wat te doen als je officieel wil wedstrijdrijden maar..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

wat te doen als je officieel wil wedstrijdrijden maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 19:06

Over geen vervoer beschikt..
Een trailer kopen: nee.
Want dan moeten m'n ouders een nieuwe auto kopen en een ander rijbewijs. nee dat vind ik overdreven.
En aan iemand vragen of ik mee kan rijden vind ik maar een beetje onbeleefd klinken
Dusjah wat nu??
Een oud klein vrachtwagentje dat nog kan rijden (en niet uit elkaar valt als je over een hobbeltje rijd) en niet te veel geld kost(800-1700 euro ongeveer), aanschaffen?
Ik wil super graag officieel starten..

Hoe doen jullie het of hoe zoude jullie het doen in mijn plaats.
Alvast bedankt

marsss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:10

Ik leen en trailer van een kennis omdat ik er zelf ook geen heb. Als je zo'n vrachtwagen wil kopen zal ik hem iig laten keuren voor je er een paard in zet

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 19:12

marsss schreef:
Als je zo'n vrachtwagen wil kopen zal ik hem iig laten keuren voor je er een paard in zet

Alvst bedankt voor je reactie. Ik ken niemand die wil lenen dusjah
Wat je ook kunt doen is vrachtwagen kopen met een recent keuringsbewijs toch?

marsss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:17

Ja dat kan je ook doen idd

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:19

vrachtwagentje schiet niet op; is vaak allemaal heel duur en lastig om door de keuring te krijgen....hoge kosten onderhoud enz enz enz
beter is om een maatje te zoeken: iemand die bijv. 2 paardstrailer heeft zodat je samen op wedstrijd kunt
of iemand die wedstrijden wil rijden en alleen is, zodat jullie om en om kunnen starten en de ander groomt.
tegen vergoeding van reiskosten is vast wat te regelen
zet anders een oproepje op bokt!

Lynn_Noname

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 19:34

Kyona schreef:
vrachtwagentje schiet niet op; is vaak allemaal heel duur en lastig om door de keuring te krijgen....hoge kosten onderhoud enz enz enz
beter is om een maatje te zoeken: iemand die bijv. 2 paardstrailer heeft zodat je samen op wedstrijd kunt
of iemand die wedstrijden wil rijden en alleen is, zodat jullie om en om kunnen starten en de ander groomt.
tegen vergoeding van reiskosten is vast wat te regelen
zet anders een oproepje op bokt!

ook jij bedankt voor je reactie!
een oproepje heeft geen nut denk ik. ik woon in belgie en in de regio waar ik woon zit niemand op bokt met een trailer althans dat denk ik .
toch bedankt!

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:11

Denk wel een vrachtwagentje klinkt leuk, maar hij moet wel onderhouden worden. Als er een keer iets mee is, wat nog weleens voorkomt bij oudere, ben je meteen een boel geld kwijt, dat geld moet je wel hebben. Of je moet zelf heel handig zijn en het kunnen repareren. Ook verzekering en benzine zijn duur voor zo'n ding.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:27

Phew, volgens mij vind je voor die prijs geen vrachtwagen hoor
Sommige LRV-verenigingen hebben leden met een grote vrachtwagen waar je mee mee kunt tegen betaling dus daar kun je evt. navraag voor doen.
Anders wordt het toch proberen iemand te vinden denk ik. Misschien kun je een advertentie zetten op Kapaza ook?

elmiran

Re: wat te doen als je officieel wil wedstrijdrijden maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:11

Ik heb het zelfde probleem. Helaas heb ik geen ouders die voor mij een vrachtwagen willen kopen dus spaar ik er zelf voor.
m'n vader heeft er wel een auto voor , en me neef heeft een tijdje geleden gezegd dat we een trailer van hun mogen lenen. als ik ooit ga starten is er dus nog ruimte voor iemand anders die mee wil.

Misschien een idee om een trailer te huren? weet niet hoe duur dat is....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:14

Ik dacht er ook aan maar ik dacht te lezen dat ze ook geen geschikte auto hadden... dus dat wordt hem ook niet helaas.
Moeilijk hoor, ik zit er ook mee, maar ben bezig voor een vrachtwagen.

elmiran

Re: wat te doen als je officieel wil wedstrijdrijden maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:27

o sorry over heen gelezen

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 23:01

Een ander rijbewijs hoeft niet. Als je ouders al wat ouder zijn dan kan het zijn dat ze met dat rijbewijs met een aanhanger mogen rijden. Op vandaag moet je die wel apart halen. Verder een gemiddelde auto kan best een 1 paards trailer trekken!!