vergoeding voor laarzen en broek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_winsor

vergoeding voor laarzen en broek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 16:42

haaii alemaal,
ik had even een vraagje,, ik ben laatst van mijn paard gevallen en heb nu een gebroken been. in het ziekenhuis hebben ze mijn leren rijlaarzen en mijn paardrijbroek moeten kappot knippen. nu had ik dus de vraag heeft iemand dit ook wel eens gehad en word alles door de verzekering terug betaald? en heb je daarvoor je bonnetje nodig?

groetjes ilonka.

roxiie

Re: vergoeding voor laarzen en broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:44

Geen idee, ik zou even met je verzekerings maatschappij bellen,
Beterschap!

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:46

ik zou het niet weten.
wel zonde zeg!
beterschap

ingvdh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:26

Ik denk het niet, je kan het altijd proberen, maar ik schat de kans dat je het vergoed krijgt erg laag in.

tenzij;
Er iemand anders schuldig aan jouw val is, dus iemand heeft bijv moedwillig jouw paard laten schrikken, terwijl diegene wist dat de kans aanwezig was dat je zou vallen. Dan kan je alle kosten verhalen.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:30

Ik heb een tijdje geleden een klant gehad met hetzelfde probleem.... Alleen de reden dat zij naar het ziekenhuis moest, was een trap van een ander paard. De verzekering van de eigenaar van dat paard heeft zowel nieuwe laarzen als een nieuwe rijbroek vergoed.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:34

Hier in België wordt het iig terugbetaald.

elmiran

Re: vergoeding voor laarzen en broek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:18

wat zonde. Ik zou het wel proberen als ik jou was. Ligt er ook een beetje aan wat er gebeurd is.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 21:19

Als eerste beterschap
Ik denk van wel, zou je even moeten bellen

lil_kim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 11:19

Ik denk dat je het beste even kan bellen naar je verzekering in ieder geval beterschap en hope dat 't word vergoed

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:36

dat wist ik helemaal niet ilonka! ( dat je laarzen en broek doorgeknipt zijn kan je wel raden daar niet van maarja) hopen maar dat het wel betaald word ! beterschappp!!! ( al zovaak gezegt maar okee )

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:41

Nee dat wordt niet vergoed !!! Knap lúllig !!! Ik heb een autoongeluk gehad. Ik had net een nieuwe winterjas, trui en rijbroek aan, allemaal nieuw, allemaal kapot geknipt.... Maar de artsen moeten het kapotknippen om jou de juiste zorg te geven... Het is erg balen, maar al het ziekenhuis kleding moet vergoeden dat ze kapot moeten knippen krijgen ze nergens een verzekering.

Ik heb het toen ook helemaal uitgezocht maar helaas. Ik baalde goed, die jas alleen als was 225 euro !!!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:43

bij de meeste vekeringen moet je een bonnetje hebben, heb je deze niet of niet meer. ga dan gewoon naar de ruitersportzaak waar je veel komt, leg het probleem uit en vraag even of je ze een geschreven bonnetje willen schrijven. (natuurlijk wel met een reeele aankoopdatum er op.
bij de meeste ruitersportzaken wordt er niet zo moeilijk over gedaan.
succes ermee

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:45

zo ladora dat is idd knap banketstaaf zeg!! vooral als je net allemaal nieuwe spullen hebt ... pff !

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 12:47

Gewoon proberen. Het zoontje van een oud-collega is een poosje geleden aangereden en de kleding die hierbij en in het ziekenhuis gesneuveld is, heeft ze gewoon van de verzekering vergoed gekregen. Ze moest inderdaad wel bonnetjes kunnen overleggen.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:59

Echt waar !?!!?!??! Wat klote zeg, ik had alle bonnetjes nog, ik had namelijk die kleding voor de 2de keer aan !! Totaal ruim 400 euro, ik kreeg de simpele verklaring dat het ziekenhuis hiervoor niet verantwoordelijk is, omdat ze zich daartegen niet kunnen verzekeren en wel moeten om je de juiste zorg te geven.............. Wat balen zeg

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-05 19:06

ik heb de verzekering gebeld maar die zei dat ze het niet vergoeden oke daar gaan mijn fijne laarzen en mijn broek,,!! ik ga het nog even proberen natuurlijk met bonnetje enz maar heb niet zoveel hoop meer,, dus mensen die nog 2e hand petrie laarzen hebben,,:p

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:01

Ludora, ik kan me op zich wel voorstellen dat het ziekenhuis (of de verzekering van het ziekenhuis) het niet vergoedt.
Ze moeten immers hun taak doen, en soms horen daar dit soort dingen bij.
Als er een verzekering is die het al wel vergoedt, dan denk ik dat je WA-verzekering de eerste zou zijn waar je aan kunt kloppen.

Love_winsor: veel beterschap

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:34

oei.. dat is inderdaad balen zeg!
ik zou zo'n type zijn die dan in het ziekenhuis zou zeggen dat ik mijn laarzen wel aan houd, pleur mij maar gewoon met laarzen en al in een bed

marianne1971

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:26

Ik heb datzelfde ook een keer gehad. Ik had flink getraind en was buiten op de weg aan het uitstappen.
Door lomp gedrag van een flapdrol op een brommer viel ik van mijn paard af, en moest naar het ziekenhuis. Gevolg: van alles geschaafd en gebroken, plus mijn spullen kapot geknipt.
Ik had verdorie peperdure Cavallo Piaffe laarzen aan, een Pikeur rijbroek, en een Cavallo truitje. Die laarzen waren al 550 euro, de broek was ook pas nieuw en kostte dik 150 euro, en dat truitje was ook nog eens rond de 60 euro.
O ja, en mijn mooie argentaan Balkenhol sporen waren ook onherstelbaar beschadigd door de val. Het waren die met grof wiel, die kostten ook dik 50 euro.
Al met al spullen met een waarden van rond de 800 euro. Mijn verzekering betaalde zelf niks, het ziekenhuis ook niet, maar uiteindelijk heeft mijn verzekeringsmaatschappij de schade verhaald op die eikel van die brommer.
Gelukkig maar, want daardoor kon ik weer nieuwe Cavallo Piaffe laarzen gaan kopen, waar ik zo hard voor had gespaard !!
Als je zoiets meemaakt is dat al erge genoeg, als je dan ook nog eens zoveel financiële ellende krijgt, dan heb je dubbel pech.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:25

ik ben benieuwd hoe dit afloopt...ik denk dat het wel aan je verzekerings maatschappij ligt...ik zal eens navragen aan mijn moeder. die heeft ook een ongeluk te paard gehad..maar dat is al lang geleden.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 09:28

als de schuld bij een ander of bij een paard van een ander ligt, dan kun je die schade verhalen op zijn of haar verzekering

ligt de schuld bij jezelf of je eigen paard, dan is het niet verzekerd,
ik heb het ook een keer meegemaakt, maar met een hoop pijn heeft mijn moeder zelf mijn laars uitgetrokken , die waren net nieuw

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 18:38

het was mijn lease paard dus dan ga ik proberen om de verzekering van de baas het te laten betalen..! en marianne1971 dat is ook erg zeg,,! maar goed dat het vergoed is! maar wel jammer dat jij je geld niet hebt terug gekregen zeg Ludora..! hoop voor je dat je het tog terug krijgt!