chip en slager

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

chip en slager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 08:24

hai,

vanmorgen heb ik voor een vriendin haar paard (al jaren kreupel) naar de slager gebracht. wat mij opviel dat er nergens naar gekeken werd, niet naar een chip eigendomspapier of wat dan ook. dit bevestigt mijn vermoeden dat het hele chipverhaal meer vasthangt aan evt belasting,mestwet. dan het verhaal wat ons meegegegeven werd ooit.

wie heeft hier iets zinnigs op te melden

saskia

LDRD

Re: chip en slager

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:53

Geen idee hoe dit zit.
Ik was eigenlijk benieuwd of de slagter verplicht is te melden dat het paard met betreffende chipnummer dood is?

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 08:59

hoi,

nou heb ik het nooit helemaal precies gevolgd hoor dat chi ppen, maar in meen me te herinneren dat er iets was met het paspoort waar je aan moeste paard geven of het paard bedoeld was voor consumptie. niet dat dit paard er mee gezeten heeft, ze was zo weg gelukkig

sas

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 21:28

niemand een reactie hierop ?????? of is het niemand opgevallen. ik vraag me met dit soort dingen toch af waarom die chip er ook alweer in moest??

sas

Alane

Re: chip en slager

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:44

Ligt er een beetje aan welk antwoord je verwacht en nog meer welke discussie....

Momenteel is er nog steeds een overgangsregeling van kracht, wat dus inhoud dat niet ieder paard reeds voorzien is van een transponder. Dat is 1.
2 is dat ieder paard dat vervoerd wordt een transponder moet hebben en een paspoort...
Nummer 3, bij een noodslachting moet je kiezen tussen 2 dingen, eerst laten chippen (wat langer gaat duren) of gelijk naar de eeuwige jachtvelden sturen...
4, dat een slachter niets controleerd staat geheel los van de gehele I&R-regeling.

Wil je weten waarom de I&R-regeling in het leven is geroepen en waarom er in NL gechipt wordt, sjek www.nl-paardenpaspoort.nl
gewoon effe sjekken

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:47

Heel grof gezegd.........een dood paard zijn chip is nog steeds uit te lezen, dus misschien doet de slager dat later wel. Heb je het paspoort wel afgegeven ?

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 11:14

hai,

nee ook naar een paspoort is niet gevraagd en die ligt dus nog hier, waar mij het om gaat is, dat je dus in het principe ieder paard daar kan brengen, of die nou van mij is of niet.

en dat is iets wat mij zorgen baart, verder hoef ik er geen discussie van te maken, alleen heb ik dus het idee dat die chip niet werkt zoals die ooit bedoeld was

sas

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:16

sassefras schreef:
hai,

nee ook naar een paspoort is niet gevraagd en die ligt dus nog hier, waar mij het om gaat is, dat je dus in het principe ieder paard daar kan brengen, of die nou van mij is of niet.

en dat is iets wat mij zorgen baart, verder hoef ik er geen discussie van te maken, alleen heb ik dus het idee dat die chip niet werkt zoals die ooit bedoeld was

sas

Ik wist wel langer dan vandaag dat lang niet alle slagers daarnaar kijken
Wél kan het nog nut dienen als je paard gestolen/weggelopen is en ze vinden een gelijkaardig paard,dan kunnen ze dmv chippen wel zien of het de jouw is of niet

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:27

ware het niet dat er aan de chip absoluut geen eigendoms rechten verbonden zitten ...

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 11:29

ik had al meerdere keren gehoord dat er idd niet op gecontroleerd werd ik meende ook dat ze het nu weer af wouden schaffen omdat de chip niet goed bleek ofzo, zijn aantal sites over maar das offtopic.