dierenarts of homeopaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dierenarts of homeopaat?

Altijd dierenarts, homeopathie is kwakzalverij
Geen stemmen
Meestal dierenarts, maar ik ben wel is bij een homeopaat geweest
Geen stemmen
Voor spoedgevallen dierenarts, maar verder vaak homeopaat
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Leetje

dierenarts of homeopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 12:32

Ik ben onderzoek aan het doen of er vraag is naar homeopathie bij paarden
dus...
Gaan of zijn jullie wel is met je paard naar een homeopaat gegaan?
Of heb je ervaringen met andere alternatieve geneeswijze bij paarden?

Laat jullie meningen maar horen!!

elibeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:36

Ik heb een hele goede holistisch therapeut voor mijn paardjes en die zie ik liever dan de reguliere.... tenzij er bloed uitspuit zal ik maar zeggen...

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:52

Denk niet dat er sprake is van OF, eerder van EN.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 12:57

ik ben het met margreet eens mijn haf is ook onder behandeling van een homeopaat (eerste afgestudeerde klassiek homeopate) zij heeft voor haar afstuderen ook een scriptie geschreven over de samenwerking tussen VA en homeopaat ik ben ook een groot voorstander van EN EN

Waratje

Re: dierenarts of homeopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:21

Hier nog één van EN EN. Homeopathie kan heel nuttig zijn, maar het is niet zaligmakend, net zomin als de reguliere da, de osteopaat, accupuncturist, etc.

Nano05

Re: dierenarts of homeopaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 13:24

Mijn haf is afgelopen januari afgekeurd door de reguliere DA, is mij aangeraden contact met de verzekering op te nemen ivm slacht of laten inslapen. Dit heb ik niet gedaan, heb een homeopaat (eigenlijk 2) laten komen, deze hebben Maykie behandeld, het gaat momenteel top met hem. Voor hetzelfde geldt had ik naar de DA geluister.. nee ben blij dat ik het nog niet meteen opgegeven heb. Maar ja, had ik dat wel gedaan had ik nooit geweten dat het toch nog goed gekomen was met hem.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 14:17

ik ben ook voor beide. Ze kunnen elkaar aanvullen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:05

Beiden !
Ik gebruik heel veel homeopatische dingen, veel preventief. Maar als er iets is, laat ik de VA langs komen

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 18:04

Ga met margreet mee..De da komt zoiezo eerst als het nodig is en met overleg da als nog vult me moeder het met homeopatie aan..en dat gaat erg goed...Ze reageerd er ook wel goed op

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 19:43

Ik heb geen enkel vertrouwen in homeopathie (niet te verwarren met natuurgeneeswijze en supplementen zoals glucosamine e.d.!! dat is namelijk geen homeopathie!)
Homeopathie gaat uit van de theorie dat het "gif" wat een dier of mens ziek maakt, het ook beter kan maken, in een zeer verlaagde dosis. Die dosis is dan zo klein dat je het kunt vergelijken met een druppel "gif" in de atlantische oceaan Voorstanders hebben dan verzonnen dat het "het geheugen van water" is wat genezing tot stand brengt Wat ze echter vergeten is dat als je lang genoeg wacht...het menselijk of dierlijk lichaam uiteindelijk het probleem vaak ook op kan lossen, genezing wordt dan geclaimd.

Er is nog steeds niemand die middels dubbelblinde proeven heeft kunnen bewijzen dat homeopathie werkt degene die dat kan bewijzen, kan trouwens miljonair worden , aangezien het gerenomeerde wetenschappelijk blad "Nature" al 20 jaar een beloning heeft uitstaan voor degene die dit kan bewijzen.

dus, voor mij is het geldklopperij !!