Wel scheren omdat:
-Ze staat in een vrij warme (lees tochtvrij, redelijk geisoleerde) stal, als ze dan de buitenlucht in gaat wil ze nog wel eens kuchen;
-Wanneer we echt flink trainen ( 2 á 3 keer in de week) wordt ze flink nat, niet echt gezond;
- Haar vacht is behoorlijk dik, vuil krijg je er vrijwel niet meer uit. Dat vind ik toch wel erg vervelend, vooral op haar rug zeg maar;
-Ik het misschien toch maar eens moet proberen; als het niet werkt of een fiasco is weet ik dat ik haar volgend jaar beter niet kan scheren en eerder onder een deken moet zetten.
Niet scheren omdat:
- Ik maar 2 á 3 keer per week wat intensiever rijd en 2 keer per week wat minder intensief en ze dan dus niet zweet;
- Ze waarschijnlijk erg fris wordt zonder haar teddyvachtje (dat is ze nu soms al, kan irritant zijn)
- Dekengekloot en ze wordt erg lelijk (waarscijnlijk een soort grijs, ze is nmlk valkkleurig)
- We staan in de polder dus met flinke wind is het ook erg koud (en ze moet iedere dag naar buiten)
- Ik denk niet dat ze ooit geschoren is (bij vorige eigenaars stond ze vaak stil in de winter vanwege het ontbreken van een goede bak).
Verder heb ik op dit moment een goede 150 gr regendeken en een superzware, met wol gevoerde deken (iemand enig idee hoe warm zo'n ding is, het weegt iig redelijk wat kilo's?)
Wie kan mij helpen met deze keuze? Er zit ook wat spoed achter, ik moet haar vandaag of morgen scheren i.v.m beschikbaarheid van mijn tijd en 'n scheer machine