Passier Grand Gilbert of Anky-zadel ??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Passier Grand Gilbert of Anky-zadel ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:08

Unique rijdt sinds ze bij ons is (mei dit jaar) met een Wintec 500 zadel (hiervoor hebben we gekozen omdat ze nog in de groei was), maar ik heb toch de indruk dat last heeft van de uiteinden van de verwisselbare boom. Ze is al behandeld door de fysiotherapeut, maar ze vindt het nog steeds niet lekker om het zadel op haar rug te krijgen.

Inmiddels ben ik zover dat ik overweeg om een ander zadel voor haar te kopen (toch maar 2e hands, want nieuw is als je een goede wilt niet te betalen). Nu kan ik een Anky-zadel (nog héél netjes), een Passier GG van 2,5 jaar oud of een Passier GG bijna nieuw (3 keer gebruikt, maar daar is de prijs ook naar ) kopen.

Ik wil graag weten of jullie ervaring hebben met bovengenoemde zadels en zo ja, wat jullie ervan vinden. Bovendien zou ik graag weten voor welk zadel jullie zouden kiezen. En dan niet alleen: die is veel beter..., maar graag ook wáárom je voor de een of de ander zou kiezen.

Alvast bedankt !

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:20

heb je zelf al eens op beide zadels gezeten/gereden?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:23

Het lijkt mij het belangrijkste om eerst na te gaan welke er goed op je paard ligt, misschien moet je daarna nog wel verder kijken, zadels genoeg te koop!

Als je naar mijn eigen voorkeur vraagt kies ik voor Passier, ik vind de Anky's niet lekker zitten. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:26

beautylover schreef:

Ik rij er zelf helemaal niet op (op dit moment), maar ik heb 2 meiden die allebei rijden op Unique. Op Passier hebben ze gereden op Anky niet (maar hier op Bokt hoor ik daar goede ervaring mee).

Natuurlijk wordt e.e.a. eerst gepast voordat ik iets koop (én mee proefgereden) ! Wat ik graag wil weten: is een ouder zadel van hetzelfde type (maar nog erg netjes) slechter dan een bijna nieuwe (die nog helemaal ingereden moet worden). ?

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:28

Urielle schreef:
Het lijkt mij het belangrijkste om eerst na te gaan welke er goed op je paard ligt, misschien moet je daarna nog wel verder kijken, zadels genoeg te koop!

Als je naar mijn eigen voorkeur vraagt kies ik voor Passier, ik vind de Anky's niet lekker zitten. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.

Het probleem met 2e hands zadels is dat je niet allerlei mensen kunt vragen langs te komen om even te kijken of hun zadel lekker ligt op je paard. Natuurlijk kan ik wel iemand van een ruitersportzaak laten komen, maar dan moet ik óf veel voorrij-kosten betalen óf een nieuwe kopen.

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:28

Ik zou zeker voor de Grand Gilbert gaan. Het is een zadel die gewoon super zit, heerlijke diepe zit, zacht, stevig, gewoonweg mega!! Echt waar. Het heeft ook goeie kniesteunen vind ik, ok ja, ben er helemaal weg van. Ik zou het zadel wel eerst eens passen vooraleer ik het zou kopen, het moet nl. goed op je paard passen. Ik heb ook ooit op een anky-zadel gereden en ik vind het wel een goed zadel maar toch geen GG, die zijn super. Eens je op en GG gereden hebt wil je geen ander meer. Het leder van de GGzadels is ook wel op en top kwaliteit! Dus, ik zou mss het zadel van GG nemen die al wat ouder is. Normaal is die kwaliteit zo goed dat het er nog als nieuw moet uitzien.

Veel succes in elk geval

_Dorien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:29

Netje schreef:
beautylover schreef:

Wat ik graag wil weten: is een ouder zadel van hetzelfde type (maar nog erg netjes) slechter dan een bijna nieuwe (die nog helemaal ingereden moet worden). ?

Nee, zeker niet, zoals ik al zei, de kwaliteit van het leder is echt super dusja....

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:32

ok,ik vroeg het me gewoon even af omdat iedereen verschillend is met zadels enz

ik kan over beide zadels niets zeggen want ik heb er nooit op gereden en de kwaliteit ervan weet ik dus ook niet maar succes verder iig!

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:32

_Dorien_ schreef:
Ik zou zeker voor de Grand Gilbert gaan. Het is een zadel die gewoon super zit, heerlijke diepe zit, zacht, stevig, gewoonweg mega!! Echt waar. Het heeft ook goeie kniesteunen vind ik, ok ja, ben er helemaal weg van. Ik zou het zadel wel eerst eens passen vooraleer ik het zou kopen, het moet nl. goed op je paard passen. Ik heb ook ooit op een anky-zadel gereden en ik vind het wel een goed zadel maar toch geen GG, die zijn super. Eens je op en GG gereden hebt wil je geen ander meer. Het leder van de GGzadels is ook wel op en top kwaliteit! Dus, ik zou mss het zadel van GG nemen die al wat ouder is. Normaal is die kwaliteit zo goed dat het er nog als nieuw moet uitzien.

Veel succes in elk geval

Ja, mijn gedachten gingen eerst ook uit naar het iets oudere zadel, maar nu hoor ik weer dat het dan naar de vorige ruiter staat en dat kan dan ook weer nadelig zijn.

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:33

Ik heb een Anky en vind het fijn zitten en het pas op alle paarden die ik rij.
Maar ik zou eerst kijken welke zadel het beste op het paard ligt.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:37

Ik heb overigens meerdere zadels verkocht en ben altijd gewoon bij mensen gaan passen hoor! Je moet toch weten of de zadels goed liggen en je kunt moeilijk elke keer je paard op de trailer zetten

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 18:39

Urielle schreef:
Ik heb overigens meerdere zadels verkocht en ben altijd gewoon bij mensen gaan passen hoor! Je moet toch weten of de zadels goed liggen en je kunt moeilijk elke keer je paard op de trailer zetten

Ja, vooral omdat de meeste zadels niet naast de deur te koop zijn !

#Ymke#

Re: Passier Grand Gilbert of Anky-zadel ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:06

Ik heb rij-ervaring met de Anky. Vond dat een heel fijn zadel, ook voor mijn lange benen ideaal, en lekkere zachte kniewrongen. Vind de nieuwe modellen veel minder mooi dan het oude.

Ik heb op de passier GG alleen op een bok gezeten, maar ging hier zo raar inzitten dat ik weer meteen mijn rug voelde. Verder heb ik hier geen ervaring mee op het paard.

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 20:33

De anky zadels zijn super fijn(vind ik dan)
Maar zoals ymke ook al zegt de nieuwe modellen zijn minder mooi en ik vind ze ook nog is minder fijn dan de oude modellen.
Maar ze hebben nou weer pas nieuwe modellen naar het oude model gemaakt(snappen jullie hem nog )
Die krijg ik over een kleine maand als het goed is.
Ben benieuwd of ie fijn is

Maar ik zou gewoon even kijken welke het beste op je paard past en het fijnste zit voor jou.

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:54

Weet je wat ik zou als ik jou was annet, zorg dat de zadels waar je intresse hebt op stal hebt liggen en vraag aan Heleen of ze wil kijken welke goed past!
(edit: Heleen is osteopate)

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 22:37

Tja, met 2dehands gaat dat niet helemaal, je kan niet zeggen: ik hou je zadel even een weekje, mocht het niet goed zijn krijg je hem terug! We kunnen natuurlijk wel kopen onder voorbehoud van dat ie goedgekerud wordt door haar?? Zoiets...

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 09:45

Ik heb met beide zadels gereden. De Passier vond ik erg ongedwongen en moest er even aan wennen, maar zeker wel fijn.

De Anky zat makkelijk, maar erg gedwongen. Zelf hou ik daar niet zo van.

Kwalitatief schat ik de Passier beter in, maar de Anky is zeker niet slecht.

KozieZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 10:47

Ik denk toch echt dat je pas kan oordelen als ze op je paard liggen... Weet dat dat lastiger gaat met tweedehandszadels, maar toch wel het beste voor je paard en jezelf. Je kan nooit beoordelen op verhalen of het we of niet gaat passen.

Ik vind beide zadels niet fijn. Ze hebben beide op mijn paard gelegen toen ik een nieuw zadel kocht. Bij de Anky vond ik de leerkwaliteit niet zo mooi en ik had het gevoel op een Belgische knol te zitten, zo breed werd mijn paard met dit zadel. De Passier lag op mijn paard voorover en paste dus helemaal niet op mijn paard. Ik moet zeggen dat ik hem in de winkel op de bok ook niet lekker vond zitten.

Wat je wel en niet fijn vind is gewoon heel persoonlijk...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:40

Ik heb een Passier Grand Gilbert, ben er zelf heel blij mee, vind hem heerlijk zitten, maarja daar heb je denk niet zoveel aan..

Zou gewoon kiezen voor het zadel dat het mooiste ligt!