoluut schoon moet zijn,anders heeft een spuitbus totaal geen zin.

dus deken mee, zolang moet hij maar even met zijn waterdichte( nog wel..) winterdeken op lopen ,hahahah zal wel wamr zijn,maar ja moet maar even zo.

dan eerst wassen( kan gelukkig gewoon thuis, t is maar een kleine deken) en daarna insprayen.

harmisol!!! dat zocht ik, dat is toch altijd wel goed spul??

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 15:33

Niet met dat spul wassen, daar sluit je beide kanten mee af, niet alleen de buitenkant wat de bedoeling is maar ook de binnenkant dus.
Na het wassen spuit ik mijn dekens in met een of andere waterdichtheidsspray (weet zo ff niet welk merk).

Moet je trouwens niet binnen doen waar jij of anderen (dieren) de lucht goed kunnen inademen. Schoon oppervlak, niet te dichtbij en spuiten maar. Soms moet je sommige plekken nog even overspuiten.
Maar dat zal vast wel specifiek op de spuitbus staan over het hoe en wat.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:24

Met het warme weer van de afgelopen weken kan het ook zo zijn dat je paard het eigenlijk veel te warm heeft. Het komt best vaak voor dat klanten roepen dat hun deken niet meer waterdicht is, terwijl het hier dan gaat om condens of een bezweet paard.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 18:02

Ik zou eerst nagaan of het niet de deken ingeregend is of ingewaaid, of dat je paard stond te zweten, als dat allemaal niet zo is vind ik het niet kunnen dat ie al doorlekt. Mijn bucas deken is al 10 jaar oud en nog hartstikke waterdicht. Als je hem niet verkeerd wast oid hoort ie niet ineens op te houden met waterdicht zijn! Ik heb mijn deken 2 keer gewassen met bucas wash, idd erop letten dat de deken wel blijft ademen als je andere dingen gebruikt. Mijn bucas heeft ook idd bijna geen naden(en geen loopsplitten e.d.)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 19:21

nou...vandaag even weer wat geleerd:

door t zweten kan een bepaalde stof gaan dichtzitten met kristallen die afkomstig zijn uit het zweet van een paard.
samen met zandkorreltjes en ander vuil kan de deken dan niet meer "ademen"en krijg je dus dat het kan gaan lekken, of dat lichaamswarmte/zweet weer terugslaat en zo de onderlaag nat word en blijft.

doordat een paard met zijn deken rolt, slijt de bovenste laag waardoor je dus nog meer kans hebt op lekkage van vocht..

zowiezo dus raadzaam om elk jaar de deken te wassen op een geschikt programma met een geschikt middel om mee te wassen.

geen waspoeder gebruiken!!!!
dit kan er namelijk voor zorgen dat vuil en andere hinderlijke deeltjes nog meer aangetrokken worden.

na het wassen de deken laten drogen en insprayen met een speciaal daarvoor geschikt middel.

harmisol word idd afgeraden bij paardendekens, harmisol maakt de stof namelijk niet meer goed ademend wat voor een paard dus wel nodig is.

beter is om een impregneermiddel te gebruiken die ook voor het waterdicht maken van tentdoek gebruikt word...
die spray heb ik dus net gekocht voor maar 6 euro

hele leuke uitleg gekregen bij Dick's kampeerhal, ik denk ga daar even langs, die weten vast wel meer er van af..
klonk mij allemaal zeer goed in de oren en denk ook wel dat ze gelijk hebben...