bijten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

leanne13

bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:47

hallo,

Kunnen jullie mij helpen?
Weten jullie hoe je bijten kan afleren bij een jonge pony? ( 3 jaar )
Bedankt!

ellepel

Re: bijten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:53

terugbijten!!!!

en anders echt een ongelooflijke dreun verkopen, niet op het hoofd, daar hou ik niet van, krijg je van die dieren die schuw worden als je ze wilt aaien.

maar verkoop ze een dreun tegen de hals ofzo.

een ander paard zou meteen kei en keihard terugbijten, dus mag je dat van mij ook doen, of een ander paard zou gaan trappen,dus verkoop hem een schop!!!

en nee dat is niet zielig, jouw trap of bijt of dreun komt echt lange niet zo hard aan als dat van een ander paard.
je paard moet leren dat jij mens bent en dat hij je niet mag bijten, meteen goed aanpakken dan houden ze er snel mee op.

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:00

ik geef hem altijd een tik op zijn neus...dan hoor je pets en daar schrikken ze van en voelen het beter. je hoeft niet hard te slaan maar gewoon een tikje, op zijn hals voelt hij het niet en zal hij er ook minder van schrikken. bij mijn paard was het zo dat ik steeds tikken op zijn hals gaf en dat hielp niks. beter een tik op zijn neus en in 1 keer over dan elke keer een tik op zijn hals.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:03

Ik heb wel eens mensen gehoord die terug bijten(in het oor schijnt het beste te zijn)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:19

ik verzorgde vroeger een merrie van een boertje en die beet ook steeds, en gaf ik haar een tik.

maar ze bleef bijten, toen die boer er een keertje bij stond riep hij tegen mij: "pak haar oor en bijt er keihard in!!"

dus ik greep haar oor en beet echt keihard....

ze heeft me echt helemaal nooit meer gebeten...

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:50

gelijk kordaat op treden zeg nee en een klein tikje op de neus of een keer flink terug bijten.
iedere keer als hij wilt bijten gelijk optreden nee en een tik.
probeer dat hij op je stem gaat reageren, zodat je straks alleen nee hoeft te zeggen.

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:51

Ik heb ooit zonder nadenken, heel impulsief een veulen dat steeds beet, terug gebeten in zijn oor. Hij heeft daarna nooit meer iemand gebeten!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:01

Mijn eerste paard heeft mij ooit eens gebeten, en echt waar ik heb hem heel hard terug gebeten in zijn neus En echt waar, hij was zo van slag, dat hij het nooit meer gedaan heeft

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 15:08

Mijn 5 jarige ruin heeft ook de neiging om te bijten. Als hij bijt dan grijp ik vlug naar stukje vel vb: in zijn nek en daar pits je eens goed in.
Bij mijn ruin helpt tikjes geven niet. Alleen goed nijpen in zijn vel reageert hij wel op.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:44

ja idd, mijn paard kan ontzettend dreigen (doet ze bij mij minder als bij anderen en bij anderen bijt ze ook nog echt door) en ze heeft me eigenlijk nog nooit echt te pakken gehad.
maar ze had dus laatst een vriendin van mij gebeten, en toen kregen we dus te horen 'als ze nou nog een keer echt raak bijt, pak je haar vel in de hals en draai je dat gewoon een keer een stukje om' (beetje vaag geformuleerd, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ) dit is voor een paard eigenlijk hetzelfde als een ander paard dat ook echt terugbijt.
ik denk zeker dat ik die tip zal gebruiken (als mijn paard me echt raak bijt) want ik zie mezelf nog niet zo snel echt in haar oor bijten zou ik ook niet moeten doen, denk dat ze dan gaat flippen